נכון לעכשיו בטיול הדוקאטים צורכים שמן הTT עדיין לא.
אני לא מחשיב צריכת שמן כבעיה או אינדיקטור לבעיה במנוע (באופנועים חדשים) אבל מופתע שמקוררי מים צורכים יותר ממנוע קירור אוויר שאפילו רדיאטור שמן אין לו.
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
חזר לארץ מולדתו, מסכן, עובד קשה להידבק מאחורי מולטיסטרדה עם 160 כח סוס
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
נכון לעכשיו בטיול הדוקאטים צורכים שמן הTT עדיין לא.
אני לא מחשיב צריכת שמן כבעיה או אינדיקטור לבעיה במנוע (באופנועים חדשים) אבל מופתע שמקוררי מים צורכים יותר ממנוע קירור אוויר שאפילו רדיאטור שמן אין לו.
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
הצצתי בעופר ואין את סכמת הצביעה שיש לכלי שלך.
בנוסף מחיר עדיין אין.
למרות שאני מניח שבכל מקרה זה יהיה יקר מדי בעבורי.
Nc750 שפוי לא בהכרח רצוי
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
עם כל האהבה והסימפתיה לאיטליה, איך לעזאזל צריכת שמן באופנוע חדש בשנת 2019 היא לא בעיה מבחינתך, כשכבר משנות
השמונים באופנועים יפניים חדשים צריכת שמן מתחילה רק אחרי עשרות אלפי קילומטר וכמה שנים טובות?
ההסברים המלומדים על רכיבה בתחום סל"ד גבוה חילופי גבהים וכזה לא מרגשת כי כל אופנוע ספורט יפני חווה אותם לא פחות.
מרגיש מופתע.![]()
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
זה עניין של טולראנסים.
יש מנועים שנוטים לצרוך שמן במידה זו או אחרת, יש כאלה שלא. יש את אלה שבסל"ד בינוני לא צורכים, אבל בסל"ד גבוה מתחילים לאכול.
יש גם מנועים שנוטים לצרוך שמן באלפי הקילומטרים הראשונים, עד שהמנוע מתאים את עצמו בצורה מיטבית.
כעיקרון, כל יצרן מגדיר מהי צריכת שמן "תקינה" מבחינתו, ולפעמים מדובר במספרים די גבוהים.
דרך אגב, לפני שאתה מהלל את האמינות היפאנית (שוב) - אתה מוזמן לדבר עם אותם בעלי סובארו מהשנים האחרונות, שהלכו להם מנועים עקב צריכת שמן חסרת פרופורציה...
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
אכן.. מה שהוא כתב.
ובאמת הכל לפי טולרנסים ו SPECS מהחברה והמהנדסים שפיתחו את המנוע..
לראייה אני יכול לציין צריכה המוגדרת "נורמטיבית" של שמן בסופר טנרה 750 שהיה לי שהיה כאמור עוקה יבשה (עם מיכל שמן חיצוני שהחזיק חלק משמן המנוע בנפרד מאגן הבלוק, כמו ל K1200 שהיה לי עד 2018 ול K1300 שיש לי עכשיו, ולשתיהם אין שום אכילת שמן בין הטיפולים כל 10 אלף ק"מ), וזה היה הרבה ביחס להונדה מגנה 1100 שעשיתי איתה את כל ארה"ב ב 93', ה KZ750 שהיה לי אח"כ בארץ וה ZZR1100.. הכרתי גם מישהו שרכב על ג'יקסר 1000 מסוף שנות ה 90'/תחילת ה 2000 שרכב עליו חזק ולא היתה צריכת שמן בכלל בין טיפולים אצלו (הכלי לא היה חדש, בן לפחות 8~9)
גם אופי הרכיבה משפיע - אז בואו נגיד שכל הכלים אצלי היו בערך עם אותו אופי רכיבה (אפילו על שני הבימרים הלפני אחרון והעכשוי אצלי, אני רוכב קצת יותר ספורטיבי מלפני, ועדיין אין שום צריכת שמן בין טיפולים)
נכון, אפשר להגיד שאכן תלוי גם במצב המנוע, ברור!!... אבל אם לוקחים כלים שהם בערך במצב טוב ועם בלאי סביר, רואים שבין סוג אחד לשני יש הבדלים לא קטנים בצריכת השמן הנורמלית.
........................................ KKK-BITCH
......................... We Ride Together, We DIE Together
... Respect Your Bike & All Others that Ride the Same Kind of Beast
טולרנסים אכן מילה נחמדה, אז מדוע ולמה אופנועים יפניים ברובם לא מאבדים שמן בשנים האחרונות, אולי כי היפנים לא מצליחים לבטא את המילה הזאת?
אפרופו סובארו אמיניות וכזה, יש לי סוזוקי בלאנו 2017 שקניתי לג'ינג'ית חדשה מהניילון, כרגע עם 81000 ק"מ (שמונים ואחת אלף!) לא גרם שמן
לא ציוץ, פרט לטיפולים שוטפים. רפידות בלם נבדקו כי לחצתי ולא צריך להחליף, תקלה יחידה נורת אור דרך נשרפה והוחלפה ללא עלות, מחזיר שמן
של הצירייה מכיוון המנוע הזיע והוחלף במסגרת האחריות, אמינות יפנית?
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
אתה מודע לעובדה שהבלנו הזאת הודית, כן?
אני לא יודע על סמך מה אתה קובע באופן גורף כ"כ שכל היפאנים לא מאבדים שמן. צריך להיות מכונאי במוסך גדול כדי שתהיה לך סטטיסטיקה כזאת.
