הברוטאלה 1000RR של MV אגוסטה מהווה את הבסיס לגרסה מיוחדת הנקראת על-שמו של מסלול המרוצים המפורסם בגרמניה, הנורבורגרינג, עם חלקים אקזוטיים שמורידים את המשקל ועם קיט מרוצים שמעלה את ההספק.
ב-MV אגוסטה מציגים את הברוטאלה 1000 נורבורגרינג כגרסה מיוחדת ובמהדורה מוגבלת. הבסיס הוא הברוטאלה 1000RR האקזוטי לא פחות, שעודכן בחודש יוני האחרון. הנייקד היפהפה של MV אגוסטה, היצירה של אחד מגדולי מעצבי האופנועים, מאסימו טמבוריני, קיבל יישור קו לתקנות יורו 5 עבור מנוע ה-4 צילינדרים בנפח 1,000 סמ"ק, ציפוי שסתומים חדש מאפשר עבודת מנוע עם פחות חיכוך ויותר יעילות, שדרוג של מערכות האלקטרוניקה ועדכוני בולמים.
גרסת הנורבורגרינג המיוחדת מציעה חישוקי BST מקרבון בצבע חום בהיר – אשר קלים וקשיחים יותר. בנוסף, יש מיגוני קרבון לאגזוז ולמושב המורכב. קיט המרוצים כולל גם מערכת פליטה 4 ל-2 חליפית של ARROW העשויה מטיטניום. יחד עם מערכת ניהול מנוע שונה, ההספק המטפס מ-208 ל-215 כ"ס ב-13,200 סל"ד, והמשקל היבש מ-183 ק"ג ל-177 ק"ג.
שאר המכלולים נשארים ללא שינוי מגרסת ה-RR וכוללים מערכת האלקטרוניקה עם יחידת מדידה אינרציאלית (IMU) ב-6 צירים של קונטיננטל וקוויקשיפטר לשני הכיוונים. המערכת כוללת בנוסף את כל הפיצ'רים המוכרים – מבקרת אחיזה רב-שלבית, בקרת ווילי, בקרת זינוק ומערכת ABS להטיה. יש מסך TFT מעודכן בגודל "5.5 ותאורת LED היקפית – גם להטיה. יש חיבור לסלולר ואפשרות להקרין את מסך הניווט וגם לתעד אותו. מגיעים גם בולמי האוהלינס TTX36 מאחור ו-NIX EC מלפנים עם מזלג בקוטר 43 מ"מ שעברו כיול מחודש, וכן בלמי הברמבו Stylema בקוטר 320 מ"מ מלפנים.
מסלול הנורבורגרינג, הידוע גם בשמות 'הרינג', 'הגיהינום הירוק' ו'נורדשלייפה', נמצא בגרמניה ונבנה בשנות ה-20 של המאה הקודמת. המסלול המלא (יש מספר מתארים למסלול) מורכב מ-73 פניות וכ-21 ק"מ.
ב-MV אגוסטה יציעו את גרסת הנורבורגרינג ב-150 עותקים ממוספרים ובמחיר של 40,140 יורו, שזה כ-8,000 יורו יותר מגרסת ה-RR ומחיר שיכול לעבור את ה-300,000 ש"ח במחירי ישראל.
צפו במבט עילי על מסלול הנורבורגרינג: