בשישי הבא, 4 באוקטובר 2019, יחלו לפעול נתיבי תחבורה ציבורית חדשים בנתיבי איילון (20) ובכביש החוף (2). אלו נתיבי תחבורה ציבורית אשר הופקעו מהכביש, ושבהם מותר גם לרכבים עם 2 או 3 נוסעים ויותר לנסוע. בהחלטה מפתיעה, רכבים דו-גלגליים לא יורשו לנסוע בנתיבים אלו, למרות שבנת"צים ברחבי תל-אביב התנועה לדו-גלגלי מותרת – זאת לאחר ניסוי שנעשה ומסקנותיו היו שאין הפרעה של דו-גלגלי לתחבורה ציבורית בנתיבים אלו, וכי אין סכנה לדו-גלגלי לנסוע בנתיבים אלו.
ההחלטה שלא לאפשר לרכבים דו-גלגליים לנסוע בנתיבי התחבורה הציבורית בכביש החוף ובאיילון תמוהה למדי, שכן רכב דו-גלגלי מהווה כיום את האלטרנטיבה היעילה ביותר להורדת עומסי התנועה הכבדים, וכאמור הניסוי שערך משרד התחבורה הוכיח בצורה שלא משתמעת לשתי פנים שאין סכנה לרוכבי דו-גלגלי כאשר מתירים להם לנוע לצד אוטובוסים ותחבורה ציבורית בנת"צ, ומהעבר השני לא נרשמו עיכובים כלשהם לזמן הנסיעה בתחבורה הציבורית. בנוסף, משרד התחבורה כבר הודיע בעבר כי בעתיד יורשו רוכבי דו-גלגלי לנסוע על נת"צים בכל רחבי הארץ.
מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל-אביב ומחזיקת תיק התחבורה בעיר, אמרה בתגובה כי "יש מספיק מרחב בנתיבי התחבורה הציבורית הבין-עירוניים לרוכבי האופנועים והקטנועים, שיוכלו לרכב בהם בביטחון במקום לבצע סלאלומים מסוכנים בין המכוניות בנתיבים האחרים. משרד התחבורה צריך לעודד כתפיסת עולם דו"גים כאמצעי זמין להתגבר על הפקקים ועל בעיות החנייה. אני מצפה משר התחבורה לאפשר זאת באופן קבוע ולהציב בהקדם שילוט מתאים בנתיבים החדשים".
ממשרד התחבורה נמסר כי רכב דו-גלגלי יכול לנוע רק בנת"צים עירוניים שבהם שלט המתיר זאת. עם זאת נמסר כי המשרד יבחן בעתיד אישור גם לרוכבים לרכב בנת"צים בין-עירוניים.
תודה לאודי עציון ול'ידיעות אחרונות' על העזרה בהכנת הכתבה.
חלם. מביך.
רק להקשות!!!
יש בעולם ממשלה מפגרת כזאת???????
הכל עניין של כסף.לא מעניין אף אחד בטיחות הרוכבים
החלטה חסרת טחריות לחלוטין, חבל שאופנועים יפגעו ותאונות רבות יגרמו לפקקים אין סופיים ולבסוף ישנו את ננחלטה, אני קורא לכל רוכבי הדו גלגלי לצאת ולהילחם בנחלטה זו
החלטה של השר הטרי סמוטריץ׳ שמבין בתחבורה כמו שמירי רגב מבינה במוסיקה קלאסית. רוכבים יהרגו ויפצעו. לא נורא. אלה דמי הלימוד של שר חדש שלא ממש התעמק בנושא.
מה יש לבחון?
יש תוצאות בשטח בתל אביב