ה-F4 – אופנוע הספורט האייקוני של MV אגוסטה בעיצובו האלמותי של מאסימו טמבוריני – יורד מייצור, והחברה האיטלקית מוורזה משחררת דגם אחרון ל-F4 כמחווה לדגם המוערך ולאדם שעמד מאחורי הרעיון לאופנוע – קלאודיו קאסטליוני, הבעלים הראשון של MV אגוסטה מאז נרכשה לפני 20 שנה, ואביו של ג'ובאני קאסטליוני, מנכ"ל MV אגוסטה הנוכחי.
הגרסה החדשה והאחרונה של ה-F4 נקראת F4 קלאודיו, כמחווה לקאסטליוני האב, והיא הגרסה הקיצונית והחזקה ביותר של הדגם אי-פעם. גרסת קלאודיו של ה-F4 תיוצר ב-100 יחידות ממוספרות בלבד.

ה-F4 קלאודיו מבוסס ברובו על ה-F4 RC, עם מנוע 4 צילינדרים בנפח 1,000 סמ"ק, 212 כ"ס שמגיעים ב-13,500 סל"ד ומומנט 11.7 קג"מ ב-9,300 סל"ד. כל זאת ברמת גימור RACE, כשבדגם החוקי לכביש נקבל 205 כ"ס.
ה-F4 קלאודיו שודרג רמה קדימה, והוא למעשה F4 RC על סטרואידים. הוא מקבל ראש מנוע חדש עם חלקים מצופים DLC להורדת חיכוך, חלקי מנוע פנימיים קלים יותר, מערכת פליטה של SC Project, קוויקשיפטר, מצמד מחליק, ועוד שפע תופינים.
עבודת הגוף ה-F4 קלאודיו עשויה כולה מקרבון וגם החישוקים קרבון ומגיעים מ-BST. יש גם בולמי אוהלינס איכותיים מדגם NIX30 מלפנים ו-TTX36 מאחור, דיסקים של ברמבו בקוטר 320 מ"מ עם קליפרים רדיאליים של חברת ברמבו, ויש גם חלקים מכורסמים מאלומיניום ובורגי טיטניום מיוחדים בכל מקום שרק תרצו.
בצד האלקטרוניקה לא חסכו ב-MV. הקלאודיו מגיע עם 4 מצבי רכיבה – כביש, ספורט, גשם וקאסטום. המערכת מנטרת ושומרת את פרטי הרכיבה, כולל מעקב GPS, ובמצב קאסטום אפשר לשנות כל פרט שרק תרצו, מתגובת מצערת, בלימת מנוע, בקרת אחיזה, ABS ורגישויות שונות.
ב-MV אגוסטה לא חסכו באף חלק, והקלאודיו מושקע בכל תחום. החברה הצליחה להגיע למשקל של 182 ק"ג בזכות שלדת קרבון, פיירינג קרבון וחלקי מנוע קלים, ואפשר להגיד שהוא פשוט יצירת אומנות נוסעת – כיאה לדגם האחרון של אופנוע אייקוני עם עיצוב אלמותי, וכמחווה אחרונה לאדם שעומד מאחורי החזון לאופנוע המיוחד הזו.
צ'או קלאודיו.
כתבה מרשימה ביותר, כתובה בצורה עניינית ומרתקת