צילום: טל זהר
זה פחות נעים לשמוע על אופנועים שיורדים מליין של יצרנים ובעצם יורדים מייצור, במיוחד כשמדובר באופנועים מגניבים. הנה אחד כזה – אפריליה מורידה מייצור את הדורסודורו 1200. הסיבה – כמות מכירות זעומה, הרבה פחות מהצפי.
האפריליה דורסודורו 1200, שיצא ב-2011 כגרסה מוגדלת של הדורסודורו 750 הוותיק יותר, הוא היפרמוטו גדול שהציע תנוחה זקופה, מנוע וי-טווין בשרני עם 130 כ"ס והמון מומנט, ובגדול חבילת ביצועים מהנה במיוחד – כמו כל ההיפרמוטו הגדולים. הוא גם הציע מערכות אלקטרוניות מודרניות כמו מצערת חשמלית ומפות ניהול מנוע, מערכת בקרת החלקה ומערכת ABS. החיסרון העיקרי שלו היה תצרוכת דלק שערורייתית של 10 ק"מ לליטר בממוצע, כשברכיבה חזקה ירדה גם ל-9 ו-8 ק"מ/ל'. תוסיפו לזה מיכל דלק בן 15 ליטרים ותקבלו טווח רכיבה זעום.
בשנים האחרונות סגמנט ההיפרמוטו הגדולים הולך וקטן, כמו כל סגמנט הסופרמוטו. בק.ט.מ כבר לא מייצרים את ה-SM990, ורק ההיפרמוטארד של דוקאטי והריבאלה של MV אגוסטה נשארו, אבל גם אצלם המכירות לא בשמיים, למרות מקדם הכיף הגדול של הכלים הללו. כעת כאמור הדורסודורו 1200 יורד, ועתידו של הדורסודורו 750 בספק.
הקאפונורד 1200, הבנוי על בסיס הדורסודורו 1200, ממשיך בייצור כרגיל.
עם מיכל דלק שלא תואם את צריכת הדלק מה הם ציפו?
למרות שהוא לא אופנוע תיור הצרכנים ציפו שמאופנוע 1200 הם יוכלו לרכב גם למרחקים ללא צורך לעצור כל הזמן לתדלוק