דף הבית / חדשות / הב.מ.וו R 1300 GS החדש נחשף בתמונות
R1300GS Leak (1)

הב.מ.וו R 1300 GS החדש נחשף בתמונות

מספר ימים לפני החשיפה הרשמית משחררים ב.ב.מ.וו תמונות רשמיות של ה-R 1300 GS החדש, שנראה אחרת מקודמיו

אין נתונים – יש תמונות. כך נראה האדוונצ'ר הגדול והחדש של ב.מ.וו – ה-R 1300 GS – שייחשף רשמית ביום חמישי הקרוב.

לפני 43 שנים, בשנת 1980, הציגו בב.מ.וו את דגם ה-R 80 G/S, שסימן את המושג Gelände / Straße, שפירושו בגרמנית – כביש / שטח. לדו-שימושי הגדול היה מהלך גלגל ארוך וחישוק קדמי בקוטר 21″, לטובת יכולות בחוץ לאספלט. לראשון היה מנוע בתצורת בוקסר שטוח, בנפח 797.5 סמ"ק, מקורר אוויר. בשנת 1987 שונה המיתוג ל-GS (בלי הלוכסן), והתווספה גרסת ה-R 100 GS בנפח 980 סמ"ק, שצמחה בשנת 1994 ל-R 1100 GS הגדול יותר שהותאם הרבה יותר לכיוון הכביש.

כך נראה ה-R 1300 GS החדש של ב.מ.וו
כך נראה ה-R 1300 GS החדש של ב.מ.וו

אבולוציית הנפח המשיכה, לצד הטכנולוגיה ואלקטרוניקה, כאשר ב-1999 הנפח עלה ל-1,150 סמ"ק וב-2004 ל-1,200 סמ"ק. בשנת 2013 התווסף קירור נוזל מודרני הרבה יותר למנוע החדש, כשהאופנוע כולו מחודש, אבל שומר על המאפיינים המוכרים של המשפחה. בשנת 2019 הוצגה הגרסה הפורשת – בנפח 1,250 סמ"ק – עם אלקטרוניקת קצה ומערכת תזמון שסתומים משתנה למנוע הבוקסר. זו עברה עדכונים כאלו ואחרים, כולל בשנה שעברה.

אבולוציית הנפח ממשיכה לגדול בעוד 50 סמ"ק, כאשר הבוקסר הגדול יוסיף עוד נפח למנוע, לפחות עוד 15-10 כ"ס, שלדה חדשה, אלקטרוניקה מתקדמת יותר ועיצוב חדש. לפחות לגבי העיצוב, אנחנו יכולים לסמן 'וי'. בתמונות חצי-רשמיות שמשחררת ב.מ.וו, טרם החשיפה הרשמית, ניתן לראות שהפנס הקדמי הא-סימטרי (והפוזל) מפנה את מקומות לפנס עגול יחיד ופסי DRL אלכסוניים היוצרים את האות 'X'. החלק הקדמי צפוי לאכלס גם את יחידת הרדאר הקדמית שתאפשר התרעות על התקרבות למכשול לפנים ובקרת שיוט אדפטיבית. הרדאר גם אמור להיות בחלקו האחורי לצורך התרעה על רכבים המתקרבים מאחור וחיווי שצפוי להשתקף על המראות.

שלדת הזנב נראית שונה, ובמקרה של ה-R 1300 GS מוסתרת יותר. כל העיצוב כולו נראה צר יותר לעומת קודמו, אבל כאמור, אין נתונים רשמיים בשלב זה למעט ההערכה שהמשקל הסופי צפוי להיות נמוך יותר לעומת 249 הק"ג (משקל מלא) של ה-R 1250 GS. הפלטפורמה המכאנית של ה-GS החדש נראית כמעט זהה לדגם היוצא, כולל השלדה בשני חלקים עם המנוע המשמש כגורם נושא עומס מרכזי, בולמי הטלהלבר מלפנים והפרהלבר מאחור, הגלגלים והבלמים. מהלכי הגלגלים (כיום 190 מ"מ מלפנים ו-200 מ"מ) מאחור צפוי להערכתנו לגדול מעט.

החשיפה הרשמית של הב.מ.וו R 1300 GS תהיה, כאמור, ביום חמישי הקרוב, 28 באוקטובר. אז נביא בפניכם את כל הפרטים הטכניים על רב-המכר המעודכן של ב.מ.וו.

R1300GS Leak (3)

R1300GS Leak (4)

R1300GS Leak (5)

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

SCOOTER SFIDA SR4_Studio_9

ווג: ה-SR4 מקבל מערכת רדאר אחורית ל-2025

הווג SR4 - קטנוע בנפח 350 סמ"ק החולק את הפלטפורמה של הב.מ.וו C 400 GT - יגיע לישראל עם מערכת התראת רדאר אחורית; המחיר: 38 אלף ש"ח

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן