אני מודה עשיתי עוול גדול למנועים הבינוניים והקטנים אבל, כשאתה מטייל בחו"ל עם אופנוע שכור מערכת השיקולים שונה מהאופנוע הפרטי
וגם כל זווית ההשקפה שונה.

למטייל סולו באירופה בכבישים עם ציוד לשבוע שנכנס בשלושה ארגזים, יש צרכים שונים ממטייל בזוג לתקופה ארוכה.

לסגנון הרכיבה של המטייל הניסיון שלו ולרצונות שלו משמעות רבה, כמו גם לחברה איתה הוא מטייל ולקצב.

רכבתי כמה מאות ק"מ על הבימרון הזקן (650 חד צילנדר מודל 2000) צמיגים 80/20 לטובת הכביש האחורי ישן לבד
וביחד עם כלים מהירים, ומסתבר שאם רמת הרכיבה שלך סבירה+ ניתן לשמור על קצב מעולה בכבישים טכניים וקצב סביר
בכבישים קצת יותר מהירים, כל זאת בנוחות מינימלית והרבה ויתורים.

בהחלט ניתן לחצות עם הכלים האלה ארצות/יבשות אם מכירים את היתרונות והחסרונות, נוחות היא עניין אישי משתנה, ואינה
קשורה לכלי כזה או אחר אלה למידת סתגלנותו של הרוכב ורמת הוויתור שלו.

בטיול בארץ זרה צריך להגדיר מראש את המשמעות והרצונות, מי שמחפש בעיקר הנאה מהרכיבה במסלולים מאתגרים ופחות תיור נוף
ידרוש משהו אחד ומי שמתכוון לטייל ולראות הכל גם במהירות 0 ושיוט עירוני ירצה משהו אחר. וניתן למצוא אופנוע שייתן גם וגם באחוזים
משתנים.

בטיולים שלי בחו"ל נדיר היה שעברתי את המהירות המותרת וכמעט ולא עברתי צפונה מ-150 קמ"ש מה שמייתר עבורי בעצם את הסופר
ספורט או אופנוע התיור הגדולים והמהירים מאד. דווקא לנוחות הרוכב והמורכבת יש משמעות גדולה יותר ולמקום הציוד הנלווה.

וכן רוב האופנועים שפחות מוערכים בארץ בתנאים שלנו דווקא בולטים לטובה בחו"ל כאופנועי השכרה לטיולים שעד שבועיים שם דווקא החסרונות
שלהם מתגלים כיתרונות. אבל קח את אותו האופנוע ותגיע לחיות איתו פה ביום יום ותגלה שהאופנוע שהכי אהבת שם לא עומד בציפיות פה.