ברחוב אבן גבירול שבתל-אביב יותקנו מצלמות רעש, שמטרתן לאתר נהגים צופרים שלא לצורך ולמדוד את עוצמת הרעש שמפיקים אופנועים עם מערכות פליטה לא סטנדרטיות או תקניות.
העיר תל-אביב הולכת בעקבות פיילוט שהתחיל בעיר פתח תקווה, שהצטרפה לפני מספר חודשים למדינות באירופה (אנגליה, צרפת, אוסטריה, בלגיה וגרמניה). שם החלו לנקוט בצעדים מונעי ואוכפי רעש סביבתי בעזרת מצלמות עם גלאי רעש. המערכת מצוידת בחיישן בעל עשרות מיקרופונים קטנים שמתריע בזמן אמת על רעש מצופר כלי רכב, או ממפגעי רעש הנגרמים מאופנועים בעלי מערכת פליטה פתוחה ומשוחררת. כפי שפורסם ב'כלכליסט', מדובר על מצלמות בצדי הדרך, הדומות מאוד למצלמות אכיפת מהירות, ומצוידות כאמור בחיישנים המפעילים את המצלמה מעל עוצמת רעש מסוימת. כך, המערכת לא יכולה לזהות, למשל, שיח בין אנשים העומדים בסמוך לחיישנים.
מיקום הפיילוט יהיה, ככל הנראה, באחד הצמתים על רחוב אבן גבירול. בשלב הראשון הפיילוט אמור לאתר נהגים הצופרים שלא למטרת מניעת סכנה, ולהעביר את המידע לצורך ניתוח סטטיסטי. אם התוצאות יצדיקו – המערכת תהפוך להיות מבצעית ותשלח דוחות בסך 250 ש"ח לנהגים הצופרים. אין לנו שום ספק שבמקביל תיבחן האפשרות לאתר ולקנוס גם רוכבי אופנועים עם מערכות פליטה רועשות מעל לתקן.
מזל טוב נהדר לכל מינ שנדהם מהאלימות הבהמיות חוסר החינוך הטימטום והבעיות הפאליות של אלה מרשים לעצמם להרעיש עולם ומלואו , על כל זה ימשיכו להתקיים המבצעים של המשרד לאיכות הסביבה והמשטרה, שיורידו מהכביש את אלה שבהמיותם וחוצפתם גדולה יותר מהעללה שהאופנוע שלהם מפיץ.-1000 שח קנס, ביטול טסט וגם הורדה מהכביש-כך לאט לאט אולי נחזור לשקט מחסרי התרבות וההתחשבות האלה
אתה צודק ,אבל אבן גבירול אינו המקום ,להתחיל את זה רחוב עירוני שכיום הוא צר וצפוף וישאר כך לעד ,בו לא ניתן לפתח מהירות .הייתי מתחיל עם רוקח למשל,שנהפך למסלול מירוצים ושם הדציבלים גבוהים מאוד.
שתרכב על אופנוע ואיזה נהג רכב מפגר שלא רואה ולא שומע כי הוא עסוק בפלאפון יוריד אותך את תבין שהרעש הזה מעיר נהגים לתשומת לב לרוכבי אופנוע
דניאל אם אתה בונה על נהג שישמע אותך דרך האגזוז ,רד מאופנועים אתה זורק את האחריות על חייך על הנהג ,דבר טיפשי למדי. בכל מקרה אגזוז רועש טוב לתנועה צפופה ואיטית שם אולי ישמעו אותך, כשהם טסים 200 קמש עם אגזוז פתוח ברוקח אין לזה שום קשר לבטיחות ,בשעות הללו שהם עושים זאת התנועה דלילה מאוד ומאחר ואני גר קרוב הייתי שמח לאיזה גטלינג על חלוני ואני אופנוען שנים רבות ,אבל זאת אחת הסיבות שאנחנו כל כך פופולרים.
אבן גבירול נהפך למסלול אנדורו ונראה שישאר כך שנים רבות, הכל נראה שם כמו מדינת עולם עשירי ,כל יומיים תולים רמזור על עמוד אחר ,כי הפועלים הערבים הם גם המתכננים בפועל של העבודות. העיקר שמים גלאי רעש כאילו מדובר במדינת עולם ראשון וממילא המהירות הממוצעת שם נהפכה למהירות הליכה.
שתרכב על אופנוע ואיזה נהג רכב מפגר שלא רואה ולא שומע כי הוא עסוק בפלאפון יוריד אותך את תבין שהרעש הזה מעיר נהגים לתשומת לב לרוכבי אופנוע