קויילים..
בסוזוקים שלי תמיד בעיות הצתה=קויילים או נתק בצמה.
דבר ראשון, מודע לפוסט שמתחתי. צרוף מקרים נדיר.
תמצות של הבעיות ב4 שורות האחרונות.
הסיפור הארוך, למקרה ומשהו אחר קשור לבעיה.
אז האופנוע gs500 משנת 98, שנתן לי תמיד תחושה של אמינות מופלגת.
היום בבוקר, הנעתי אותו במזג אוויר קר, ובעקבות איחור להרצאה גם נסעתי די מהר מבלי שהמנוע התחמם לפני. לאחר כ2קמ (בדיוק בזמן האצה בכביש מהיר, כ7,000 סל"ד) ההצתה הופסקה.
וכולי מבסוט, אני דוחף את האופנוע עד מקום מבטחים.
בצהריים אני מביא את האופנוע למוסך, כשאני מאמין שמדובר או בפלאגים, או בפיקאפ. (בעקבות הפוסט הקודם לי)
במוסך רוצים 250 ש"ח עלות אבחון, (מטרו ב"ש)
אני מוותר, ורוכש מהם זוג פלאגים.
מחליף את הפלאגים, והמנוע מניע כמו גדול.
חוזר לאוניברסיטה לעוד כמה שעות, ואז עולה שוב על האופנוע. הפעם המנוע מתחמם 2 דקות לפני הרכיבה, ואני נוסע כמו תמיד, לאט.
בחזור, אני מאיץ לאיזה קטע קטן (אולי עד היום רכבתי עם פלאג אחד בלבד... אבל המנוע מגיב אותו דבר) ושוב, אחרי 20 שניות על 7,000 סל"ד, המנוע מפסיק את פעולתו.
כמה ניסיונות עם הסטרטר, וכלום.
אחרי כ15 דקות, ניסיון נוסף והאופנוע מניע בנגיעה.
ב2 המקרים ההצתה הופסקה בסל"ד גבוה, אם כי במקרה השני המנוע היה חם.
פלאגים כנראה לא הבעיה.
יש רעיונות?
המון תודה לעוזרים.
קויילים..
בסוזוקים שלי תמיד בעיות הצתה=קויילים או נתק בצמה.
אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.
וכמה אמורים לעלות סלילי הצתה(?) לאופנוע? (אין לי ניסיון בתחום)
סט משומש תקין בסביבות ה250.
אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.
מומלץ לאתר את מקור התקלה לפני שקונים חלקים מיותרים.
לאי הצתה יש עוד סיבות שהן לא קוילים.
ומה זה עוד יכול להיות?
איך אני יכול לשלול אותם. (כסף לאבחון אין לי...)
חוץ מ CDI (המוח של ההצתה) אפשר לבדוק הכל עם רב מודד - בדיקת התנגדות.
יש סה"כ 3 - פיקאפ קוילים וסטטור,סטטור (סלילים) לא תמיד קשור להצתה.
בספר מכונאים יהיה מפורט איזה ערכים אתה צריך לקבל בכל אחד ואופן בדיקה.
אצלי היה קויל תקול עם ערכי התנגדות תקינים על השולחן.
נשמע כמו תוצר של פיק אפים, אופנוע נכבה ואחרי שעומד כמה דקות מניע כאילו כלום לא קרה.
תוסיף את העניין שזאת בעיה שחוזרת על עצמה בדגם הזה ויש לך חשוד מידי
שבת שלום.
מבדיקה בפורומים נתקלתי בשרשור שבו נטען, כי ההצתה בgs500 מגיעה ישירות מהמצבר ולא מהסלילים. (השרשור באתר אחר)
המצבר אצלי טעון במלואו, ולכן לדעתי אפשר לפסול את הסלילים...
ואם לא, אז איך אני ניגש לזה?
הצלחתי למצוא ספר רכב ל gs500 אבל לא הצלחתי למצוא שם שום דבר שקשור להתנגדות. (יתכן וזה קשור לאנגלית הרצוצה שלי)
לא הגיוני יתכן שמצאת ספר הוראות הפעלה ולא ספר מכונאים.
התנגדות - resistance אתה אמור למצוא דבר דומה או זהה לזה
http://gstwins.com/gsboard/index.php?topic=39480.0
ההצתה מקבלת חיווי מהפיקאפ שנראה ככה ונמצא מאחורי המכסה בצד הימני שרשום עליו סוזוקי.
פיקאפ נקרא גם pulse generator.
אותו חיווי הולך למודול הצתה שנקרא CDI,הוא מעביר מתח לקוילים (סלילי הצתה) שמואץ דרכם ומשם מגיע למצתים.
כל העסק מוזן על ידי המצבר שנטען על ידי הסלילים (stator) שנמצא בצד המקביל לפיאקפים.
הקוילים נראים ככה:
![]()
המון תודה על התגובות המושקעות!
מה שהיה אצלי בסלד גבוהה כפי שמתואר, זה שהיה וואקום במיכל דלק בגלל הגומייה של המכסה וככה נוצר חוסר דלק בסלד גבוהה, שווה לבדוק.
נסה בלי גשם להשאיר את המכסה פתוח ולחזור על הפעולה של סלד גבוהה.
מעולם לא שמעתי על בעיה כזאת ^^
אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.