הניצחון של אנדראה דוביציוזו במרוץ באוסטריה מביא את סך הניצחונות של דוקאטי ב-MotoGP ל-50; בואו נשחזר את דרכם להישג הזה.
דוקאטי הם שם דבר באליפות הסופרבייק העולמית משנות ה-90 של המאה הקודמת, אך ל-MotoGP (גרנד פרי) הם נכנסו רק בשנת 2003. מאז ועד ליום ראשון האחרון הם מציינים 50 ניצחונות ו-155 פודיומים. הרוכב המצליח ביותר בשורות דוקאטי הוא קייסי סטונר עם 23 ניצחונות, דוביציוזו עם 14 ניצחונות, לוריס קפירוסי עם 7, חורחה לורנזו עם 3, וטרוי בייליס, אנדראה יאנונה ודניאלו פטרוצ'י עם ניצחון יחיד לכל אחד.
דרכם של דוקאטי ב-MotoGP החלה כאמור בעונת 2003 עם לוריס קפירוסי וטרוי בייליס. כבר במרוץ הראשון בסוזוקה זכה קפירוסי האיטלקי לעלות על הפודיום עם מקום שלישי. באותה העונה קפירוסי גם זכה במקום השני במרוץ הביתי שלו באיטליה, זכה בניצחון הראשון עבור האיטלקים בקטלוניה, ותיעד את מהירות השיא של כל הזמנים דאז באליפות: 332.409 קמ"ש.
בעונת 2007, עם מנוע ה-800 סמ"ק החדש, זכה קייסי סטונר בלא פחות מ-10 ניצחונות ו-14 פודיומים, על-מנת לציין את האליפות הראשונה (והיחידה) של דוקאטי. גם 2018 הייתה עונה מוצלחת עם 7 ניצחונות, כש-6 ניצחונות תועדו בעונות 2008 ו-2017. עוד נתונים לציון הם 19 מסלולים שונים שזכו לטעום את השמפניה של דוקאטי, ועוד שישה מרוצים שזכו לראות תוצאות 2-1 של דוקאטי.
לדוקאטי דזמודיצ'י GP20 של עונת 2020 יש מנוע 1,000 סמ"ק המפיק מעל 250 כ"ס, שמסוגלים להביא את 157 הק"ג היבשים למהירויות של מעל 350 קמ"ש. המנוע הוא V4 עם 90° בין הצילינדרים וארבעה שסתומי דזמודרומיקס לצילינדר. במערכת הדזמו גל הזיזים העילי אחראי באופן ישיר על פתיחה וסגירת השסתומים. המצערות חשמליות (Ride-by-Wire) ואובאליות, עם שסתומים אווירודינמיים לפגיעה מינימלית בזרימת האוויר לסעפת היניקה בשעה שהמצערת פתוחה לרווחה. ואם כבר סעפות יניקה – אז הסעפות כאן משתנות באורכן ובקוטרן בין סל"ד נמוך לבין סל"ד גבוה כדי לקרב את מהירויות זרימת האוויר לאופטימליות ולהגדיל את המילוי הנפחי ואת הטווח היעיל של המנוע. יש 2 מזרקים לכל צילינדר, על-מנת לספק את כמות הדלק בגדולה בסל"ד גבוה כזה. מערכת הפליטה היא של אקרפוביץ'.
מערכת המתלים היא של אוהלינס, כשמאחור הבולם מסוג TTX36. טכנולוגיית ה-TTX של אוהלינס מונעת את הוואקום הנוצר בחלק התחתון של הבוכנה בבולם בעת דחיסה מהירה, ולמעשה שומרת על לחצים כמעט קבועים בגוף הבולם – מעל ומתחת לבוכנה. המשמעות – פחות התנגדות לפעולת הבולם. מלפנים מותקן בולם הפוך של אוהלינס מסוג NPX25/30 עם תא לחץ פנימי וציפוי TiN להורדת חיכוך. הדיסקים הקדמיים עשויים מקרבון ובקוטר 340 מ"מ, ועליהם מורכבים קליפרים של ברמבו עם ארבע בוכנות. מאחור יש דיסק יחיד מפלדה ושתי בוכנות לקליפר.