חברת הבולמים WP שבבעלות ק.ט.מ מציגה בולם חדש, XPLOR PRO 8946, שאמור לשפר את הצמדת הגלגל האחורי לקרקע ואת יעילות הרכיבה.
חברת הבולמים WP מציגה בולם אחורי מקצועי חדש (אשר מחליף את סדרת ה-Trax), שאמור לעמוד בדרישות רוכבים מקצועיים המשתתפים בתחרויות אנדורו. הבולם החדש משתמש בטכנולוגיות ה-SUPERTRAX, המאפשרת שליטה לא רק על מהירות שיכוך ההחזרה (ריבאונד) האיטית אלא גם על המהירה, וכן PDS (ר"ת Progressive Damping System), על-מנת לשפר את הצמדת הגלגל האחורי לקרקע ולקבל תחושה טובה יותר וזמני הקפה טובים יותר.
הצמדת הגלגל לקרקע מאפשרת לפתח מהירות גבוהה יותר, שכן אי אפשר להאיץ אם אין מגע של הגלגל בקרקע. בנוסף, הרוכב נלחם פחות באופנוע ומשקיע פחות מאמצים ביצור אחיזה ולפיכך מתעייף פחות.
במערכת ה-SUPERTRAX יש מנגנון כיוון לאותו שיכוך החזרה, אשר מווסת את מעבר השמן דרך מעקף, והלכה למעשה מאפשר שליטה על שיכוך ההחזרה המהיר לצד שליטה על מהירות שיכוך ההחזרה האיטית שנמצאת בבולמים אחוריים באופן מסורתי. כיוון הריבאונד המהיר מתבצע על-ידי בורג כיוון TXN הנמצא בתחתית הבולם, בצמוד לבורג כיוון REB של שיכוך ההחזרה האיטי.
בולם ה-XPLOR PRO 8946 יהיה זמין החל מה-21 בספטמבר, והוא מתאים לדגמי 2017 ומעלה של דגמי ק.ט.מ EXC בנפחים 150, 250, 300 סמ"ק, ודגמי ה-EXC-F בנפחים 250, 350, 450 ו-500 סמ"ק.
מחיר בישראל טרם נקבע.