ברנו אמנם הוכרז כמרוץ רטוב, אבל בפועל התנהל כמרוץ מדגל לדגל שבו הרוכבים רשאים להחליף אופנועים. מרוצים מדגל לדגל אולי נולדו על-מנת לעמוד בלוחות הזמנים של ערוצי הטלוויזיה, אבל לנו הצופים הם מספקים מרוצים הפכפכים שבהם רוכבי השורה השנייה ואף השלישית יכולים להצטיין. שיטה שאולי נולדה בחטא יוצרת מרוצים מעניינים ומותחים לנו הצופים.
לרוכבים ולקבוצות מרוץ דגל לדגל הוא סיוט מתמשך. הרוכבים צריכים להחליט מתי להיכנס לפיטס על-מנת להחליף אופנוע, והקבוצות צריכות להחליט מהם הצמיגים המתאימים ולקבוע סט-אפ בהתאם. בצד אחד מארק מרקז שולט באופן מוחלט במרוצים שכאלה, נכנס בול בזמן, כשסנטי הרננדז – ראש הצוות – והקבוצה מצליחים להתאים את הצמיגים והסט-אפ המושלם. מנגד ולנטינו רוסי נוהג באופן עקבי להיכנס מאוחר מדי לפיטס, מאבד זמן יקר לאלה שנכנסו בזמן, ולרוב אינו מצליח למצות את יכולתו כשהאופנוע לא מכוון דיו.
אימון חופשי ראשון ומקצה החימום הבוקר היו רטובים. שאר המקצים היו יבשים כך שלרוכבים התאפשר להכיר את המסלול בכל מזג אוויר. המרוץ עצמו היה צפוי להיות רטוב לפי תחזית מזג האוויר, אבל תחזית לחוד ומציאות לחוד. גשם קל ירד טרם המרוץ והמרוץ הוכרז כרטוב, אבל כבר בהקפת ההיכרות ניתן היה לראות יובש לאורך קו המרוץ. מרקז מחליף על הגריד לצמיג גשם רך מאחור בעוד מרבית הרוכבים משתמשים בצמיג מדרגת קושי בינונית.
הימור? ראיית הנולד? מזל של אלופים.
מרקז מזנק היטב מעמדת הפול, אבל מאבד את ההובלה ללורנזו והדוקאטי כבר בפנייה החמישית. הוא מתחיל את ההקפה השנייה כשהוא ממוקם שני, אבל במהלכה הצמיג האחורי בהונדה שלו מתפגר ומכריח אותו להיכנס לפיטס ולצאת כשהוא רכוב על ה-RCV213V נעול צמיגי סליקס ומכוון למסלול יבש. למרקז כשרון יוצא דופן לרכב עם צמיגי סליקס על מסלולים הולכים ומתייבשים. כבר בהקפה המלאה הראשונה שלו על צמיגי סליקס הוא קובע קצב מהיר ב-10 שניות תמימות מרוסי, שהוביל את המרוץ בשלב זה. כשהטירוף של החלפת אופנועים נרגע, מרקז מוביל בחוד כשהפער עומד על 19 שניות. הפער עוד יגדל עד לשיא של 22 שניות. מרקז חוצה את הקו ראשון בפער של 12 שניות מפדרוסה לאחר שהאט את הקצב.
לורנזו, שהוביל את המרוץ בהקפות הראשונות, נכנס לפיטס כשה-GP17 השני שלו עדיין לא מוכן והמנוע כבוי. הצוות מצליח להניע את האופנוע רק כשלורנזו עליו. הוא מאבד זמן יקר, מסיים במקום ה-15 וזוכה בנקודת אליפות בודדת.
מרבית הרוכבים נכנסו לפיט ליין להחליף אופנועים בהקפה הרביעית והחמישית. אלייש אספרגרו והאפריליה ממהרים לחזור למסלול כשהצוות לא מוודא שאין רוכבים אחרים בציר התנועה. אלייש מתנגש בסוזוקי של אנדראה יאנונה, וזה האחרון מאבד דקה שלמה בהחלפה ומסיים 19. אלייש שמוצא את עצמו שני מאבד מספר מקומות, ובסופו של דבר נענש בהורדה של 3 מקומות על האירוע בפיט ליין ומסיים שמיני.
מבין רוכבי החוד היו אלה רוסי, דובי וזרקו שהמשיכו לגשש את דרכם על מסלול הולך ומתייבש עם צמיגי גשם. רוסי מוביל את דובי לפיט ליין כשזרקו ממתין הקפה נוספת. כשהתוהו ובוהו מסתיים, ויניאלס, דובי ורוסי רודפים אחרי מרקז. וינאלס ממוקם 11, רוסי 13 ודובי 15. שלושת אלה היו עסוקים בלרכב על מנת לצמצם נזקים במרוץ האליפות.
ויניאלס הראשון למצוא את דרכו המהירה על המסלול היבש והוא מתקדם בקצב מהיר מהמקום ה-11 עד למקום השלישי והאחרון על הפודיום. לרוסי ודובי לקח מעט יותר זמן לפצח את קצוות המעטפת של ברנו. רוסי עוקף בסיטונות מהמקום ה-13, עד שבהקפה האחרונה הוא משחיל את קראטשלאו לרביעי בקו הפנימי של הפנייה החמישית. רוסי מושך איתו את דובי, אבל זה האחרון אינו מספיק מהיר בשביל לעקוף את קראטשלאו ומסיים שישי.
מרקז עם ניצחון שלישי העונה, שמתוכם סקסנרינג וברנו ברצף, יגיע למרוץ באוסטריה בשבוע הבא כשהמומנטום לצדו. מנגד, ויניאלס, דובי ורוסי, שהיו בטווח 10 נקודות, פרושים עכשיו במרחק של עד 22 נקודות. וגם פדרוסה מרחק של 31 נקודות מבן קבוצתו.
אוסטריה, מסלול שמתואם היטב לדוקאטי. נתראה בשבוע הבא.
תוצאות הסבב ה-10, ברנו
- מארק מרקז
- דני פדרוסה
- מאבריק ויניאלס
- ולנטינו רוסי
- קאל קראטשלאו
טבלת האליפות לאחר הסבב ה-10
- מארק מרקז, הונדה, 154 נק'
- מאבריק ויניאלס, ימאהה, 140 נק'
- אנדראה דוביציוזו, דוקאטי, 133 נק'
- ולנטינו רוסי, ימאהה, 132 נק'
- דני פדרוסה, הונדה, 123 נק'