הפגרה עומדת לבוא לסיומה ביום שני 1.2 בספאנג שבמלזיה, בשעה 10:00 שעון מקומי. למשך שלושה ימים, 8 שעות בכל יום, יבחנו הרוכבים את אופנועי ה-MotoGP של עונת 2016. יהיה זה פואטי לראות את לורנזו, רוסי ומרקז רוכבים שוב על המסלול שבו הוכרעה אליפות 2015, אבל כך נפתחת כל עונה בשנים האחרונות – המבחן הראשון בעונה מתקיים בספאנג.
ומה מיוחד ושונה ב 2016, אתם שואלים? צמיגים ואלקטרוניקה, אנחנו עונים.
צמיגים. 2016 תהיה העונה הראשונה של מישלין כיצרנית הצמיגים הרשמית של ה-MotoGP, ועבור הרוכבים והקבוצות הם סימן שאלה גדול ומהותי. במהירויות של ה-MotoGP לרוכב צריך להיות אמון אבסולוטי בשתי חתיכות הגומי שמחברות אותו לאספלט.
אלקטרוניקה. 2016 תהיה העונה הראשונה בה כל הקבוצות – מפעל, קבוצות לוויין של מפעל וקבוצות קטגוריה פתוחה, מחויבות בשימוש באלקטרוניקה – חומרה ותוכנה – אחידה, מבית היוצר של מנייטי מרלי.
שינויים מהותיים אלו משווים את נקודת הפתיחה לכל היצרניות ולכל הקבוצות. בעונה האחרונה שבה היה לנו שינוי מהותי שכזה, דוקאטי וקייסי סטונר לקחו אליפות בודדת לאופנוע אירופאי מזה עידן עידנים. עד ל-1.2 בשעה 09:59 ימאהה, הונדה, דוקאטי וסווזוקי עומדות כתף אל כתף בזינוק לעונת 2016. אפריליה משתרכת מאחור יחסית לקבוצות המפעל האחרות.
אנחנו כמובן עלולים לאכול את הכובע בתום המרוץ בוולנסיה בעוד תשעה חודשים, אבל… להערכתנו מה שהיה הוא שיהיה. ימאהה והונדה תהיינה היצרניות המובילות, כשבין הרוכבים לורנזו האלוף המכהן ומרקז יאבקו על תואר האליפות. רוסי, כמו בעונה הקודמת, עשוי להתגלות ללורנזו ומרקז כיריב שווה. רוסי אולי לא מהיר כלורנזו ומרקז, אבל כשאורות הזינוק כבים רוסי יריב עיקש.
ואם כבר הזכרנו את קייסי סטונר, אז הוא מחדש את קשריו עם דוקאטי באופן רשמי כשהוא משמש כשגריר של דוקאטי ורוכב מבחן. ממש ברגעים אלה היצרניות ימאהה, הונדה ודוקאטי בוחנות את תוצרת 2016 בספאנג במבחן פרטי.
ניפגש ביום ראשון 20.3 בשעה 20:00 לזינוק של עונת 2016 בקטאר. עד אז ניפגש לעוד שני מבחנים רשמיים בפיליפ איילנד 17-19.2 ובקטאר 2-4.3.