בסוזוקי מחדשים את הוויסטרום 1050 ומציגים את הוויסטרום 1050DE – גרסה חדשה המיועדת לשטח, עם שינויים בשלדה, במתלים, בגלגלים ובאלקטרוניקה.
הסוזוקי ויסטרום 1050 הוצג בסוף שנת 2019 בשתי גרסאות, שקיבלו עיצוב חדש לחלוטין ברוח ה-DR BIG המיתולוגי. המנוע הוגדל ל-1,037 סמ"ק, הותאם לתקנות יורו 5 והפיק 107 כ"ס, כאשר במקביל קיבל שדרוגי אלקטרוניקה ואבזור. שתי הגרסאות כללו את ה'רגיל' המתאים יותר לשימוש כביש עם חישוקים יצוקים במידות 19″ ו-17″ ואת גרסת ה-XT המאובזרת, אשר כללה חישוקי שפיצים טיובלס ואופציות אבזור נוספות לעומת הגרסה הרגילה. כעת מציגים בסוזוקי עדכונים לשתי הגרסאות, וכן את גרסה חדשה – ה-DE, אשר מחליפה את ה-XT האמור.
בסוזוקי מייעדים את גרסת ה-DE לשימושי שטח קלים, ולכן השינוי הבולט הוא מידת החישוק הקדמי – 21″ עם צמיג במידה 90/90. בסוזוקי לא הסתפקו בזה והאריכו את בסיס הגלגלים ב-40 מ"מ באמצעות זרוע אחורית ארוכה יותר, לסך של 1,595 מ"מ, וכן האריכו את מהלך בולמי הקאיאבה ב-10 מ"מ מלפנים (ל-170 מ"מ) וב-9 מ"מ מאחור (ל-169 מ"מ מהלך גלגל). מרווח הגחון עלה ב-25 מ"מ משמעותיים ל-190 מ"מ, וגובה המושב עלה בהתאם ל-880 מ"מ (855 מ"מ בגרסה הרגילה), כשהוא לא מתכוונן יותר. ראש ההיגוי שינה זווית מ-64° ל-62.7°. השינויים האלו הוסיפו 5 ק"ג למשקל הגרסה הקודמת, והמשקל עומד כעת על 252 ק"ג (242 בגרסה הרגילה). רגליות הרוכב רחבות יותר, והכידון התרחב ב-40 מ"מ.
אין שינויים בנתוני המנוע, כאשר צמד הצילינדרים בנפח 1,037 סמ"ק ממשיכים לספק 107 כ"ס ב-8,500 סל"ד ומומנט של 10 קג"מ ב-6,000 סל"ד. שסתומי הפליטה חדשים, חלולים ומלאים בסודיום, כשמעל טמפרטורה של 90° הסודיום הופך לנוזל ועוזר בהפחתת חום. יחסי ההעברה של ההילוכים שונו, כשהראשון והשישי ארוכים יותר וההילוך השני קצר יותר.
יש עדכונים אלקטרוניים בשתי הגרסאות, כאשר את מסך ה-LCD הישן מחליף צג TFT מודרני בגודל 5″. לוויסטרום התווסף קוויקשיפטר לשני הכיוונים, כשיש מצערות חשמליות, שלושה מצבי ניהול מנוע, בקרת אחיזה בשלושה מצבים עם מצב 'G' חדש לשטח, ABS להטיה בשני מצבים, בקרת זינוק בעלייה ועוד.
שתי גרסאות הוויסטרום 1050 החדשות צפויות להגיע לישראל. מחירים טרם נקבעו.
כל הכבוד לסוזוקי
שימו לב להחירה בחישוק שפיצים טיובלס מאחור ושפיצים קונבנציונלי(פנימית) מלפנים.
בחירה היברידית מעניינת…
לדעתי מטופש לחלוטין, צריך לשים בצד שתי ערכות, לפנצ'ר פנימית וגם לטיובלס.
שוב, סתם אופנוע. לא יעזרו כל ההתחכמויות.
בהצלחה עם השסתומים החדשים , תעלו הדמיה והסבר של הפיתוח הזה בבקשה
זה לא ממש אופנוע, זה יותר כלי רכב להגיע מ א' ל ב'. לא יכול להתחרות באף אחד בקטגוריה שלו.
יוחזר ה DR BIG לאלתר!!!!