רוכבי ה-MotoGP הגיעו למסלול לוסייל שבקטאר, בו תיפתח עונת 2015, כדי לבצע שלושה ימי מבחן אחרונים לפני תחילת העונה. מזג האוויר החליט לשנות את התכניות וגרם לביטול היום האחרון לו כולם ציפו. דוקאטי ממשיכים להפתיע ואנדראה דוביציוזו מסיים בראש הטבלה.
עוד קצת פחות משבועיים יגיעו רוכבי ה-MotoGP למסלול בקטאר לסבב האליפות הראשון, וימי המבחן האלו הם ההזדמנות האחרונה להתכונן לעונה בכלל ולסבב הראשון בפרט. דוקאטי הצליחו להפתיע כבר ביום הראשון כששני האנדראות – יאנונה ודוביציוזו – מתמקמים בראש טבלת הזמנים. דוקאטי הגיעו עם מפלט חדש, והכנפונים האווירודינמיים שצצו עוד ב-2010 עשו חזרה מרשימה, אך דוקאטי הצליחה להרשים גם בימי המבחן בספאנג ונראה שזה כבר לא צירוף מקרים.
עוד ביום הראשון הצליח להרשים אלייש אספרגרו עם הסוזוקי, כשהתברג למקום הרביעי בטבלה, בין רוכבי הונדה – מארק מרקז ודני פדרוסה. רוכבי ימאהה, חורחה לורנזו וולנטינו רוסי, התמקמו במקומות השישי והשמיני בהתאמה, כשקאל קראטשלאו מתמקם ביניהם כרוכב הלוויין המהיר ביותר. אלא שהיום הראשון לא ממש מהווה אינדיקציה שכן המסלול מספק תנאי אחיזה ירודים יחסית, ולכן נקודת המבט הנכונה היא אחרי היום השלישי.
אלא שמזג האוויר תמיד יכול להפתיע, וכשהוא מגיע בדמות גשם במדבר זה הופך לבעייתי יותר – כיוון שהמרוץ נערך עם תאורה מלאכותית בלילה, אין אופציה לרכוב בגשם, ולכן יום הרכיבה השלישי בוטל ונותרנו עם יומיים בלבד. כמובן שגם הקבוצות התאכזבו.
בשקלול שני ימי המבחן, אנדראה דוביציוזו נשאר בראש הטבלה עם זמן מרשים של 1:54.907 דקות , כשהוא יורד משיא המסלול שקבע קייסי סטונר ב-2008 וגם היחיד לרדת מ-1:55. חשוב לציין כי דוקאטי גם לא ניצלו את היכולת שלהם לעשות שימוש בצמיגי תרכובת רכה של הקטגוריה הפתוחה, שאינם זמינים להונדה וימאהה. מארק מרקז מסיים במקום השני לפני אנדראה יאנונה, כשבין השלישייה יש פחות משתי עשיריות השנייה. מרקז משדר אדישות וכרגע לא ממש מתרגש מהאופוזיציה, והוא אפילו ציין בראיון כי מבחינתו התחרות היא מימאהה ולא דוקאטי.
רוכבי קבוצת ימאהה, חורחה לורנזו וולנטינו רוסי, אמנם התברגו חזרה לראש הטבלה במקומות הרביעי והחמישי בהתאמה, אך הם איטיים ביותר מחצי שנייה מהמוביל. פדרוסה במקום השישי, מקדים את קראטשלאו שנשאר רוכב הלוויין המוביל, כשאחריו אופנועי הלוויין של קבוצת ימאהה טק-3 עם ברדלי סמית' ופול אספרגרו. מרשים לא פחות הוא אלייש אספרגרו עם הסוזוקי, שעדיין נמצא בעשירייה הראשונה ובמרחק של פחות משמונה עשיריות השנייה מהמוביל. נראה כי הפוטנציאל של סוזוקי קיים, מה שקשה מאוד להגיד על אפריליה , שרוכביה משתרכים מאחור. היצרנית האיטלקית הודיעה מראש כי העונה היא עונת פיתוח, אך נראה כי הדרך עוד ארוכה וקשה.
ב-29 למרץ ייפגשו לראשונה הרוכבים לעונת 2015 לקראת המרוץ, שבפועל הוא המזכה בנקודות אליפות. יהיה מעניין לראות האם המגמות שראינו במהלך מבחני טרום העונה יבואו לביטוי גם לאורך מרוץ שלם ולאורך העונה.