דף הבית / חדשות / WSBK: ראיי מפציץ בסבב הראשון
hi_R01_Phillip Island_ReaGB4_1431

WSBK: ראיי מפציץ בסבב הראשון

כל מה שג'ונתן ראיי צריך בשביל לנצח זה את הקוואסאקי ZX10R שלו ומישהו שיעקוף אותו לקראת הסוף

אחרי פגרה ארוכה, אימוני טרום עונה, עסקאות, החלפות וכל מיני שמועות שרצו בחודשים האחרונים, הסבב הפותח של העונה הוא הדבר שלו כולם מחכים. את אף אחד לא מעניין יותר שום דבר חוץ מאשר שני דברים: מי ינצח, ואיך זה יקרה. על השינויים לעונת 2016, אגב, תוכלו לקרוא כאן בקישור.

והמספר הזוכה הוא: ג'ונתן ראיי גבירותיי ורבותיי, והוא עשה את זה בהכי סטייל שיש. בשביל זה הוא לא צריך לזנק מהמקום הראשון, את זה עשה חברו לקבוצה טום סייקס. הוא צריך בסך הכל שני דברים – את הקוואסאקי שלו (שהחליף את המספר מלפנים מ-65 ל-1, עדות לאליפות משובחת מהעונה שעברה), ומישהו שיעקוף אותו לקראת סוף המרוץ בשביל לתת לו משום מקום עוד 20 כוחות סוס, דמיוניים לגמרי, שאיתם הוא בנחישות חסרת תקנה מחזיר לעצמו את המקום הראשון.

במקצה הראשון זה היה צ'אז דיוויס על הדוקאטי שראה את הניצחון חומק לו מבין הגלגלים כשראיי החזיר לו עקיפה ממש ביציאה מהפנייה האחרונה וניצח בפוטו-פיניש. במקצה השני זה שוב היה דיוויס, שאלמלא היה לוחץ חזק מדי ויוצא לחצץ בהקפה האחרונה אולי אפילו היה מצליח להשיג ניצחון, אבל עוד קודם לכן היה זה ואן דר מארק, ההולנדי הצעיר על ההונדה, שהקשה על שני האחרים כשנטל מהם את ההובלה למספר הקפות.

ואם שמעתם את השדר הבריטי מתרגש בסוף המרוץ השני מהאפשרות שניקי היידן יסיים שלישי (מה שכמעט קרה) ויעמוד על הפודיום – לא טעיתם. האמריקאי באמת היה שם.

סייקס לפני ראיי מיד אחרי הזינוק
סייקס לפני ראיי מיד אחרי הזינוק

טבלת האליפות בתום הסבב הראשון

  1. ג'ונתן ראיי, קוואסאקי, 50 נק'
  2. מייקל ואן דר מארק, הונדה, 36 נק'
  3. דווידה ג'וליאנו, דוקאטי, 29 נק'
  4. צ'אז דיוויס, דוקאטי, 26 נק'
  5. סילבן גינטולי, ימאהה, 21 נק'
געגועיי לפיליפ איילנד
געגועיי לפיליפ איילנד

 רגע, איפה ההוא? נו… שכחתי איך קוראים לו…

מי שיודע מה קרה בעונה שעברה וקצת התבלבל בסוף השבוע האחרון כשלא נתקל על המסך בכל הרוכבים והאופנועים שהיו מוכרים לו מלפני כמה חודשים, זה לא בגלל שהוא היה עייף מלקום בשש בבוקר בשביל לראות את המרוץ השני. זה מפני שכרגיל, רוכבים עוברים, קבוצות מתחלפות או בקיצור – היו שינויים.

שינויים בולטים

  • קבוצת המפעל של אפריליהבחוץ! אין קבוצת מפעל רשמית. רק קבוצת לוויין. היצרן האיטלקי החליט שהוא מפנה את כל המשאבים שלו לפיתוח אופנועי ה-MotoGP העונה.
    רוכבי הקבוצה מהעונה החולפת פונים לכיוונים שונים: לאון האסלם, הבריטי בן ה-32, חוזר להתחרות בסופרבייק הבריטי. ג'ורדי טורס, אחרי עונת ראשונה לא רעה בכלל, עובר לקבוצת אלת'יאה.
  • קבוצת אלת'יאה בוחרת להפוך מקבוצת לוויין של דוקאטי לקבוצת לוויין של ב.מ.וו.
  • קבוצת המפעל של סוזוקיבחוץ! כמו אפריליה, גם היפנים מפנים את הזמן והכסף לסדרת הגרנד פרי אליה חזרו רק בשנה שעברה, ממנה נעדרו בשנים האחרונות. נקווה שזה זמני בלבד.
    רנדי דה פונייה עובר להיות רוכב פיתוח של ק.ט.מ לקראת הצטרפות מתוכננת של היצרן האוסטרי ל-MotoGP בשנת 2017. לואז עובר לימאהה.
  • ימאהה – חוזרים בכל הכוח. אחד היצרנים החשובים מחזיר את קבוצת המפעל שלו לאחר היעדרות של 4 עונות. לואז (סוזוקי) וגינטולי (הונדה) מגויסים למשימה.
  • הונדהניקי היידן, אלוף ה-MotoGP של 2006, מצטרף לקבוצת המפעל.
  • ב.מ.וו – קבוצת המפעל חותמת הסכם עם קבוצת המרוצים SMR, שמביאה איתה את אלוף הסופרבייק הבריטי לשנת 2015, ג'וש ברוקס, אליו מצטרף קארל אברהם, הרוכב הצ'כי הצעיר מה-MotoGP.
  • חאבייר פורס, בעונה שעברה רוכב מחליף בקבוצת המפעל של דוקאטי, העונה מחליף את מרקדו הצעיר באחת מקבוצות הלוויין של דוקאטי כרוכב יחיד. מרקדו עצמו עובר לסדרת הסופרסטוק כרוכב מפעל של דוקאטי.

אודות נמרוד ארמן

מכור לריח של צמיגים חרוכים ואספלט טרי, מחייך בקסדה למראה השלט "זהירות סיבובים מסוכנים לפניך!". אם היה יכול היה גר במסלול מרוצים ומקבל לחשבון הבנק צמיגי סליקס כמשכורת.

עשוי לעניין אותך

2025 KTM SX-F FACTORY EDITIONS-9

ק.ט.מ: גרסאות המוטוקרוס פקטורי של 2025

כמדי שנה, ק.ט.מ חושפת את גרסאות הפקטורי של דגמי המוטוקרוס, הכוללים - פרט לשפע תוספות - מערכת מדידת נתונים מתקדמת לשליטה בניהול המנוע ובנתוני הרכיבה

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן