בב.מ.וו מרחיבים את פלטפורמת ה-1,300 ומצרפים ל-R 1300 GS את ה-R 1300 R – גרסת הרודסטר הספורטיבית – שמקבלת את המנוע החדש עם יותר כוח לעומת קודמו.
הב.מ.וו R 1250 R הוצג בשנת 2018 כגרסת רודסטר הנושאת את מנוע הבוקסר החדש, שהוצג באותה השנה, על בסיס ה-R 1200 R הקודם. המנוע בנפח 1,254 סמ"ק עם תזמון השסתומים המשתנה ShiftCam, אשר משנה את תזמון ומהלך שסתומי היניקה בהתאם לסל"ד ולמצב המצערת, הפיק בזמנו 136 כ"ס ו-14.57 קג"מ. לשנת 2023 הוא קיבל עדכונים שהתמקדו בעיקר בתחום האלקטרוניקה ושדרוג מערכת התאורה.

ה-R 1300 GS הוצג בשנה שעברה כאופנוע חדש לחלוטין שנבנה מחדש מהמסד ועד לטפחות, עם רשימה ארוכה מאוד של שינויים ושיפורים. על הפלטפורמה שלו מציגים כעת את גרסת ה-R (רודסטר) ובהמשך את הטורר הגדול (RT) ואת ה-RS עם חצי פיירינג. מנוע הבוקסר מגיע לכאן עם 1,300 סמ"ק. ההספק מטפס ל-145 כ"ס ב-7,750 סל"ד , שהם 9 כ"ס יותר מה-1250, והמומנט ל-15.2 קג"מ ב-6,500 סל"ד, כשרוב המומנט מגיע בטווח שבין 3,600 סל"ד ל-7,800 סל"ד. מערכת השיפטקאם נוכחת גם פה.
המנוע גם קטן יותר במימדיו בזכות מיקום מחודש לתיבת ההילוכים, הוא קל יותר ב-4 ק"ג לעומת ה-1250, והמאסות בו ממורכזות יותר. גל ההינע עוצב מחדש, וגם המפרק המשותף עם הזרוע האחורית. ב.מ.וו גם שיפרו את היכולת להסיר ולהרכיב את הגלגל האחורי דרך תכנון מחודש של האזור. המשקל עומד על 239 ק"ג, לפני מילוי 17 ליטר הדלק (אותו משקל כמו הדור הקודם, למרות שב-GS הגדול הם הצליחו להפחית 13 ק"ג). החישוקים חדשים, קלים ב-1.4 ק"ג, ובמידות 17″ עם מידות הצמיגים של 120/70 מלפנים ו-180/55 מאחור.
השלדה נשארה בתצורה של שני חלקים, כאשר החלק המרכזי עשוי מפלדה, והאחורי הוחלף לאלומיניום קל משקל. כמו בעבר, המנוע משמש כגורם נושא עומס מרכזי, וספיגת הזעזועים נעשית בעזרת מזלג הפוך בקוטר 47 מ"מ עם בולם הפראלבר היחיד מאחור המחובר לזרוע אחורית חד-צידית. לטובת הרכיבה הספורטיבית חלוקת המשקל על הרודסטר מוטית קדימה, כאשר יש כידון חדש המאפשר גם לנוע עוד 10 מ"מ לפנים לטובת תנוחת רכיבה ספורטיבית יותר.
ל-R 1300 R החדש שלושה מצבי רכיבה (כביש, גשם ואקו) עם אופציה בתשלום לטובת מצבי דינמיק ודינמיק פרו המשפיעים על רגישות ה-ABS ובקרת האחיזה להטיה. ניתן לצייד גם במערכת רדאר קדמי המשמש גם להתראה או בלימה בעת התקרבות לעצם במהירות (בקרת מניעת התנגשות לפנים) וגם משמש לבקרת השיוט האדפטיבית, אשר יודעת גם לבלום את האופנוע כאשר מתקרבים במהירות לעצם מלפנים בעת שיוט. ישנה גם מערכת המתריאה על סטייה מהנתיב. אלו, יחד עם ההתראה על עקיפות מסוכנות מאחור ועל עצמים הנמצאים בנקודות המתות של הרוכב ומנוטרות על-ידי רדאר אחורי, משוקפות על המראות.
עוד ברשימת האופציות מערכת בולמים חשמליים מהדור האחרון (DSA – ר"ת Dynamic Suspension Adjustment), שמכוונת אוטומטית את עומס הקפיץ בבולם האחורי ואת השיכוכים, ומשנה את התגובות בהתאם למצב ניהול המנוע הנבחר וגם ניתנת לכיוון נפרד דרך יחידת השליטה. גם כאן ניתן לבחור כאופציה במערכת ה-ASA (ר"ת Automated Shift Assistant), המבטלת את הצורך בשימוש ידית הקלאץ' וברגלית ההילוכים. המערכת מאפשרת לבחור בין תפעול תיבת ההילוכים באופן ידני או בצורה אוטומטית, ללא התערבות הרוכב. בשני המקרים המערכת מבטלת לגמרי את ידית הקלאץ'.
הב.מ.וו R 1300 R החדש צפוי להגיע לישראל בהמשך השנה, כאשר המחיר העדכני טרם נמסר אך הוא צפוי להיות גבוה מאשר הגרסה היוצאת.