דף הבית / חדשות / WSBK: דוז פואה לדיוויס בצרפת
image-002

WSBK: דוז פואה לדיוויס בצרפת

מזג האוויר במגני קור מתעתע ומשאיר את גורל האליפות פתוח; סיכום הסבב ה-11 בסופרבייק העולמי

כשנותרו רק עוד 3 סבבים לתום העונה וגורל האליפות טרם הוכרע, מגיעה הסדרה למסלול מגני קור שבצרפת. בעונה שעברה ג'ונתן ראיי ניצח את שני המרוצים בסבב הצרפתי, גם ברטוב וגם ביבש. שחזור של ההישג משנה שעברה יכול למקם את ראיי מרחק נגיעה מאליפות שנייה ברציפות.

בתום יום האימונים הראשון, שהתקיים בתנאים יבשים, צ'אז דיוויס הוא זה שמוביל את טבלת הזמנים. אולם ביום שבת המסלול נשטף כולו בגשם ודיוויס מסיים רק 11 באימון החופשי, בזמן שצמד רוכבי KRT קוואסאקי – סייקס וראיי, ממוקמים בראש. בדירוג שגם הוא רטוב זהו ראיי שלוקח את עמדת הפול, בפער של כ-0.7 ש' מסייקס, וסוגר את השורה הראשונה דיוויס. גינטולי במרוץ ביתי מזנק מהמקום הרביעי. מקומי נוסף, מתיו לאגריב, בהופעת וויילד קארד עבור קבוצת פדרצ'יני, מצליח לעלות מסופר-פול 1 לסופר-פול 2 אותו הוא מסיים במקום התשיעי המכובד והמפתיע. דווידה ג'וליאנו מחליט לפרוש מהמשך הסבב בעקבות הפציעה בכתף מהסבב הקודם שטרם החלימה.

מזנקים
מזנקים

מקצה ראשון

זינוק מוצלח לראיי וסייקס, בעוד שדיוויס שבחר צמיגי אינטרמידייט (המתאימים לתנאים רטובים חלקית), נשאב לאחור ומדרדר אל עבר המקום ה-13, בפער שגדל עד כדי 21 שניות מן המקום הראשון. מי שעוד נהנה מזינוק טוב הם צמד רוכבי הונדה, היידן ו-ואן דר מארק, שתופסים את מקומו של דיוויס באופן זמני. עוד בחלק הקדמי ניתן למצוא את ליאון קמייר ואת לורנזו סוואדורי, שאף מצליחים לתקוף ולעקוף לסירוגין את ראיי ואת סייקס, בזמן שדווקא ואן דר מארק והיידן מאבדים גובה. צמד רוכבי הונדה הם מהראשונים שנכנסים לפיטס להחלפה מצמיגי גשם לצמיגי סליקס, אך הדבר עולה להם בזמן רב, ובמיוחד להיידן אשר הצוות שלו מתמהמה בהבאת גלגל קדמי להחלפה. בהמשך היידן נאלץ לפרוש בשל תקלה טכנית.

בהקפה התשיעית קמייר לוקח את ההובלה מידי סייקס למשך מספר הקפות עד אשר סוואדורי עולה למקום הראשון, אולם רק לזמן קצר בלבד שכן בחירת הצמיגים של דיוויס מתגלה כהימור הנכון, והוא מקיף את המסלול בזמן מהיר בהרבה מרוכבים אשר נותרו עם צמיגי גשם בזמן שהמסלול מתחיל להתייבש.

מהירים מדיוויס הם ואן דר מארק וצמד רוכבי קוואסאקי שהחליפו לצמיגי 'סליקס', והם מנצלים זאת בכדי לסגור את הפער מן המקום הראשון בקצב של כמה שניות להקפה, אך מספר ההקפות שנותרו לסיום המרוץ לא מספיק להם בשביל להגיע אליו, ודיוויס חוצה את קו הסיום בהפרש של 9.8 שניות לפני ואן דר מארק שמצליח להקדים את סייקס שהיה בעקבותיו ומהיר ממנו. ג'ונתן ראיי, בפעם הראשונה העונה, חוצה את קו הסיום מחוץ לעמדת הפודיום ומסיים רביעי. סוואדורי, לאגריב וקמייר מסיימים במקומות 5-7 בהתאמה במרוץ מכובד מאוד מבחינתם, במיוחד לאור העובדה שהם נותרו עם צמיגי גשם לאורך כל המרוץ.

צ'אז דיוויס - מנצח במקצה הראשון
צ'אז דיוויס – מנצח במקצה הראשון

מקצה שני

יום ראשון האיר פנים לרוכבים, והמרוץ השני הוכרז כצפוי כיבש. שלישיית החוד בראשות ראיי מזנקת היטב, וכעבור מספר פניות זהו סייקס שמוביל ואחריו דיוויס וראיי. אולם בזמן שסייקס בורח קדימה, נראה כי דיוויס מעכב את ראיי עד להקפה החמישית, אז מצליח ראיי לעקוף את דיוויס ומתחיל לצמצם את הפער מסייקס שגדל עד כדי שנייה וחצי. תוך מספר הקפות מצליח ראיי לסגור על חברו לקבוצה, אך נראה כי איננו מצליח להגיע לכדי מצב עקיפה שכן סייקס בולם מאוחר וחזק מאוד ולא מאפשר לראיי לתקוף.

כעבור מספר הקפות נוספות מדביק את הצמד גם דיוויס, ובעודו נושף בעורפו מחליט ראיי לנסות לעלות למקום הראשון, בניסיון שגם מצליח. אולם התגובה של סייקס בפנייה הבאה מאפשרת לדיוויס ליהנות מן ההפקר ולעקוף את צמד הקוואסאקים המתקוטטים. כעבור הקפה ראיי מבצע בדיוק את אותו התרגיל ועוקף את סייקס במאבק על המקום השני, בזמן שדיוויס מתרחק לו מלפנים לניצחון שני בתוך יומיים. סייקס שלישי ואחריו קמייר, שגובר על ואן דר מארק בקרב על המקום הרביעי.

הקרב על האליפות נותר אם כן פתוח כשנותרו רק עוד 2 סבבים לסיום העונה.

וגם בשני
וגם בשני

טבלת האליפות בתום סבב מספר 11

  1. ג'ונתן ראיי, קוואסאקי, 426 נק'
  2. טום סייקס, קוואסאקי, 378 נק'
  3. צ'אז דיוויס, דוקאטי, 345 נק'
  4. מייקל ואן דר מארק, הונדה, 234 נק'
  5. ניקי היידן, הונדה, 202 נק'

הסבב הבא יתקיים במסלול חרז (ספרד) בסוף השבוע של ה-16.10.

פודיום מקצה שני
פודיום מקצה שני

אודות נמרוד ארמן

מכור לריח של צמיגים חרוכים ואספלט טרי, מחייך בקסדה למראה השלט "זהירות סיבובים מסוכנים לפניך!". אם היה יכול היה גר במסלול מרוצים ומקבל לחשבון הבנק צמיגי סליקס כמשכורת.

עשוי לעניין אותך

BMW-Cruiser-1

ב.מ.וו: כך ייראה האופנוע עם מנוע הבוקסר החדש

ב.מ.וו 'נתפסו' בוחנים את האופנוע הראשון שיישא את מנוע הבוקסר החדש בנפח 1,800 סמ"ק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO