מסכים איתך בעניין ההתעסקות הטלפון ברכיבה, ללא ספק מועמד ראוי לפרס דארווין. אמנם יש פחות כאלה על דו''גי מאשר ברכבים, ועדיין כמעט בכל רכיבה אני רואה רוכב כזה שמתעסק בטלפון תוך כדי רכיבה (רובם המוחלט קטנועים, ש'מקפידים' גם על רכיבה ממוגנת בטישרט וכפכפים).
לגבי האכיפה, קשה לי לראות איך אכיפת יתר לרוכבים תוריד את מספר תאונות הדרכים, בעיקר כשהרוב הנפגע הוא מתאונות עצמיות. אולי יעזור לתפוס את אלו שרוכבים בלי רישיון/ביטוח בתוקף.
באופן מפתיע, הדו''ח האחרון של הרלב''ד (או לשכת הסטטיסטיקה או כל שם שקר כלשהו אחר) מציע פתרונות יצירתיים ויעילים יותר בדמות עידוד רכיבה עם מיגון מלא, הגברת המודעות לקורסי רכיבה נכונה והורדת עלויות הביטוח כדי להעלות את מספר הרוכבים החוקיים (רכיבה עם ביטוח חובה). אלו, ביחד עם הגברת אכיפה כללית לעבירות בריונות כביש (שכוללות בין היתר אי איתות, אי מתן זכות קדימה ועקיפה מסוכנת) יתרמו יותר ל''יישור הסטטיסטיקה''.
מצד שני אלו דורשים נוכחות בפועל בכבישים ויותר 'עבודת שטח' אמיתית מצד השוטרים, וזה הרבה יותר קשה להם מאשר לאכוף עבירות שקל לתפוס ולהנפיק דוחות בסיטונאות.



ציטוט ההודעה בתגובה