מוטו 24, יבואנית מונדיאל, ווג, אורל, נורטון, לונג'יה ומוטו מוריני לישראל, מודיעה על הגעתם לישראל של צמד גרסאות ה-6.5 (Seiemmezzo).
מוטו מוריני הוא שם עבר ותיק ששורשיו הולכים אחורנית עד לשנת 1937. החברה עברה לא מעט גלגולים, סגירות מפעל והחלפות בעלים, ואופנועיה אף נמכרו בישראל אי-שם בשנות ה-80 של המאה הקודמת. בשנת 2018 החברה נקנתה על-ידי זונגנג (Zhongneng) הסינית, אם כי הפיתוח והייצור נשארו באיטליה. כיום החברה מציעה מספר דגמים בקטגוריות נייקד, סקרמבלר, ספורט ואדוונצ'ר-תיור, וכולם שמים דגש על העיצוב, וכאמור, מונעים על בסיס שני מנועים – בנפחים 650 ו-1,200 סמ"ק. האופנוע הראשון שהגיע ארצה הוא ה-X-CAPE – אדוונצ'ר חדש בעל מנוע טווין מקבילי בנפח 650 סמ"ק.

כעת מגיע לארץ ה-6.5 (Seiemmezzo), שהוצג בתערוכת מילאנו 2019, שיגיע בשתי גרסאות: קפה רייסר לכביש בשם 'STR' וסקרמבלר בשם 'SCR', המוסיפה מעט גובה, חישוקי שפיצים (טיובלס) ויכולות לרדת לשבילים רגועים. מנוע הטווין מקבילי בנפח 650 סמ"ק מקורר נוזל ומספק 60 כ"ס (44 קילוואט) ב-8,250 סל"ד ומומנט של 5.5 קג"מ ב-7,000 סל"ד. המנוע עומד בתקנות יורו 5 הנדרשות, ויש גם גרסת A1 מוגבלת ל-47 כ"ס לבעלי רישיון נהיגה A1.
המנוע יושב בשלדת פלדה, כאשר הזרוע האחורית מאלומיניום. יש מזלג קאיאבה הפוך בקוטר 43 מ"מ עם כיוונים מלאים, כאשר גם הבולם האחורי של קאיאבה – שניהם עם מהלכי גלגל של 120 מ"מ. החישוקים בקוטר 18″ מלפנים עם צמיג במידה 120/70 ו-17″ מאחור במידה 160/60, והם נעולים בצמיגי פירלי אנג'ל GT ל-STR ופירלי MT60RS ל-SCR. בסיס הגלגלים עומד על 1,425 מ"מ, גובה המושב 810 מ"מ והמשקל היבש עומד על 200 ק"ג, עם מיכל דלק בנפח 16 ליטר.
בגזרת האלקטרוניקה יש מערכת ABS של בוש עם אפשרות לניתוק, מסך TFT בגודל 5″ עם קישורית לסלולר, וכן תאורת LED היקפית.
מחירים:
- מוטו מוריני 6.5 STR – מחיר 58,900 ש"ח
- מוטו מוריני 6.5 SCR – מחיר 61,900 ש"ח

חיים בסרט במחיר הזה אני קונה מותג יפני ותיק