בגאס גאס חושפים את דגמי 2024 של אופנועי הטריאל – TXT RACING לרוכבי הובי ו-TXT GP לרוכבים תחרותיים – וזאת לאחר דור חדש בשנה שעברה, עם שיפורים המתמקדים ב-GP.
אופנועי האנדורו ומוטוקרוס של גאס גאס משתמשים אחד לאחד בפלטפורמת אופנועי הק.ט.מ של חברת האם, בעוד אופנועי הטריאל עדיין מיוצרים במפעל גאס גאס שבקטלוניה, ספרד, על בסיס הטכנולוגיה של גאס גאס הוותיקה, עם משאבי הפיתוח והמחקר של פירר מוביליטי – הבעלים של מותגים ק.ט.מ, הוסקוורנה, גאס גאס ו-WP.
לשנת 2023 חשפו בגאס גאס דור חדש של ה-TXT RACING וה-TXT GP, כאשר הרייסינג מיועד לרוכבי ההובי הרוכבים להנאתם, בעוד ה-GP מיועד לרוכבים תחרותיים. לאחר ישור קו עם תקנות יורו 5 ב-2022, ההיצע כעת ממשיך להיות מורכב ממנועים דו-פעימתיים מקוררי נוזל בארבעה נפחים: 125, 250, 280 ו-300 סמ"ק. ה-GP מגיע מנועי 250 או 300 סמ"ק דו-פעימתיים.
ה-TXT רייסינג שודרג לשנת 2023 עם שלדת כרומולי קלת משקל חדשה, ראש צילינדר חדש, מזלג TECH חדש בקוטר 39 מ"מ המכיל מהלך קצר יותר של 174.5 מ"מ, וכולל יכולת כיוונון ושסתום המונע סגירת מתלה בעומס חריג. נוסף מגן מנוע גדול יותר, פלסטיקה חדשה עם גרפיקה חדשה ואדומה, כיסוי מצמד חדש וחזק יותר, רגליות בעיצוב חדש, מערכת פליטה חדשה, רגלית התנעה חדשה עם עיצוב שונה המקל על התנעה. בנוסף, יש מפות הצתה לבחירה, בלמים ומצמד הידראוליים של BRAKTEC, כשהמצמד מורכב משלוש דיסקיות קבלר ושתי דיסקיות מתכת האמורות לשפר את הרגש ועמידות במקרי עומס. יש כידון של Neken וידיות של רנטל. ניתן לבחור בין תמסורת עם 4 או 6 הילוכים.
ה-TXT GP מציע חלקי פקטורי שמגיעים היישר מאופנוע המרוצים ומגובה בניסיון מוצלח שהביא לקבוצה אליפויות עולם רבות בענף הטריאל. החידושים המוזכרים ברייסינג הגיעו כמובן גם לכאן, כאשר יש בולמי מרוצים מוזהבים הכוללים שסתום המונע סגירת מתלה בעומס חריג עם ציפוי מיוחד למזלג. מאחור יש בולם Tech TJ3 ובלם דיסק מאושר על-ידי ה-FIM. תיבת אוויר העשויה מקרבון קל משקל. בנוסף, יש מפות הצתה לבחירה, ובלמים ומצמד הידראוליים של BRAKTEC. ל-GP גרפיקת פקטורי ייחודית ומשולשים בצבע שחור.
לשנת 2024 השינויים מתרכזים רק בצמד דגמי ה-GP עם דרישות שהגיעו היישר מרוכבי המפעל. יש כאן מערכת פליטה חדשה מטיטניום של אקרפוביץ', שגם קלה יותר ב-350 גרם וגם מספקת יותר כוח בין 2,000 ל-7,000 סיבובים לדקה. הבולם האחורי מקבל יחידה הידראולית גדולה יותר, המכילה 25% יותר שמן ובכך מקטינה את איבוד היעילות של הבולם כתוצאה מחימום של השמן ומאפשרת הידראוליקה טובה יותר במשך כל התחרות. יש גם רגלית הילוכים בעיצוב מעט שונה שנועד למנוע חדירה של בוץ לרווח בין הרגלית למנוע. לסיכום, יש גרפיקה חדשה לשנת 2024.
אופנועי הטריאל 2024 של גאס גאס כבר החלו להימכר באירופה וצפויים להגיע בקרוב לישראל. מחירים טרם נמסרו.