דף הבית / מגזין / האופנועים הגדולים של 2021
Honda-X-ADV-2021-Test-047

האופנועים הגדולים של 2021

שנת 2021 הסתיימה, וזה הזמן לבחור את אופנועי השנה - רק שהפעם הבחירה היא לא רק שלנו אלא גם שלכם הגולשים

שנת 2021 הייתה השנה הטובה ביותר לשוק הדו-גלגלי הישראלי, כשלראשונה נחצה רף 20 אלך הכלים כשנמכרו בישראל כמעט 21 אלף אופנועים וקטנועים. למרות הגבלות הקורונה, ובעיקר הגבלות הנסיעות לחו"ל, הספקנו לרכוב השנה על כלים מעניינים ומלהיבים.

כמו בכל שנה, גם השנה אנחנו מסכמים את האופנועים והקטנועים הגדולים של 2021, רק שהפעם הבחירה הייתה גם שלכם – בסקרים שפרסמנו לשבע קטגוריות שונות, ושבהם הצביעו יותר מ-20 אלף מצביעים. אנחנו במערכת שקללנו את התוצאות וסידרנו את רשימת האופנועים והקטנועים הגדולים של שנת 2021.

הונדה X-ADV 750

הונדה X-ADV 750 דור שני - אופנוע השנה 2021
הונדה X-ADV 750 דור שני – אופנוע השנה 2021

ההונדה X-ADV 750 הוא אופנוע השנה שלנו לשנת 2021. המקסי-סקוטר-אדוונצ'ר, שהוצג לראשונה לפני 4 שנים, נתפס בתחילה כעוף מוזר. אחרי שהגיעה גרסת ה-A1 ב-2018 נתח השוק שלו גדל במעט, והמשיך לגדול בהדרגה עד לשנה שעברה. לשנת 2021 הוצג הדור השני שלו, וזו גם הייתה שנת הפריצה – שבה נמכרו בישראל כמעט 500 יחידות. מנוע חזק וגמיש, גיר DCT מצוין, התנהגות דינמית טובה מאוד, הרבה מאוד אלקטרוניקה ובקרות, ומעל הכל עיצוב רובוטריקי ייחודי – הופכים את ה-X-ADV למקסי-סקוטר פופולרי ומבוקש, והוא תפס מקום של כבוד בשוק הישראלי, וגם אצלנו.

 

הונדה פורצה 750

הונדה פורצה 750
הונדה פורצה 750

האח של ה-X-ADV הבנוי על אותה הפלטפורמה, שבניגוד ל-X-ADV שבא בקונספט של קרוסאובר אדוונצ'ר, הפורצה 750 הוא מקסי-סקוטר מאה אחוז לכביש, עם יכולות ספורטיביות לא מבוטלות. גם כאן מותקן מנוע הטווין המקבילי המצוין עם גיר ה-DCT בדור האחרון שלהם, עם אותן מערכות אלקטרוניות מתקדמות, וגם כאן ההתנהגות הדינמית מעולה. יחד עם ה-X-ADV, בהונדה משלימים מהלך של כניסה מסיבית ומוצלחת לשוק המקסי-סקוטרים.

 

ב.מ.וו R18 באגר

ב.מ.וו R18 באגר
ב.מ.וו R18 באגר

כשרכבנו לראשונה על ה-R18 לא כל כך הבנו את התכלית של האופנוע הזה. כשרכבנו על גרסת הבאגר הבנו היטב. דרך ה-R18 ב.מ.וו נכנסת לתוך השוק האמריקאי הענק עם סדרת אופנועים מוגזמים שמיועדים בדיוק לשוק הזה, אבל לא רק. חוץ מזה שה-R18 באגר הוא אופנוע כיפי מאוד לרכיבה, הוא גם חתיכת הצהרה של ב.מ.וו לשוק האמריקאי. חוץ מזה, אם הארלי דיווידסון מייצרת אדוונצ'ר, למה שב.מ.וו לא תייצר קרוזר?

 

אפריליה טואונו 660 / RS660

אפריליה טואונו 660
אפריליה טואונו 660

אחרי שנים של קיפאון, באפריליה מתעוררים ומשחררים את סדרת ה-660 החדשה לקטגוריית הביניים הכוללת את ה-RS660 הספורטיבי, הטואונו 660 הנייקד, ולאחרונה גם את הטוארג 660 האדוונצ'ר. הכלים האלה חשובים מאוד מפני שהם מחזירים את אפריליה למשחק באחת הזירות החשובות בעולם האופנועים, כשבאפריליה משחררים אופנועים טובים, טכנולוגיים מאוד, ועם העיצוב היפהפה של סדרות ה-RS והטואונו המודרניות. מהלך חשוב מאוד של אפריליה.

 

ימאהה MT-09 דור 3

ימאהה MT-09 דור שלישי
ימאהה MT-09 דור שלישי

הימאהה MT-09 המקורי היה אופנוע תקציב ששילב הרבה פאן פקטור עם מחיר סביר – צורך הכרחי אחרי המשבר הכלכלי של 2009, וגישה שהוכיחה את עצמה והעיפה את ימאהה למקום שבו היא נמצאת היום – הכי טוב מאז ומעולם. הדור השני של ה-MT-09 כבר שופר בכמה נקודות תורפה. הדור השלישי של 2021 הוא כבר אופנוע בשל ואיכותי, כמעט בלי פשרות. הוא חזק יותר, איכותי יותר בהתנהגות, ובעל מערכות אלקטרוניקה מודרניות. זה כבר לא אופנוע התקציב הפשוט של פעם אלא אופנוע מודרני לכל דבר ועניין – כפי שהשוק דורש. לא נגזים אם נאמר שה-MT-09 הוא האופנוע החשוב ביותר של ימאהה בכל הזמנים, והדור השלישי הוא כבר אופנוע מצוין.

 

דוקאטי מונסטר

דוקאטי מונסטר דור שלישי
דוקאטי מונסטר דור שלישי

גם המונסטר החדש, שיצא בשנה ה-29 של המונסטר, הוא הדור השלישי במשפחה (רק שכאן יש דור חדש בכל עשור וחצי ולא בכל 3 שנים…), וגם כאן מדובר בסדרה החשובה ביותר של היצרנית בכל הזמנים. רק שבמקרה של המונסטר יש מהפך גדול: שלדת מסבך משולשי הפלדה פינתה את מקומה לטובת שלדת אלומיניום, הותקן מנוע הטסטהסטרטה 11 מעלות 937 סמ"ק (אחד המנועים הטובים של דוקאטי!), יש ערימות של אלקטרוניקה, ויש עיצוב חדש לגמרי, מודרני ששומר על קווי המתאר של המונסטר. יש דוקאטיסטים שאומרים שזה לא באמת מונסטר בגלל היעדר שלדת מסבך המשולשים, אבל אנחנו מאוד אוהבים וחושבים שזה אופנוע מצוין, ושהמציאות מחייבת.

 

דוקאטי מולטיסטראדה V4

דוקאטי מולטיסטראדה V4 - תצוגת תכלית
דוקאטי מולטיסטראדה V4 – תצוגת תכלית

הדוקאטי מולטיסטראדה V4 הוא כבר אופנוע פרימיום ברמה הגבוהה ביותר, ממש תצוגת תכלית של דוקאטי שיצרה מכונת על ברמות הגבוהות ביותר, עם כל הניסיון שצברה בסגמנט האדוונצ'רים לכביש. מנוע V4 אדיר מותאם לקונספט, מכלולי שלדה איכותיים, מערכות אלקטרוניקה ובקרות המתקדמות ביותר שיש בתחום האופנועים – כולל רדאר קדמי לבקרת שיוט אקטיבית, רדאר אחורי להתראות שטחים מתים, ומערכת מתלים חשמלית סמי-אקטיבית. מעבר ליכולות העל ולהתנהגות המדהימה, כשהאופנוע הזה יצא הוא היה הטכנולוגי ביותר בעולם, ועד עכשיו הוא בהובלה.

 

ק.ט.מ 890 אדוונצ'ר / R

ק.ט.מ 890 אדוונצ'ר וק.ט.מ 890 אדוונצ'ר R ראלי
ק.ט.מ 890 אדוונצ'ר וק.ט.מ 890 אדוונצ'ר R ראלי

שנתיים בלבד אחרי ה-790 אדוונצ'ר, בק.ט.מ עורכים מקצה שיפורים לאדוונצ'ר החשוב שלהם. הנפח גדל ל-890 סמ"ק, גם המומנט וההספק משתפרים, ובגרסה הרגילה מערכת המתלים – שעליה הייתה לנו ביקורת ב-790 – משתפרת ומסדרת את נקודות התורפה. גרסת הראלי מטריפה חושים – בעיקר במהירויות גבוהות על שבילים. ה-890 אדוונצ'ר הופך לאופנוע בשל וטוב, ורק העיצוב נותר שנוי במחלוקת.

 

הונדה פורצה 350

הונדה פורצה 350
הונדה פורצה 350

ההונדה פורצה 300 היה קטנוע מנהלים פרימיום שהציע התנהגות מעולה, אלקטרוניקה מתקדמת לסגמנט, עיצוב נאה ואיכות כללית מצוינת. אבל הוא היה קרוב מדי לגרסת ה-250 סמ"ק. גרסת ה-350 סמ"ק החדשה לוקחת את כל היתרונות של ה-300, ומוסיפה עוד נפח ועוד כוח מנוע, ובכך הופכת את הקטנוע המצוין והאיכותי לעוד יותר טוב. הונדה על הגל.

 

בטא RR300

בטא RR300
בטא RR300

אופנועי האנדורו של בטא האיטלקית הולכים ומשתפרים. הם כבר לא אופנועי אנדורו תקציב שמהווים אלטרנטיבה זולה לאופוזיציה היקרה, אלא אופנועים מצוינים בפני עצמם – עם סדרת מנועים רחבה מאוד ומעולה, עם שלדות, מערכות מתלים והתנהגות דינמית מעולות, ועם איכות חומרים וגימור שהולכת ומשתפרת. ה-RR300 של 2022 מציע מנוע חדש, שמקפיץ את ה-300 הדו-פעימתי של בטא לחזית אופנועי האנדורו בנפח הזה. מנוע מעולה, שעל אף שהוא בעל מהלך בוכנה קצר יותר – הוא גמיש יותר, מוריד את הכוח לקרקע טוב יותר, והוא גם חלק מאוד בזכות גל האיזון. מכונה מעולה שלא נופלת מאופנועי האופוזיציה, ובפרמטרים מסוימים אף עוברת אותם.

 

גאס גאס EC250

גאס גאס EC250
גאס גאס EC250

מתוך ארבעת אופנועי האנדורו של גאס גאס כמותג נוסף של ק.ט.מ בחרנו ב-250 סמ"ק הדו-פעימתי, פשוט מפני שהוא המועדף עלינו – גם בנפח וגם במחזור המנוע, אבל אפשר לבחור את אופנועי האנדורו של גאס גאס כמכלול. בק.ט.מ מיתגו את גאס גאס כמותג הזול בליין המותגים, ולמרות שהוא מציע מכלולים פחות ממותגים מאשר בק.ט.מ או בהוסקוורנה – הוא עובד לא פחות טוב. כבונוס יש את מחיר הרכישה הנמוך יותר, ולמי שמעדיף – הגאס גאס מגיע עם מנגנון לינקים לבולם האחורי ולא עם PDS. אהבנו מאוד את המותג, את המיתוג ואת האופנועים עצמם, וכאמור ה-EC250 הוא המועדף עלינו מהליין המצומצם אך המצוין.

 

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 44, רוכב על אופנועים 28 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

Husqvarna WR360 (1)

נוסטלגיה: הוסקוורנה WR360 – רוצח משור השרשרת

ההוסקוורנה WR360 היה אופנוע אנדורו דו-פעימתי קשוח בשנות ה-90, ובימים ההם הוא נחשב לאופנוע לרוכבים מקצוענים וקשוחים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן