באיחור אופנתי, או שלא, נפתח את עונת 2017. אתם בוודאי שואלים איך אפשר לאחר לעונה שטרם החלה, אז לשמחתנו 2017 החלה כבר בקיץ האחרון, אז בחנו חלק מהרוכבים את אופנועי 2017, והמשיכה ביתר שאת יומיים אחרי המרוץ בוולנסיה. בשבוע שעבר בחנו הרוכבים והקבוצות באופן רשמי לקראת 2017.
מה נשתנה?
נתחיל ביצרנים. ק.ט.מ יעמידו קבוצת מפעל מלאה עם שני רוכבים. צמד הווטרנים של קבוצת ימאהה טק-3, פול אספרגרו ובראדלי סמית', עברו יחדיו לק.ט.מ. מבין השניים היה זה פול אספרגרו שהציג זמנים טובים יותר. הקטום איטי בכ-2.5 שניות מרוכבי החוד, אבל מייק לייטנר, מנהל הקבוצה בעל הניסיון הרב, אופטימי ומעביד את הקבוצה והמפעל במלוא הקיטור.

ואם כבר דיברנו על יאמהה טק-3, צמד רוכבים חדשים בקבוצה וב-MotoGP. יוהאן זרקו, אלוף ה-Moto2 המכהן, ויונאס פולגר, שהיה רוכב מוביל ב-Moto2. ביום הראשון הם דשדשו מעט עם בהמות ה-MotoGP, אבל ביום שני פולגר מסיים 10 כשזרקו מקום אחד אחריו. קצב מבטיח לצד הרוקים. וכאן עלי להתנצל על טעות מביכה בסיקור של ספאנג, זרקו, שאמנם נבחן בסוזוקי, ירכב עבור ימאהה טק-3 ולא עבור קבוצת המפעל של סוזוקי.

אז אם כבר דיברנו על סוזוקי, אני מניח שהם מצטערים על שנתנו לזרקו ללכת. אלכס רינס, המתחרה הישיר של זרקו ב-Moto2 העונה, מתרסק בתחילת היום השני, שובר שוב את עצם הבריח ומושבת לחודש. הרוכב שמייצר יותר עניין בסוזוקי הוא אנדראה יאנונה, פליט קבוצת המפעל של דוקאטי. יאנונה מתחבר מיד ל-GSX-RR של סוזוקי ומסיים שביעי ביום הראשון ורביעי ביום השני.
דוקאטי. או, דוקאטי.
דובי מסיים את שני הימים בחמישייה הראשונה, אבל מי שגונב לו את ההצגה הוא חורחה לורנזו (בתמונה בראש הידיעה, עולה על הדוקאטי לראשונה), שעבר מקבוצת המפעל של ימאהה לקבוצת המפעל של דוקאטי. לורנזו היה איטי ב-0.122 שניות בטבלת הזמנים ביום הראשון ו-0.679 שניות ביום השני. ימאהה הרשו ללורנזו לבחון בוולנסיה כשהוא עדיין תחת חוזה. היה זה המבחן הראשון והאחרון עד תום חוזהו ב-31.12.16. מכיוון שזה בדיוק בתקופת איסור המבחנים לרוכבי הקטגוריה, לורנזו יבחן שוב רק בספאנג ב-30.1.17. הונדה היו נדיבים פחות כלפי רוסי בתום עונת 2003 עם המעבר לימאהה ואסרו עליו לבחון כלל עד תום החוזה. רוסי החזיר רעה תחת רעה כשהוא מנצח את המרוץ האחרון שלו על ההונדה בוולנסיה 2003 ונותן לביאג'י והונדה בראש במרוץ פתיחת העונה בוולקום שבדרום אפריקה.
לורנזו ודוקאטי. אני לא הייתי מהמר נגדם במרוץ פתיחת העונה בקטאר ב-26.3.17.

ימאהה. מאבריק ויניאלס מוביל את טבלאות הזמנים בשני ימי האימון, והוא הרוכב היחידי להקיף בפחות מ-1:30 דקות את ולנסיה. רוסי מציג גם הוא קצב טוב, אבל כימים ימימה, מוציא מעצמו יותר במרוצים מאשר באימונים.
בהונדה עולם כמנהגו נוהג. מרקז מהיר מפדרוסה ומהיר בכלל. מרקז, שזכה באליפות כשהוא רוכב על האופנוע השלישי בטיבו על הגריד אחרי ימאהה ודוקאטי, בחן את המנוע החדש כבר בקיץ האחרון, ונראה שבהונדה יהיו מוכנים ל-2017 כבר מהזינוק הלילי למרוץ פתיחת העונה בקטאר.
אפריליה עם צוות כל -חדש בדמות אלייש אספרגרו שהגיע מסוזוקי וסם לואס שהגיע מה-Moto2. אלייש התקשה ביום הראשון, אבל ביום השני שמעו את הקליק שלו עם האפריליה כשהוא מסיים תשיעי, 0.910 שניות אחרי ויניאלס. לואס התקשה הרבה יותר, התפוצץ חזק ולא רכב ביום השני.

קאל קראטשלאו שניצח בברנו ובפיליפ איילנד וההונדה של LCR מסיימים את צמד הימים במקום השישי. ג'ק מילר, שניצח באסן, על גבי ההונדה של מארק VDS, מסיים על סף העשירייה הראשונה ומראה שיפור ביכולת.
את עדר הדוקאטים בקבוצות הלוויין של פראמק, אספאר ואווינטיה מוביל סקוט רדינג, אפילו שהקטור ברברה רוכב על אופנוע מפעל ולא שאריות של ה-GP15 ואפילו GP14 שעדיין מסתובבים על הגריד.
טיטו רבאט, פעם אלוף ה-Moto2, ממשיך לדשדש על גבי ההונדה של מארק VDS.

ניפגש שוב בספאנג ב-30.1.17 ואז שוב ב-15.2.17 בפיליפ איילנד, ובמבחן הרשמי האחרון ב-10.3.17. פול גז ייתן מארק מרקז ועדר הרודפים אחריו ביום ראשון, 26.3.17, בשעה 21:00 בדיוק.
טבלת זמנים מבחני ולנסיה
- מאבריק ויניאלס, ימאהה, 1:29.975 ש'
- מארק מרקז, הונדה, +0.191 ש'
- אנדראה דוביציוזו, דוקאטי, +0.468 ש'
- אנדראה יאנונה, סוזוקי, +0.624 ש'
- דני פדרוסה, הונדה, +0.711 ש'
- קאל קראטשלאו, הונדה, +0.734 ש'
- ולנטינו רוסי, ימאהה, +0.734 ש'
- חורחה לורנזו, דוקאטי, +0.769 ש'
- אלייש אספרגרו, אפריליה, +0.910
- יונאס פולגר, ימאהה, +0.973 ש'