קוואסאקי חשפה לאחרונה את דגמי 2017 של צמד המוטוקרוסרים שלה – ה-KX450F וה-KX250F. ה-450 נשאר כמעט זהה לדגם 2016, כשהשנה הדגש הוא על האח הקטן – ה-250 סמ"ק.
KX450F
האח הגדול, ה-KX450F, נשאר כמעט זהה לדגם 2016, שכן בשנה שעברה הוא עבר מקצה שיפורים נרחב ולמעשה נבנה מחדש. השינוי היחד הוא משולשי היגוי חדשים שנבנו לטענת קוואסאקי בעקבות פידבקים מקבוצת המרוצים. פרט לכך יש גרפיקה חדשה, מוזרקת לפלסטיקה.
KX250F
את הדגש שמים השנה בקוואסאקי על גרסת רבע הליטר. אחרי שבשנה שעברה ה-450 נבנה מחדש, השנה ה-KX250F מקבל את מכסת השיפורים התקופתית ולמעשה גם הוא נבנה מחדש – מנוע חדש, שלדה חדשה וכן מכלולי שלדה משופרים.
מנוע
המנוע נבנה מחדש, כשהשנה רוב החלקים הנעים קלים יותר, הצילינדר נמצא בהיסט ביחס לגל הארכובה על מנת להפחית את הכוח הנורמלי בין הבוכנה לבין הצילינדר, ומערכת ההזרקה כוללת 2 מזרקים. הבוכנה חדשה גם היא, ומערכת היניקה בתצורת דאונדראפט לשיפור הזרימה בסל"ד גבוה. כל השינויים הללו מורידים את משקל המנוע ומעלים את הספקו.
בנוסף, בקוואסאקי מציעים כלי מקורי למערכת ההזרקה שבעזרתו ניתן לשנות את מפת ניהול המנוע – עשירה יותר, ענייה יותר, קידום הצתה מוקדם או מאוחר יותר, מפה לקרקע קשה, מפה לקרקע רכה, וכן כיוון רך לרוכבים מתחילים. ויש גם בקרת זינוק כסטנדרט.
שלדה ומכלולים
ה-KX250F מקבל השנה שלדה חדשה, מאלומיניום כמובן. היא צרה יותר וקלה יותר מהשלדה הקודמת. את רגליות הרוכב ניתן השנה להרכיב ב-2 מצבים – עליון ותחתון, עם הבדל של 5 מ"מ. המזלג חדש, מדגם SFF-2 של שוואה בקוטר 48 מ"מ, עם פעולה נפרדת לכל בולם, וגם הבולם האחורי כוון מחדש עם קפיץ חדש וקל יותר, ומנגנון הלינקג' חדש לגמרי.
משקלו המלא של ה-KX250F עומד השנה על 104.5 ק"ג – כולל דלק ונוזלים.