כדוגמה נגדית לטענה שלך - ידוע שטנרה 660 למשל צורך כמות מסויימת של שמן אם הוא מבלה זמן רב בסל"ד גבוה, וזה לא מעיד על בעיה... של האופנוע. על בעיה של הבעלים שאונס אופנוע שלא נועד לכך דווקא כן.
חוץ מזה, הדוקאטי הפרטי שלי לא מאבד שמן כמעט - יורד מהמקסימום למינימום בין טיפולים. מה שכן, אני מטפל לפני הזמן, ורוכב רגוע. מצד שני, הדוקאטי שלי כבר עם 120 אלף ק"מ. ראיתי כמה אופנועים יפאנים שכבר צרכו כמות מורגשת של שמן בק"מ הזה עקב בלאי טבעי (R1 שהיה חבר טוב, למשל. יפאני שהורכב ביפן).
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
מצידי שהבלאנו תהיה צ'רקסית-העובדה היא שהיא אמינה בכל קנה מידה.
לא קבעתי שכל היפנים כאלה אבל רובם ככולם במיוחד בשנים הראשונות לא מקבלים תלונות.
השימוש שנעשה במקרה של פותח השרשור היה זהה בכל האופנועים שלו לא צרך גרם שמן והאחרים בתנאים זהים צרכו.
מדובר על כלים מודרניים חדשים וכפי שאני נוטה להאמין גם מטופלים היטב.
עשיתי טיול דומה עם הונדה 800 קרוס ראנר - 0 צריכת שמן, יאמהה טריסר 09 0 צריכת שמן ב מ וו 1200CL 0 צריכת שמן
כולם בתנאי הרים טיפוס ורכיבה מאומצת של כמה מאות ק"מ רצוף שבוע ויותר. עם משקל מלא.
בתיאור הראשוני כבר בתחילת המסע נצפתה צריכת שמן גבוהה לכלי חדש, אז אולי זה לא מדאיג אולי זה בטולרנס אבל אצלי זה
גורם להרגשה לא נוחה מה גם שלכל רשימות הציוד צריך להוסיף גם מיכל שמן, כי זה בטולורנס....
מי שנוח לו עם זה סבבה אצלי זה לא נבלע, בטח לא בכלי חדש ובטח לא בסכום שמשלמים עליו, אני קונה כלי חדש כי אני לא
רוצה לבדוק שמן מים או להתחיל לטפל ולדאוג לו בין הטיפולים הרגילים. אבל אני דפוק.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
ד"א, אולי בבוקסר ה LC 1200 (קירור נוזל למתקשים) צריכת השמן נפתרה.. אבל - ידוע שהבוקסר קירור אויר-שמן הדור האחרון (זם גם מה שמניע את ה R9T עד היום) הקודם ל LC וקודמיו, צרכו/צורכים שמן כברירת מחדל !!!, והם המנועים היותר אמינים בהשווה ל LC החדשים.. יש אומרים הכי אמינים של BMW
קיצר, צריכת/אכילת שמן לפי הצהרות יצרן לא אומרות כלום על אמינות מנוע, סתם מעצ'בן (את שושני בעיקר) שצריך מדי פעם להוסיף קצת שמן למדורה
........................................ KKK-BITCH
......................... We Ride Together, We DIE Together
... Respect Your Bike & All Others that Ride the Same Kind of Beast
רן, יש אצל כל יצרן אופנועים שצורכים שמן קצת יותר מאחרים, מכוון ש4 בשורה מאז ומתמיד היו צורכים פחות שמן (כל מנוע צורך שמן) יש לך תחושה שהיפנים לא צורכים בכלל שמן.
בכל מקרה אם כל האופנועים מדגם מסויים צורכים פחות או יותר את אותה כמות שמן זה אומר שזה התכנון של המנוע ויש הנדסה שלמה מאחורי זה, עובדה שב2019 עדיין יש אופנועים חדשים (יפנים, איטלקים, צ'רקסים) שצורכים שמן ברמה שמצריכה מילוי בין טיפולים.
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
יש לי שני בוקסרים שמפרידות ביניהם 40 שנות אבולוציה בווארית. הקירור מים, אינו צורך שמן כמעט כלל ולא מחייב כל התעסקות מעבר להציץ בחלונית מדי פעם. הקירור אוויר (רק אוויר), יש לו תיאבון בריא לשמן, ובמיוחד אחרי אוברהול עמוק למנוע*. אם משאירים אותו לילה שלם על רגלית הצד אז הצילנדר השמאלי יפנק גם בענן עשן רווי חלקיקי פחמן עם התנעת הבוקר. אז, קיצר, בבוקסר קירור נוזל יש בעיקר שקט בין הטיפולים השוטפים, בזמן שקירור האוויר אוכל שמן ומעשן. טוב, גם אני כזה האמת. ואנחנו מסתדרים סבבה.
*החלפה לצילנדרים עם ציפוי ניקסיל (של דגמי אחרי 81') ורינגים תואמים, גורם לשחיקה ראשונית ואטימה טובה יותר, ופרק הרצה קצר משמעותית. הדבר מתבטא בצריכת שמן שהולכת ופוחתת.
(2017) BMW R1200GS
(1979) BMW R100/T
אגב המולטי עם 160 כ"ס עושה 18-20 ק"מ לליטר שזה מעולה וזה קשור גם לצריכת השמן, מנוע "משוחרר" יותר בדרך כלל גם צורך פחות דלק
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk