חורחה לורנזו לוקח את הדוקאטי GP18 אל מתחת ל-1:59 דקות להקפה, כשהוא עוצר את השעון על 1:58.830 דק' ובכך קובע שיא מסלול אבסולוטי לאופנוע בספאנג. מעבר לפסיכולוגיה, כנראה שאין משמעות מיוחדת להקפה הזאת – הזמן נקבע מוקדם במהלך היום השלישי והאחרון, כשטמפרטורות האוויר והמסלול נמוכות משמעותית ממה שחווים הצמיגים, המנועים והרוכבים במהלך המרוץ. היריבים הישירים של לורנזו אפילו לא טרחו לרכב בשעות שאפשרו לקצץ בזמני ההקפה. חלקם אפילו לא טרח לבצע סימולציית מרוץ. קאל קראטשלאו על גבי ההונדה RCV213V של קבוצת LCR טוען שסימולציית מרוץ נותנת יותר מדי מידע למתחרים, בעוד האלוף המכהן, מארק מרקז על גבי ההונדה הרשמית של קבוצת רפסול, טוען שהאופנוע עדיין אינו בשל מספיק.

ניתוח טבלאות הזמנים מנבא שלפתחנו עונה נפלאה. לורנזו נראה כמי שבאמת מצא שפה משותפת עם הפרא האדום. דובי גם הוא בחוד. פדרוסה היה רחוק 10 אלפיות מלהצטרף ללורנזו במועדון ה- 1:58 דקות. מרקז רכב עם שלושה מנועים שונים, בהם המנוע של 2017, המנוע של 2018 ומנוע נוסף. הונדה שמחו לגלות שמרקז, פדרוסה וגם קראטשלאו שרוכב על אופנוע מפעל, אהבו שלושתם את מנוע 2018 ובכך מאפשרים להונדה להתקדם בפיתוח בכיוון ברור.

צמד רוכבי מוביסטאר-ימאהה יצאו מחושך לאור. רוסי וויניאלס מאוהבים ב-YZR-M1 של 2018. האופנוע של קבוצת המפעל משתמש בשלדה של 2016, ובשילוב של מנוע, מתלים, צמיגים ואלקטרוניקה, רוסי וגם ויניאלס מראים שהם תחרותיים. בימאהה, כרגיל, מי שהופך את הסיטואציה למעניינת הוא יוהאן זרקו, שמצא את האופנוע של השנה שעברה – זה שרוסי וויניאלס שונאים – לטוב משמעותית עבורו מה-YZR-M1 של 2016 שעליו רכב בעונה שעברה. זרקו טוען שהאופנוע הנוכחי נוסך בו יותר בטחון ומאפשר לו לשמור על הצמיגים, ובכך לאיים באופן ישיר על הניצחון. גם סוזוקי, אפריליה וק.ט.מ השתפרו, אבל הפער משלוש היצרניות המובילות עדיין שריר וקיים.

אקשן לרוב היה על האספלט בספאנג, אבל הדברים החשובים באמת קרו לידו. הראשון ישמח את דורנה, ימאהה והצופים, כשוולנטינו רוסי מרגיש שוב תחרותי ומודיע שיש סיכוי גבוה שירכב גם ב-2019. על פניו נראה כי החוזה ייסגר עוד לפני המרוץ הראשון בקאטר.
השני ישמח מאוד את ויניאלס, שאיבד כל סיכוי לאליפות ב-2017 כשמישלין שינתה את מבנה וקושי הצמיג הקדמי במהלך העונה. החל מ- 2018 אסור יהיה לשנות את הצמיגים במהלך עונת המרוצים. הצמיגים של 2018 הם הצמיגים איתם התחרו בעונה שעברה. היצרניות, הקבוצות והרוכבים מכירים אותם, וכך ניתן להמשיך פיתוח ואין צורך להיכנס לפיתוח מדף חלק.

איסור פיתוח הצמיגים מצטרף לאיסורים נוספים שמטרתם להוזיל עלויות וליצור מרוצים צמודים, ובהם איסור פיתוח מנועים ואיסור פיתוח אלקטרוניקה. העונות האחרונות מוכיחות שזה טוב לסדרה – אלא אם אתה גיק טכני.
אם ב-2017 היה זה ויניאלס שהיה מהיר כשד בכל מבחני טרום העונה, המבחן הראשון ב-2018 מראה כי כל רוכבי החוד – ובהם מרקז, דובי, רוסי, ויניאלס, זרקו ולורנזו – מהירים מאוד. המבחן הבא יחל ביום שישי 16.2 במסלול צ'אנג בתיאלנד ויימשך שלושה ימים. זהו גם המסלול הנוסף לעונת 2018 שתהיה בת 19 סבבים.

