העניין בהרצה הוא התאמה סופית של החלקים הנעים במנוע ובתיבת ההילוכים אחד לשני תחת עומס מבוקר. לכן ממליצים בתקופת ההרצה להפעיל את האופנוע בסל"ד משתנה תוך שימוש בכל ההילוכים. ההרצה הטובה ביותר היא דווקא בתנאים של רכיבה עירונית רגועה.
ברכיבה בינעירונית המנוע עובד בסל"ד קבוע ובהילוך אחד רוב הזמן מה שנוגד את ההמלצה.
מצד שני, החשיבות של ההרצה היא נחלת העבר, מהתקופה בה ייצור החלקים היה לא מדוייק בלשון המעטה וסטייה במידות של גלג"ש שיירדו מאוטו פס הייצור הייתה נראית לעין במקרים הפחות טובים. אז כדי למנוע מצב שבו אין רווח מספק בין החלקים כדי לקבל שימון נכון היה צורך לשחוק מעט ובהדרגה את החלקים. התהליך הזה הוטל על הרוכש ונקרא "הרצה".
אולי עוד יש כמה יצרנים (סינים ומזרח אירופאים למיניהם) שהתהליך הזה באמת נדרש בתוצרת שלהם, אבל כשמדובר ביצרנים יפניים עם בקרת איכות יפנית, ההרצה היא בעיקר נגד עין הרע.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk


ציטוט ההודעה בתגובה