ציטוט נכתב במקור על ידי Sky30715 צפיה בהודעה
ברוך הבא לעולם הדו גלגלי.

חשוב שתרכוש בסיס טוב.

לכל רוכב אמור להיות חוש מוטורי. תקשיב לאופנוע שלך, למנוע, להתנהגות שלו, מתי הוא מתאמץ ומתי לא. יש מונח הנקרא: סל"ד אפקטיבי. זה אומר שלכמעט כל האופנועים יש טווח סל"ד בו המנוע מפיק הכי הרבה כוח שיורד לגלגל. זה נדיר שיש אופנוע שמפיק מ 0 עד קצה הסקאלה מומנט לכל אורך הסקאלה. שאני רכבתי על אופנוע 180 סמ"ק הודי, הסקאלה הראתה 0-12 אלף סל"ד, אך המנוע עבד בצורה היעילה והחזקה ביותר ב- 4-8 אלף סל"ד. תקשיב למנוע שלך מתי הוא מפיק הכי הרבה מומנט, מאיזה מספר הוא מתחיל ועד המספר שהוא מתחיל לצרוח ולהתאמץ ואז אתה קורע אותו ולטווח הארוך זה לא בריא למנוע.

ככה תדע כל הילוך והסלד הכי נכון וטוב לאופנוע הספציפי שלך.
תודה!

ציטוט נכתב במקור על ידי FoxLight צפיה בהודעה
בטח שעדיף לך להעלות הילוך, תעלה הילוך כל עוד אתה לא צריך הרבה כוח/ או פול גז
ס"לד נמוך ברוב הפעמים יהיה עדיף ולא ויותר יטיב עם המנוע.

המהירות שיוט של האופנוע הזה זה בערך 115-120 על הילוך שישי בסל"ד 7- 7.5
אז לפי מה שאתה אומר בוודאות הייתי על הילוך חמישי לצערי כי כשהגעתי למהירויות שכתבת הייתי על מעל 8 סלד.

וכשאתה כותב מהירות שיוט היא 115-120 זאת אומרת שזאת מהירות שאני יכול לנסוע בה באופן קבוע בלי לאמץ את המנוע(גם נסיעות של 50 דק-שעה)?
ואם אני אסע במהירות שהיא מעל(נניח 130) זה כבר מאמץ את המנוע ולא בריא, נכון? (אלא אם כן זה לצורך עקיפות או לכמה שניות)

תודה על העזרה!