25 שנים מאז הפציעו שידורי הכבלים בישראל ואנחנו עוקבים אחרי ה-MotoGP. בשנים הללו עקבנו בהשתאות אחרי ענקים כמיק דוהאן, ולנטינו רוסי, ואחרי אלכס קריביליה, מקס ביאג'י וסטה ג'יברנאו שניגנו כינור שני.
בברנו, בנוסף אלינו, גם אנדראה דוביציוזו, ולנטינו רוסי, מאבריק ויניאלס ושאר הגריד בהו בהשתאות, כמונו, על ביצועיו של מארק מרקז, כשהוא מכופף את חוקי הפיזיקה על גבי ההונדה RC213V כמו שהודיני נחלץ ממקומות סגורים, או לפחות כמו שאורי גלר מכופף כפיות.
מארק מרקז מנצל את המכונה הכמעט מושלמת שהונדה בנו עבורו. ביבש, באימונים בשישי, מרקז ממוקם שני. ברטוב בשבת מרקז מוביל את השדה באופן אבסולוטי, כשהפער בינו ובין מאבריק ויניאלס על גבי הימאהה YZR-M1 של קבוצת המפעל מונסטר-ימאהה לא יורד מ-0.6 שניות במקצי האימון.
למקצה הדירוג הקובע המסלול הולך ומתייבש, אבל לחלקו הראשון כולם יוצאים נעולים בצמיגי גשם. מרקז מהמר על צמיגי סליקס ויוצא למסלול שחלקו יבש, רובו לח ומיעוטו רטוב. הקפה ראשונה ומרקז נותר שביעי בדירוג כשהוא איטי מהקפת צמיגי הגשם שלו. בהקפה הבאה גשם יורד שוב בפניות האחרונות במסלול, אבל מרקז, על סליקס, צולח אספלט רטוב ועוצר את השעון על 2:04.165 דקות להקפה ולעמדת הפול. ואז בהקפה האחרונה, כשגשם שוטף את הפניות האחרונות והישורת, מרקז עוצר את השעון על 2:02.753 דקות. 2.5 שניות מהיר מג'ק מילר על גבי הדוקאטי GP19 של קבוצת פרמאק ויוהאן זרקו על גבי ה-RC16 של ק.ט.מ. תאורטית, הרכיבה של מארק מרקז עם צמיגי סליקס על אספלט רטוב ממים היא בלתי אפשרית. תאורטית. כשמילר ניסה לרכוב כמו מרקז על המים, זה נגמר במלכודת החצץ.
הזינוק למרוץ התעכב כשלושים וחמש דקות מורטות עצבים בגלל גשם מקומי מאוד ששוב הטביע את הפניות האחרונות ואת הישורת במים. שאר המסלול נותר יבש. המרוץ הוכרז יבש, אבל הסכנה שברכיבה על צמיגי סליקס עיכבה את הזינוק.
מרקז זינק היטב אל ההולשוט, כשאיתו אנדראה דוביציוזו על גבי הדוקאטי GP19 של קבוצת המפעל, מילר על גבי ה-GP19 של קבוצת פרמאק, ואלכס רינס על גבי הסוזוקי GSX-RR. זרקו וויניאלס התקשו בזינוק ונסוגו לאמצע העשירייה השנייה. בקבוצה הרודפת רכבו פול אספרגרו על גבי ה-RC16 של ק.ט.מ, ולנטינו רוסי על גבי הימאהה YZR-M1 של קבוצת המפעל מונסטר-ימאהה, קאל קראטשלאו וטאקקי נאקגמי על גבי ההונדות של קבוצת LCR, פאביו קוארטררו על גבי הימאהה של קבוצת פטרונאס, ודנילו פטרוצ'י על גבי הדוקאטי GP19.
המהירות של מרקז מכריחה את דובי, רינס ומילר לרכוב על הקצה. בין הרודפים, רק דובי מצליח פה ושם לסגור את הפער ממרקז למספר עשיריות בודדות. לקראת אמצע המרוץ מרקז מחליט להגביר את הקצב, ותוך שהוא מתעלם מאובדן אחיזה משמעותי של הצמיג האחורי בפניית קווין שוואנץ הוא מגדיל את הפער מדובי שוב ושוב – עד ל-3.2 שניות בשיא.
מאחור, נראה לרגע כאילו רינס והסוזוקי מאיימים על המקום השני של דובי והדוקאטי. רגע לאחר מכן הצמיגים של רינס נכנעים לאספלט של ברנו. מאחור, מילר רואה את רינס מסבסב את הצמיג האחורי לאורכה ה-Horse Power Hill, מגביר את הקצב ושודד מרינס את המקום השלישי והאחרון על הפודיום בהקפה האחרונה.
שבוע ושלוש וחצי שעות נסיעה מברנו, בדוקאטי ינסו להגן על רצף שלוש ניצחונות באויסטריך. העונה, כשמרקז באוכף של ה-RC213V מבציר 2019, דוקאטי ייאלצו לעמול קשה בשביל שדובי או פטרוצ'י יוכלו לאתגר את מרקז.
תוצאות הסבב ה-10, ברנו
- מארק מרקז
- אנדראה דוביציוזו
- ג'ק מילר
- אלכס רינס
- קאל קראטשלאו
- ולנטינו רוסי
טבלת האליפות לאחר הסבב ה-10
- מארק מרקז, הונדה, 210 נק'
- אנדראה דוביציוזו, דוקאטי, 147 נק'
- דנילו פטרוצ'י, דוקאטי, 129 נק'
- אלכס רינס, סוזוקי, 114 נק'
- מאבריק ויניאלס, ימאהה, 91 נק'
- ולנטינו רוסי, ימאהה, 90 נק'
הרוכב הכי טוב בכל הזמנים ובפער!
פשוט מדהים מה הוא עושה במסלול
אחד המירוצים הכי משעממים שראיתי בחיי
מרקז ההונדה וגם הקבוצה ברמה אחת לפחות מעל כולם