הקוואסאקי GPZ900R היה סופרבייק שהוצג בשנת 1984 עם מנוע ארבעה צילינדרים בשורה בנפח 908 סמ"ק ו-115 כ"ס, אבל את תהילתו הוא קנה בזכות השתתפות בסרט האייקוני טופ גאן.
לקוואסאקי היה בתחילת שנות ה-80 קלף מנצח ביד בדמות אחד מדגמי הנינג'ה המוקדמים. טוענים שעבדו עליו במשך שש שנים עד שנחשף. מה שהעמל הרב יצר הוא סופרבייק מתקדם, שהציג לראשונה לעולם שילוב של מנוע ארבעה בשורה עם 4 שסתומים לצילינדר וקירור נוזל, כשכולם עד אז קיררו את המנועים בעזרת האוויר. ה-GPZ900R, שהוצג ב-1984 הציג נתונים מרשימים ממנוע 908 הסמ"ק שלו, עם 115 כוחות סוס ב-9,500 סל"ד, מומנט של 8.7 קג"מ ב-8,500 סל"ד, משקל יבש של 228 ק"ג ומהירות מרבית של מעל 240 קמ"ש – גם לראשונה לאופנוע בייצור סדרתי.
שילוב קוטר הגלגלים נשמע לא הגיוני כיום, אך חישוק קדמי בקוטר "16 וצמיג במידה 120/80 עם חישוק אחורי בקוטר "18 וצמיג במידה 130/80 היה שילוב מקובל בזמנו. אלו, יחד עם שילוב המנוע הקומפקטי והנמוך ובולמי אוויר, אפשרו התנהגות מרשימה וספורטיבית לזמנים ההם. בהמשך השנים (1990) המידות שונו ל-120/70-17 ו-150/70-18. המזלג היה קונבנציונאלי בקוטר 41 מ"מ, ולבולם האחורי היו 4 מצבי עומס קפיץ. בסיס הגלגלים עמד על 1,425 מ"מ, ולבלימת הנינג'ה הצעיר היו צמד דיסקים בקוטר 300 מ"מ מלפנים ועוד אחד של 250 מ"מ מאחור.
עיקר הפרסום והתהילה שלו הגיעו בשנת 1986 עם הסרט הראשון בסדרה של 'טופ גאן' (או 'אהבה בשחקים' אם תתעקשו) – רכוב על-ידי טום קרוז. באותן השנים חובבי האופנועים זכו לראות אותם בעיקר במגזינים, בסוכנויות או כפוסטרים על הקירות. הסרט שובר הקופות נתן לכולם לראות אותו על המסך הגדול וקיבע את ה-GPZ900R לא רק כוכב קולנוע אלא גם כאופנוע גברי ונחשק. הסרט – עד היום אגב, כאשר הוא חזר לסיבוב שני בסרט השני של טופ גאן – תרם להילה ולמכירות של הנינג'ה בשנות ה-80 וכאופנוע אספנות בשנים שלאחר מכן.
הקוואסאקי GPZ900R היה האופנוע הראשון שנשא בגאווה וכבוד את השם נינג'ה. הוא נמכר באירופה עד לשנת 1993, אבל המשיך ביפן עד לשנת 2003 עם שינויים מינוריים. כוכב הוליוודי אמיתי, שבמקרה הוא גם אופנוע ספורט פורץ דרך ומוצלח.