ניקוי של הבוכנות לפני שדוחפים אותן חזרה לקליפר תורם משמעותית לאורך החיים של מערכת בלימה תקינה ולתפקוד שלה.
בוכנה מלוכלכת או חלודה, או רחמנה ליצלן, פצועה אם איזה גרד בולט, יכולה לפגוע בגומיות האטימה של הקליפר ולגרום נזק עד כדי אבדן יכולת בלימה. נדיר, אבל קורה, במיוחד באופנועים ישנים שלא תוחזקו טוב.

אחרי הרבה אופנועים ישנים שהבעלים שלהם מעולם לא עשו את זה ותמיד הייתי מקבל קליפרים במצב "דורש שיפוץ אתמול", באופנועים שלי ושל חברים, ברגע שעושים את זה באופן קבוע - איכות הבלימה נשמרת לאורך זמן.

בהנחה והבוכנות במצב טוב ופשוט מלוכלכות, אני מנקה אותן עם ספריי בלמים וסקוצ'ברייט של מטבח, ולאחר מכן פס של נייר מים עדין (600 עד 1000 סבבה)
הנייר והשיוף צריכים להיות עדינים עם הרבה ספריי, כדי לא לפגוע בציפוי שלרוב קיים על הבוכנה.


לגבי שיוף רפידות, יש כל מיני סברות. שמעתי שזה משפר/מאיץ את ההתאמה של רפידות חדשות לדיסק אם "פותחים" להם את השכבה העליונה טיפה.
בנוסף, יש רפידות שיש להן נטיה לעשות רעשים בבלימה. לפעמים זה נגרם בגלל ה"קנט" בצד של החומר בלימה על הרפידה שנהיה בולט במהלך השחיקה שלה ומתחיל לגרור על הדיסק. את זה אפשר לסדר ע"י זה שעושים פאזה קטנה עם שופין לחומר של הרפידה.

בנוסף, ברפידות משומשות לפעמים קורה מצב שעקב ריבוי בלימות עדינות מאוד, הרפידה נשחקה בצורה שנוצרה שכבת זיגוג קלה על השטח עבודה שלה והיא נהייתה מאוד חלקה. עקב כך, הבלימה נחלשת מעט. גם את זה אפשר לסדר ע"י שיוף וחספוס של שטח העבודה של הרפידה.