דף הבית / חדשות / אכיפת דו-גלגלי – עכשיו גם עם מצלמות טקטיות
מצלמה טקטית שטח הפרדה

אכיפת דו-גלגלי – עכשיו גם עם מצלמות טקטיות

משטרת התנועה החלה לאכוף רכיבת דו-גלגלי על שטחי הפרדה - בעזרת מצלמות טקטיות

משטרת התנועה הארצית מתחילה לשים דגש מיוחד על רכיבת אופנועים וקטנועים על שטחי הפרדה צבועים ('זברה'), כשחלק מהאכיפה תתבצע על-ידי מצלמות טקטיות.

כך נראית המצלמה הטקטית
כך נראית המצלמה הטקטית

דובר משטרת התנועה הוציא היום (ד') הודעה לעיתונות, ובה הוא מציין כי בתקופה הקרובה יושם דגש על רכיבת אופנועים וקטנועים על שטחי הפרדה צבועים. הסיבה: מתחילת השנה נהרגו – לטענת המשטרה – 10 רוכבי דו-גלגלי על שוליים ועל שטחי הפרדה, ונפצעו 64. המטרה היא להגביר את בטיחות הרוכבים על-ידי אכיפה משטרתית ומתן דו"חות תנועה לרוכבים שירכבו על שטחי ההפרדה הצבועים.

אם עד עכשיו אכיפה שכזו נעשתה על-ידי שוטרים – בנידות או על-גבי אופנועים של מתנ"א – הרי שמעכשיו מתווסף גם אמצעי טכנולוגי בדמות המצלמות הטקטיות של משטרת התנועה, שנכנסו לשימוש זה מכבר. אם רוכב יצולם על-ידי מצלמה טקטית כשהוא רוכב על שטח הפרדה, הוא יקבל את הדו"ח לביתו בדואר. להערכתנו, עיקר האכיפה תהיה בכביש 20 (איילון), באזור המחלפים של תל-אביב וגוש דן, אולם לא מן הנמנע שאכיפת שטחי הפרדה תתבצע גם במקומות נוספים בארץ.

צפו בצילום וידאו מהמצלמה הטקטית של משטרת התנועה:

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

KTM-790-ADV-2024-Test-029

ק.ט.מ מודיעה על הרחבת תקופת האחריות מ-2024

בד.ל.ב מוטוספורט מודיעים על הרחבת תקופת האחריות לדגמי ק.ט.מ הגדולים החל מ-2024, ובמקרים מסוימים אף להכפלתה ל-4 שנים

11 תגובות

  1. Avatar

    ממה שראיתי מצלמות אלו מותקנות בעיקר על המעקה/גדר הפרדה על מנת לצלם נהגים המדברים/מתעסקים בסלולרי. כנראה יכול לשמש גם כדי לצלם רוכבי אופנועים..

  2. Avatar

    מצויין

  3. Avatar

    אוכפים מה שקל ומה שמאפשר להכניס יד לכיס של אנשים

  4. Avatar

    עדיף רכיבה על השוליים ולא להיטחן על ידי רכבים ומשאיות. לא נכון שנהרגו בנסיעה על השוליים, המטרה היא רק לרשום דוחות.

  5. Avatar

    מתעסקים בבולשיט הרכיבה על הפסים הללו כשנעשית בזהירות ,עוזרת להציל חיים לא ליטול אותם. אבל מתי בישרעל לא מתעסקים בבולשיטטט ????

  6. Avatar

    טוב מאוד, צריך לחנך את הרוכבים שחושבים שהכביש הוא שלהם, ולצערינו הרב הרבה פעמים מוצאים את עצמם מרוחים עליו… לא עלינו.

  7. Avatar

    אדון אורן היקר! הרוכבים בישרעהל הם מיעוט .מה עם לחנך את הנהגים אשר רובם "לא" מתפעלים כלי רכב שמשקלו בן פי 5 ל 7 ממשקל ד"וג ממוצע ומבצעים כל פעולה פרט לנהיגה?

  8. Avatar

    בזמן שפקוק מסוכן יותר לרוכבים לרכב צמוד לקו ההפרדה ולרכבים או בין הרכבים ולא על קו ההפרדה.

  9. Avatar

    עדיף לרכב בשוליים ולא לחזור לכביש שיש שטח הפרדה . החזרה מאד מסוכנת ועדיף להשאר בחיים מאשר לקבל דוח לא צודק משוטר או מצלמה נקודה

  10. Avatar
    דוקטור לפיזיקה גרעינית

    אחרי מחקרים וסימולציות תלת מימדית – כאשר הכביש פקוק, רכיבה במהירות שלא עולה על 42 קמש בטוחה יותר מרכיבה בין המכוניות

    • Avatar

      בושה למשטרת ישראל.. מתעסקים בשטויות.. עושים כסף קל על חשבון רוכבי האופנועים.יותר בטוח לנהוג בשוליים.

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן