בתמונה בראש הידיעה: הצמיג הקדמי של אנדראה יאנונה לקראת סוף המרוץ
קשה באימונים קל במרוץ. ואז בבוקר המרוץ ממלכת אי הוודאות מבקרת בברנו וארובות השמים מטביעות את ברנו בגשם שוטף. ארבעה מקצי אימון, שני מקצי דירוג וסט-אפ שנבנה בעמל רב – מושלכים לפח. 20 דקות של חימום שבהן הרוכבים צריכים להחליט על סט-אפ וצמיגים לאופנוע.
באימונים זרחו רוכבי החוד, וגם יאנונה שניצח את המרוץ האחרון באוסטריה. בין לורנזו, יאנונה, מרקז ורוסי היה זה האחרון שהתקשה מעט ומדרג שישי למרוץ. יאנונה ולורנזו היו המהירים באימונים, כשלורנזו אף מגדיל לעשות וקובע שיש מסלול חדש באימון חופשי 3, כשהוא מקיף את ברנו 3/4 שניה מהיר מיאנונה במקום השני. ללורנזו ויאנונה זה מספיק רק למקום השני והשלישי בגריד בהתאמה. את ברנו כובש מארק מרקז, כשהוא קובע שיא מסלול חדש – 1:54.596 דקות להקפה. הקפת הפול פוזישן של מרקז היא יצירת אומנות של טקטיקה ואגרסיביות, או במה שניתן לכנות 'מרקז סטייל'. מרקז רוכב בטריו שכולל את פול אספרגרו בחוד, רוסי באמצע, כשמרקז סוגר. הרכיבה בקצה הטריו מאפשרת למרקז ליהנות מסליפסטרים לאורכו של המסלול. בפנייה האחרונה מרקז מנצל רווח של שערה שמותיר רוסי בינו ובין האפקס וממקם שם את ה-RCV213V, כשביציאה מרקז מנצל את מלוא הסליפסטרים שמעניק לו פול אספרגרו וזוכה בעמדת הפול.
צמיגים. רוב השדה בוחר לרכב עם צמיגי גשם רכים מלפנים ומאחור. רוסי בוחר לרכב על צמיג אחורי קשה, בעוד בן קבוצתו לורנזו בוחר צמיגים קשים בשני הקצוות. אליו מצטרפים גם קאל קראטשלאו על ההונדה של קבוצת LCR וגם לוריס באז על הדוקאטי של קבוצת אוינטייה.
בזינוק ומיד לאחר מכן בשדה שולטים הרוכבים שבחרו בצמיגי גשם רכים. לורנזו, שאמנם זינק היטב, לא מצליח לחמם כראוי את הצמיגים ומתדרדר לאחור. מאחור גם משתרך רוסי במקום ה-12 וקראטשלאו במקום ה-15. בחוד היו אלה רוכב קבוצת המפעל של דוקאטי, יאנונה ודובי. אליהם מצטרפים רוכבי דוקאטי נוספים ובהם רדינג וברברה. לקראת שליש המרוץ המסלול מתייבש מעט והטמפרטורה בצמיגים הקשים מגיעה לרמה הדרושה כדי לקבל אחיזה ראויה. בנקודה זאת מתחילים קראטשלאו ורוסי את המסע לעבר החוד. קראטשלאו עושה זאת מהר מרוסי, והוא חותך מהשדה כ-1.5 שניות להקפה. רוסי עושה זאת מעט לאט מקראטשלאו בניסיון לשמור על הצמיג הקדמי הרך שלו. דובי מאבד לגמרי את הצמיג הקדמי ונכנס להחליף לאופנוע הנעול צמיגי אינטרמדייט. סמית' מהמר על צמיגי סליקס ומגלה שהמסלול רחוק מלהיות יבש מספיק. לורנזו, שהתקשה מאוד בחלקו הראשון של המרוץ, נכנס אט-אט לקצב, ובהקפה ה-15 הוא כבר רוכב בקצב של קראטשלאו ורוסי. הקפה אחת לאחר מכן לורנזו טועה באופן שאולי קבר את הסיכוי שלו להגן על תואר האליפות. כשהוא מהיר ממרבית הרוכבים שלפניו, לורנזו בוחר להיכנס לפיטס ולצאת עם אופנוע מספר 2 הנעול בצמיגי אינטרמדייט. המסלול, שעכשיו אידאלי לצמיגי גשם קשים, רטוב מדי לצמיגי אינטרמדייט, ולורנזו נכנס מיד חזרה להחליף שוב את האופנוע. החלטה שתגרום לו לסיים במקום ה-17 וללא נקודות.
קראטשלאו ורוסי נעלמים לפנים, כשעל המקום השלישי נאבקים יאנונה, ברברה ומרקז. מרקז, שמצליח לשמור על צמיגי הגשם הרכים שלו, משפר לרביעי על חשבון ברברה ומיד לאחר מכן לשלישי על חשבון יאנונה, שהצמיג הקדמי שלו משגר לאוויר חתיכות גומי נראות לעין.
קאל קראטשלאו הוא הבריטי הראשון שמנצח מרוץ MotoGP מזה 35 שנים. האחרון לעשות זאת לפני הוא לא אחר מאשר פעמיים אלוף העולם, בארי שין, בשוודיה ב-16.8.1981. קראטשלאו גם מעניק ניצחון ראשון לקבוצת LCR של לוצ'יו צ'קינלו, שמתחרה מזה עשור בקטגוריה הבכירה.
אבל מעבר לאנקדוטה ולניצחונות של ג'ק מילר ואנדראה יאנונה ב-2016. מרקז מגדיל את הפער ב-16 נקודות נוספות, ורוסי דוחק את לורנזו למקום השלישי בפיגור של 6 נקודות.
קראטשלאו ינסה לנצח שוב כבר במרוץ הביתי שלו בסילברסטון בעוד שבועיים. אנחנו בספק.
טבלת האליפות לאחר הסבב ה-11
- מארק מרקז, הונדה, 197 נק'
- ולנטינו רוסי, ימאהה, 144 נק'
- חורחה לורנזו, ימאהה, 138 נק'
- דני פדרוסה, הונדה, 109 נק'
- מאבריק ויניאלס, סוזוקי, 100 נק'