דף הבית / חדשות / עכשיו בתל-אביב: מערכת לגילוי רעש מאופנועים
Noise Camera 02

עכשיו בתל-אביב: מערכת לגילוי רעש מאופנועים

מצלמות הרעש הרגישות לצפירות וגם מודדות את עוצמת הרעש שמפיקים אופנועים מגיעות עכשיו לתל אביב, במטרה להפחית את הרעש הסביבתי מנהגים צופרים וממערכות פליטה רועשות

ברחוב אבן גבירול שבתל-אביב יותקנו מצלמות רעש, שמטרתן לאתר נהגים צופרים שלא לצורך ולמדוד את עוצמת הרעש שמפיקים אופנועים עם מערכות פליטה לא סטנדרטיות או תקניות.

העיר תל-אביב הולכת בעקבות פיילוט שהתחיל בעיר פתח תקווה, שהצטרפה לפני מספר חודשים למדינות באירופה (אנגליהצרפתאוסטריהבלגיה וגרמניה). שם החלו לנקוט בצעדים מונעי ואוכפי רעש סביבתי בעזרת מצלמות עם גלאי רעש. המערכת מצוידת בחיישן בעל עשרות מיקרופונים קטנים שמתריע בזמן אמת על רעש מצופר כלי רכב, או ממפגעי רעש הנגרמים מאופנועים בעלי מערכת פליטה פתוחה ומשוחררת. כפי שפורסם ב'כלכליסט', מדובר על מצלמות בצדי הדרך, הדומות מאוד למצלמות אכיפת מהירות, ומצוידות כאמור בחיישנים המפעילים את המצלמה מעל עוצמת רעש מסוימת. כך, המערכת לא יכולה לזהות, למשל, שיח בין אנשים העומדים בסמוך לחיישנים.

מיקום הפיילוט יהיה, ככל הנראה, באחד הצמתים על רחוב אבן גבירול. בשלב הראשון הפיילוט אמור לאתר נהגים הצופרים שלא למטרת מניעת סכנה, ולהעביר את המידע לצורך ניתוח סטטיסטי. אם התוצאות יצדיקו – המערכת תהפוך להיות מבצעית ותשלח דוחות בסך 250 ש"ח לנהגים הצופרים. אין לנו שום ספק שבמקביל תיבחן האפשרות לאתר ולקנוס גם רוכבי אופנועים עם מערכות פליטה רועשות מעל לתקן.

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

KTM-790-ADV-2024-Test-029

ק.ט.מ מודיעה על הרחבת תקופת האחריות מ-2024

בד.ל.ב מוטוספורט מודיעים על הרחבת תקופת האחריות לדגמי ק.ט.מ הגדולים החל מ-2024, ובמקרים מסוימים אף להכפלתה ל-4 שנים

6 תגובות

  1. Avatar

    מזל טוב נהדר לכל מינ שנדהם מהאלימות הבהמיות חוסר החינוך הטימטום והבעיות הפאליות של אלה מרשים לעצמם להרעיש עולם ומלואו , על כל זה ימשיכו להתקיים המבצעים של המשרד לאיכות הסביבה והמשטרה, שיורידו מהכביש את אלה שבהמיותם וחוצפתם גדולה יותר מהעללה שהאופנוע שלהם מפיץ.-1000 שח קנס, ביטול טסט וגם הורדה מהכביש-כך לאט לאט אולי נחזור לשקט מחסרי התרבות וההתחשבות האלה

    • Avatar

      אתה צודק ,אבל אבן גבירול אינו המקום ,להתחיל את זה רחוב עירוני שכיום הוא צר וצפוף וישאר כך לעד ,בו לא ניתן לפתח מהירות .הייתי מתחיל עם רוקח למשל,שנהפך למסלול מירוצים ושם הדציבלים גבוהים מאוד.

    • Avatar

      שתרכב על אופנוע ואיזה נהג רכב מפגר שלא רואה ולא שומע כי הוא עסוק בפלאפון יוריד אותך את תבין שהרעש הזה מעיר נהגים לתשומת לב לרוכבי אופנוע

      • Avatar

        דניאל אם אתה בונה על נהג שישמע אותך דרך האגזוז ,רד מאופנועים אתה זורק את האחריות על חייך על הנהג ,דבר טיפשי למדי. בכל מקרה אגזוז רועש טוב לתנועה צפופה ואיטית שם אולי ישמעו אותך, כשהם טסים 200 קמש עם אגזוז פתוח ברוקח אין לזה שום קשר לבטיחות ,בשעות הללו שהם עושים זאת התנועה דלילה מאוד ומאחר ואני גר קרוב הייתי שמח לאיזה גטלינג על חלוני ואני אופנוען שנים רבות ,אבל זאת אחת הסיבות שאנחנו כל כך פופולרים.

  2. Avatar

    אבן גבירול נהפך למסלול אנדורו ונראה שישאר כך שנים רבות, הכל נראה שם כמו מדינת עולם עשירי ,כל יומיים תולים רמזור על עמוד אחר ,כי הפועלים הערבים הם גם המתכננים בפועל של העבודות. העיקר שמים גלאי רעש כאילו מדובר במדינת עולם ראשון וממילא המהירות הממוצעת שם נהפכה למהירות הליכה.

  3. Avatar

    שתרכב על אופנוע ואיזה נהג רכב מפגר שלא רואה ולא שומע כי הוא עסוק בפלאפון יוריד אותך את תבין שהרעש הזה מעיר נהגים לתשומת לב לרוכבי אופנוע

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן