משפחת מרקז כובשת את הפודיום פעמיים תוך פחות משעתיים. ראשון לעלות על המדרגה הגבוהה בפודיום הוא אלכס מרקז ב-Moto2, כשמארק מצטרף אליו בתום מרוץ ה-MotoGP.
רכיבה כנגד כיוון השעון, 10 פניות שמאליות ורק 3 פניות ימניות, הם מתכון מושלם עבור מארק מרקז. מתוך השלוש, שתי פניות ימניות דורשות אומץ ועצבים מפלדה, כך שגם הן הולמות את מרקז. 4 רוכבים הראו קצב מרוץ מהיר, כשארבעתם גם מצליחים לייצר הקפה בודדת מהירה במיוחד, ובהם מארק מרקז על ה-RC213V של קבוצת המפעל רפסול-הונדה, פאביו קוארטררו על הימאהה YZR-M1 של קבוצת הלוויין פטרונאס-ימאהה, מאבריק ויניאלס על ה-YZR-M1 של קבוצת המפעל מונסטר-ימאהה, ואלכס רינס על הסוזוקי GSX-RR.
מרקז כובש את עמדת הפול כשהוא עוצר את השעון על שיא חדש של 1:20.195 דקות. קוארטררו איטי ממנו בשתי עשיריות, ואולי אף היה מצליח למנוע ממרקז פול-פוזישן לולא נענועי ראש אגרסיביים שגרמו לו פריקה חלקית של כתף שמאל באימון חופשי 3. בין לאיים על הפול-פוזישן ובין לאיים על מרקז במרוץ מרחק רב, כשמרקז מקיף באופן עקבי את סקסנרינג בקצב של 1:21.5 דקות להקפה.
רוכבי קבוצת המפעל של דוקאטי התקשו מאד עם ה-GP19, כשדובי מזנק מהמקום ה-13 ופטרוצ'י מזנק מהמקום ה-12 לאחר שהוא מתרסק במקצה הדירוג הקובע בפנייה 11 בהילוך חמישי במהירות הקרובה למאתיים קמ"ש. רוסי נאלץ לצלוח גם את מקצה הדירוג המקדים Q1 ומזנק מהמקום ה-11.
מרקז עולה לווילי בזינוק ואז עוד אחד קטנטן, צולל מבחוץ אל פנייה 1 כשהוא בולם מאוחר מאוד, ויוצא כשהוא מוביל את המרוץ. אליו צמודים ויניאלס ורינס. וינאלס מנסה למקסם את הקצב המהיר שלו במקטע שלוש, וגם את הצמיג הקדמי בדרגת קושי מירבית אצל מרקז שדורש חימום של לפחות שתי הקפות. ויניאלס רוכב בקו חיצוני למרקז בפנייה 11 ומשיג קו פנימי משל מרקז לפנייה 12. מרקז, שוב, בולם מאוחר וצולל ראשון לפנייה 12. הוא נאלץ להמשיך ולחמם את הצמיג הקדמי, אבל בהקפה הרביעית הצמיג הקדמי הקשה מגיע לפרקו ומרקז מקיף בקצב של כ- 1:21.5 דקות להקפה. שוב ושוב ושוב, עד שהוא חוצה את קו הסיום עם ידיים שלובות כחמש שניות לפני ויניאלס.
קוארטררו, שנדחק למקום השישי בזינוק לאחר מגע עם מילר, חסר סבלנות ומתרסק תוך ניסיון עקיפה כבר בהקפה השנייה.
רינס מחכה מעט יותר מבאסן לפני שהוא מתרסק בלואוסייד מהיר בפנייה 11 ומשאיר את ויניאלס וקאל קראטשלאו על ההונדה RC213V של קבוצת LCR להיאבק על המקום השני. הצמד ירכב צמוד כמעט עד קו הסיום, כשאיבוד אחיזה של הצמיג האחורי מסמן לקראטשלאו שמקום על הפודיום, גם אם שלישי, מספיק בהחלט.
קרב רב על המקום הרביעי התנהל למשך מרבית המרוץ בין דובי ופטרוצ'י, רוכבי המפעל של דוקאטי, ג'ק מילר והדוקאטי של קבוצת פרמאק, חואן מיר הרוקי של סוזוקי, ולנטינו רוסי רוכב קבוצת המפעל של ימאהה, ופרנקו מורבידלי רוכב קבוצת הלוויין פטרונאס-ימאהה. דובי ופטרוצ'י משפרים מיקום תודות למתקן הזינוק של הדוקאטי GP19. במהלך המרוץ ששת הרוכבים החליפו מקומות הרבה, רק שאת הדוקאטים קשה לעקוף במסלול שבו את מרבית העקיפות מבצעים בפנייה 12 לאחר ישורת בירידה. מיר מאיים לרגע על המקום הרביעי, אבל צמיגים גמורים מספיקים למקום שביעי, ואחריו רוסי ומורבידלי. לפני אלה מילר, דובי ופטרוצ'י על הדוקאטים, כשבסופו של דבר פטרוצ'י מסיים רביעי ודובי חמישי.
דובי אולי מצליח למזער נזקים כשהוא מזנק מהמקום ה-13, אבל כשמרקז מנצח ואוסף 25 נקודות אליפות ופותח פער של 58 נקודות, הנזק לשאיפות האליפות של דובי והדוקאטי דזמוסידיצ'י GP19 הוא – כנראה – ללא תקנה.
ניפגש אחרי פגרת הקיץ, בעוד 4 שבועות בברנו שבצ'כיה.
תוצאות הסבב התשיעי, סאקסנרינג
- מארק מרקז
- מאבריק ויניאלס
- קאל קראטשלאו
- דנילו פטרוצ'י
- אנדראה דוביציוזו
טבלת האליפות לאחר הסבב התשיעי
- מארק מרקז, הונדה, 185 נק'
- אנדראה דוביציוזוף דוקאטי, 127 נק'
- דנילו פטרוצ'י, דוקאטי, 121 נק'
- אלכס רינס, סוזוקי, 101 נק'
- מאבריק ויניאלס, ימאהה, 85 נק'
הרגע הגיע, הגיל של רוסי חצה את רף החוסר-תחרותיות. בהתחלה עוד אפשר היה לומר שהוא הראשון מבין הימאהות אבל עכשיו גם הם משאירים לו אבק.
סוף העונה הוא פורש (למרות שנשארה עוד שנה בחוזה)
מרקז – הרוכב הטוב בכל הזמנים