דוקאטי מנצלת את שבוע דוקאטי העולמי – ההפנינג הדו-שנתי של דוקאטי ואוהדיה שנערך בסוף השבוע במיזאנו – כדי להציג גרסה מיוחדת ומשופרת למכונת הסופרבייק שלה, הפניגאלה 1299S Anniversario.
הגרסה המיוחדת – לכבוד 90 שנה למותג האיטלקי – לוקחת את הפניגאלה 1299S היוקרתי ומשדרגת אותו, בעיקר במערכות אלקטרוניקה ובמשקל, אך גם בסכמת צביעה מיוחדת ברוח אופנועי המרוץ של דוקאטי בסופרבייק וב-MotoGP.
בסיס האופנוע נשאר זהה. עדיין מדובר באותו מנוע וי-טווין המספק כ-205 כ"ס, אולם כל השאר שודרג ושופר. למעשה מדובר בתצוגת תכלית של דוקאטי, שמראה את יכולותיה בעיקר בתחום האלקטרוניקה. למעשה הפניגאלה 1299S החדש מתקרב מאוד לגרסת ההומולוגציה של הסופרבייק – הפניגאלה 1299R.
שפע אלקטרוניקה
בדוקאטי מציגים לראשונה את מערכת בקרת ההחלקה המשופרת של החברה – ה-DTC Evo (ר"ת Ducati Traction Control). מערכת זו משתמשת במצערות החשמליות של המנוע בנוסף לחיישנים נוספים שהותקנו על האופנוע כמו חיישני תאוצה וג'יירו, כדי לקחת את מערכת בקרת ההחלקה צעד אחד קדימה. כך למשל, מעתה בקרת ההחלקה תאפשר לסבסב את הגלגל האחורי כשהאופנוע בהטיה, מה שאומר שניתן להחליק את הגלגל האחורי תחת גז כדי להשתמש בהיגוי אחורי (דריפט). קרוב לוודאי שהמערכת תזלוג לכלים נוספים של דוקאטי בשנים הקרובות.
פרט לכך הפניגאלה 1299S החדש מציע בקרת ווילי (DWC), מערכת ABS של בוש המאפשרת שימוש ב-ABS בהטיה, מערכת לשליטה בבלימת המנוע (EBC – ר"ת Engine Brake Control), וכן קוויקשיפטר לשני הכיוונים – להעלאה ולהורדת הילוכים.
גם הבולמים של אוהלינס הם אלקטרוניים – סמי-אקטיביים מדגם Smart EC, והם משנים את התנגדותם לשיכוך תוך כדי רכיבה. כך למשל בעת בלימה חזקה הבולמים הקדמיים מתקשים, מונעים צלילה של הפרונט וכך שומרים על יציבות האופנוע.
אבל לא רק אלקטרוניקה
פרט למערכות האלקטרוניקה המתוחכמות, שהן למעשה המתוחכמות ביותר שיש לדוקאטי להציע נכון להיום, האופנוע שופר משמעותית גם במכלולי השלדה.
את הבולמים המתוחכמים של אוהלינס כבר הזכרנו, ואליהם מתווספים חישוקים קלים של מרצ'זיני. יש גם מערכת פליטה מטיטניום של אקראפוביץ' (המותג הסלובני האיכותי חוגג כעת 25 שנות פעילות), שמגיע כחלק מקיט מרוצים שגם מבטל את המראות והמחרשה. החיסכון במשקל ביחס לגרסת ה-S ה'רגילה' – 2.5 ק"ג.
האופנוע כאמור נצבע בסכמת הצביעה המסורתית של דוקאטי לסופרבייק ול-MotoGP, באדום-לבן-שחור, וגם מקבל חישוקים זהובים – בהתאם למסורת של דוקאטי עם כלים ייחודיים ויוקרתיים.
500 יחידות בלבד
הרוכב שהציג את ה-1299S החדש הוא לא אחר מקייסי סטונר, כאמור בסוף השבוע האחרון במסגרת שבוע דוקאטי העולמי שנערך במסלול מיזאנו. כחלק מתצוגת התכלית סטונר רכב על המסלול והציג את יכולות האלקטרוניקה בכל מה שקשור לדריפטינג.
ה-1299S במהדורת 90 השנה לדוקאטי ייוצר ב-500 יחידות בלבד, כשכל יחידה ממוספרת. מדובר אפוא בפריט אספנים יוקרתי ויקר. כמה יקר? 24 אלף פאונד הוא עולה בבריטניה.