המבחן הראשון לעונת 2016 הסתמן בשליטה של ימאהה. לורנזו, האלוף המכהן, מוביל את טבלת הזמנים באופן מוחלט, כשהוא הרוכב היחידי לרדת מ-2 דקות להקפה.
24 שעות מסלול שנחלקו למקצים של 8 שעות במשך שלושה ימים. הרוכבים גמעו את ספאנג 2,716 פעמים, שבסופן הציפייה להפתעה רבתי מתפוגגת, אבל כן חזינו במספר הפתעות קטנות.
נתחיל בצמיגים. לא שמישלין יצרן חדש בעולם המרוצים, אך לאחר מספר שנות היעדרות בהן ברידג'סטון היו ספק הצמיגים הרשמי של ה-MotoGP, ריחפה עננת סימן שאלה לגבי צמיגי מישלין. לורנזו אהב מאד את התנהגות הצמיג הקדמי, והדבר ניכר בזמני ההקפה שלו. מרקז הסתדר מעט פחות טוב עם המישלינים וגם אצלו זה ניכר בזמני ההקפה. בשונה מלורנזו את מרקז, לוריס באז חווה כשל מוחלט של צמיגי המישלין שלו. במהירות של 290 קמ"ש הצמיג האחורי מתפוצץ, כשבאז מאיץ לאורך הישורת הקדמית ושולח את האופנוע שמאלה ואת באז לפנים.
בתום המבחן ומעיון בטבלאות הזמנים אנו מוצאים את רוכבי קבוצת המפעל של ימאהה – לורנזו ורוסי – בראש. מרקז אמנם מסיים שלישי במקצה האחרון ופדרוסה עושה זאת במקצה הראשון, אבל קבוצת המפעל של הונדה על צמד רוכביה מתקשים להתרגל ל-RCV של 2016. בדוקאטי המצב דומה לזה שבהונדה, רק שלדוקאטי היה קלף בשרוול בדמותו של קייסי סטונר (בתמונה בראש הידיעה), אלוף 2007 עם דוקאטי ו-2011 עם ההונדה. סטונר, שפרש בעונת 2013 ממרוצים ורכב מאז עבור הונדה מספר פעמים, חידש את קשריו עם דוקאטי כשהוא מתמנה לשגריר של דוקאטי ולרוכב מבחן. סטונר רכב ביום השני וביום האחרון למבחנים, כשהוא מראה יכולת גבוהה מאד הממקמת אותו לפני צמד רוכבי קבוצת המפעל, דובי ויאנונה. רוכב דוקאטי נוסף בקבוצת הלוויין של פרמאק, שהראה יכולת גבוהה ואף מסיים ראשון את היום השני, הוא דנילו פטרוצ'י.
סוזוקי לא השכילו לנצל את השינויים והפגרה, ונכון למבחן הראשון ב-2016 לא ניכרת התקדמות בהשוואה לשלושת היצרנים המובילים – ימאהה, הונדה ודוקאטי. אפריליה משתרכים הרחק מאחור.
מבין קבוצות הלוויין, קבוצת LCR עם קראטשלאו על ההונדה וקבוצת פרמאק עם פטרוצ'י ורדינג על הדוקאטי הראו יכולת גבוהה. צמד רוכבי טק-3, סמית' ואספרגרו, על גבי הימאהה לוויין מתקשים ומדורגים מחוץ מחוף לעשירייה הראשונה.
המבחן הבא במסלול הכה אהוב והכה מהיר – פיליפ איילנד. ניפגש אחריו.
או יהה פרק אותם סטונר!