חברת האופנועים האיטלקית MV אגוסטה, הנמצאת כעת בבעלות חלקית של קונצרן ק.ט.מ, מציגה את האנדורו ולוצ'ה (Enduro Veloce), אשר אמור להיות הגרסה ה'עממית' של ה-LXP Orioli האקסקלוסיבי שהוצג לאחרונה.
לא כל כך ברורים שם ב-MV אגוסטה. קבוצת פירר מוביליטי, המחזיקה בין השאר את המותגים ק.ט.מ, הוסקוורנה, גאס גאס ו-WP, רכשה לפני כשנתיים רבע ממניות חברת MV אגוסטה האיטלקית, ולאחרונה השלימה רכישה של 50% מהמניות. רכישת המניות מיועדת להכניס את פירר מוביליטי לשותפות אסטרטגית אשר תתבטא ברכש החלפים לחברה ומכירה דרך המפיצים המקומיים בארצות הברית, קנדה ומקסיקו, והיא חלק מהמשך ההתרחבות הגלובלית של הקונצרן.
בתערוכת מילאנו של 2022 הציגו האיטלקים את פרויקט הלאקי אקספלורר (Lucky Explorer) בהשראת חברת הסיגריות לאקי סטרייק שמימנה בשנות ה-80 את אופנועי הפריז-דקאר של קאג'יבה, אשר זכו בשני ניצחונות. MV אגוסטה היא הבעלים של קאג'יבה, עם הזכויות לאותם זיכרונות נוסטלגיים שמאפשרים כניסה לפלח שוק חשוב וכלכלי – סגמנט האדוונצ'רים. זה נועד לקרות בעזרת הלאקי אקספלורר 5.5 עם מנוע טווין מקבילי בנפח 554 סמ"ק והלאקי אקספלורר 9.5 עם מנוע טריפל בנפח 930 סמ"ק.
רכישת המניות ההדרגתית של האוסטרים האטה וכמעט עצרה את הפרויקט (גניזת פרויקט האדוונצ'רים של MV אגוסטה), כאשר בדצמבר האחרון הציגו ב-MV אגוסטה את ה-LXP Orioli – לאקי אקספלורר אוריולי, לכבוד אדי אוריולי שהביא את צמד הניצחונות המשמעותיים לקאג'יבה באותן המדבריות. ה-LXP נמכר ב-500 יחידות בלבד, ותומחר במחיר של כמעט 30 אלף אירו יקרים.
הפרויקט חוזר לצבור מומנטום, וכעת מציגים ב-MV אגוסטה גרסה 'עממית' של האדוונצ'ר אשר נקראת אנדורו ולוצ'ה. יש כאן את אותו מנוע הטריפל בנפח של 931 סמ"ק עם 124 כ"ס ב-10,000 סל"ד, עם מומנט של 10.4 קג"מ ב-7,000 סל"ד, כאשר 85% מהם זמינים כבר מ-3,000 סל"ד. המנוע עצמו שוקל 57 ק"ג.
השלדה עשויה משילוב של קורות פלדה עם שלדת זנב פריקה פלדה וזרוע אחורית מאלומיניום. לטובת יכולות שטח מינימליות, החישוקים בקוטר 21″ מלפנים במידת 90/90 ו-18″-150/70 מאחור, עם גובה מושב מתכוונן על 870-850 מ"מ ומרווח גחון של 230 מ"מ. המשקל היבש עומד על 220 ק"ג, כשיש מיכל דלק בנפח של 20 ליטר. מערכת המתלים עם מזלג קדמי הפוך בקוטר 48 מ"מ של זקס ובולם יחיד אחורי – שניהם מספקים מהלכי גלגלים של 210 מ"מ ושניהם עם כיוונים מלאים. הבלמים של ברמבו (320 מ"מ מלפנים ו-265 מ"מ מאחור) עם קליפרים קדמיים מסוג Stylema.
רשימת מערכות האלקטרוניקה כוללת מסך TFT בגודל 7″ המקושר לסלולר עם מפות ניווט, בקרות אחיזה ובלימה רב-שלביות, בקרת בלימת מנוע, בקרת זינוק, בקרת שיוט, ארבעה מצבי ניהול מנוע וקוויקשיפטר. יש גם אפשרויות אבזור רבות, כמו למשל ארגזים מקוריים, פנסים, מגנים ועוד.
הטוריסמו ולוצ'ה היה הניסיון הראשון של MV אגוסטה בגלגולה המודרני לבנות אופנוע שהוא נוח ומפנק, ומכוון לתוך הקטגוריה ההולכת וגדלה של אדוונצ'רים בינוניים-גדולים, שלא רואים שטח. ה-MV אגוסטה אנדורו ולוצ'ה (תרגום לאנדורו מהיר) הוא הניסיון הראשון להיכנס לקטגוריה של האדוונצ'רים-בינוניים-גדולים שכן נכנסים לשטח (ע"ע דוקאטי דזרט X). רשימת הנתונים הטכניים והאקטרוניקה זהים לגמרי למהדורה המוגבלת, שככל הנראה תומחרה גבוה בזכות הראשוניות והצביעה. המחיר של האנדורו ולוצ'ה צפוי להיות נמוך בכ-6,000 אירו, כלומר מחיר שצפוי להיות בין 22 ל-24 אלף אירו שינסו להכניס את MV אוגוסטה לסגמנט צפוף ותחרותי.