סתם שאלה...אין רישיון אך יש ניסיון רכיבה ?
שלום לכולם,
לאחרונה החלטתי לעבור לת״א ולכן אני נאלץ למכור את הרכב (מטעמי מחסור בחניה).
במקום לעבור לנסיעה יומית בתחבורה ציבורית, חשבתי על אפשרות של רכיבה על קטנוע.
* צרכים:
נסיעה לעבודה בכל יום - 11 ק״מ לכיוון (ת״א - הרצליה, הרוב במתווה עירוני)
נסיעות מזדמנות (בתוך העיר/גוש דן)
* ניסיון:
יש לי ניסיון בנסיעה בקטנועים, אך אני צריך להוציא רשיון a2
המטרה היא לא להוציא יותר מדי כסף ולכן חשבתי ללכת על קטנוע 125 משנים 2012-2013
אשמח לשמוע מה העלות השנתית הצפויה (ביטוח, דלק, טיפולים, ירידת ערך (אני בן 28))
וכן האם אתם חושבים שהקטנוע מתאים לצרכים.
תודה
סתם שאלה...אין רישיון אך יש ניסיון רכיבה ?
טיילתי במזרח. סדר גודל של 20 שעות רכיבה.
* המטרה היא קטנוע ולא אופנוע, סליחה על הכותרת
נערך לאחרונה על ידי or_b7; 29-01-2017 בשעה 22:34.
בגלל שאתה תצטרך לעבור בכבישים בין עירוניים שלטעמי מסוכנים לקטנועים קטנים (VS, MOVIE וכו').
הייתי ממליץ לך ללכת על הקטנועי 125 היותר גדולים כמו ג'וירייד למשל.
לא שהם יותר טובים/מהירים פשוט יש להם יותר נוכחות על הכביש וזה חשוב כשאתה נוסע על כבישים כאלה ולא רק בתוך העיר
לנסיעות של ת״א הרצליה הייתי אומר שתקח קטנוע 250 סמ״ק מכיוון שאין הבדל בעלות הביטוח ו-250 יתן לך מרווח נשימה בקטעים של כביש מהיר.
בחישובים הגסים שעשיתי בזמנו, יצא שבשנה הראשונה עלות האחזקה של כל דו-גלגלי יוצאת לי בין 20 ל-25 אלף (ללא לבת״מים וללא חישוב העלות של הכלי).
העלויות פוחתות אחרי שאתה מצוייד לכל עונות השנה ומעביר את הקטנוע יישור קו מלא.
ג'ויירייד מצויין להכל באמת כלבויניק.
אבל הוא גניב מאוד אז צריך לשמור עליו היטב.
לא יודע איך הוא הגיע לזה אבל בכתבה על ה downtown 350 הם הגיעו ל11 אלף שנה ראשונה ללא ציוד רכיבה.
ציוד רכיבה קיץ + חורף + מנעולים + קסדה וזה עוד כמה אלפים.
לא בדיוק 25 אלף אבל תלוי מה קונים וכמה.
אני מניח שהטיפולים של אקסמקס יותר יקרים והכלי היה יד שניה ודרש קצת יד אוהבת אחרי הקניה.
החשבון לא היה עבור ציוד זול אלא מעיל קיץ, מעיל חורף, שני סטים של כפפות, קסדה נורמאלית, מכנס ורכיבה ונעלי רכיבה.
ברור שניתן לחסוך יותר, אבל זו ההמלצה שלי.
חוץ מזה, יש משהו קטן שלא סיפרו בכתבה.
הטיפול הבא הוא הטיפול היקר ביותר והוא עולה יותר ממה שצויין.
![]()
קטנוע 125 בהחלט ייתן מענה לצרכים שלך.
משתלם יותר לקנות קטנוע 200-250 - טווח השימושים שלו רחב יותר, ועלויות התחזוקה כמעט זהות. זה ידרוש ממך להוציא רישיון A1 (יותר שיעורים ומבחן במגרש+בעיר, בעוד ש-A2 ניתן להוציא אחרי 3-4 שיעורים וטסט במגרש בלבד, אם יש ברשותך רישיון לרכב פרטי).
עלויות התחזוקה יהיו כנראה נמוכות יותר מהרשום בטבלה - אתה כנראה לא הולך לטפל במוסך היבואן.
אם בכל זאת אתה נעול על 125 - אז תחפש את הכלים היותר-חזקים בקטגוריה, שיאפשרו לך לעלות בביטחון סביר על כביש 2/איילון בשעות הלילה.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual