תוצאות 1 עד 14 מ 14

אשכול: העברת הילוכים באוטומט

  1. #1
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jan 2017
    הודעות
    177

    העברת הילוכים באוטומט

    במכוניות גיר אוטומט יש אפשרות כזאת שניתן להגדיר את ההילוך הרצוי ואז להישאר בו כפי שרוצים. מישהו מכיר אם קיים קטנוע עם אותה פונקצייה?

    הייתי נוסע על ניו דינק 125 פעם והו הייה לפעמים משמיע רעש מאוד ברור ובולט כשהוא מעביר מעצמו את ההילוכים תוך כדי הנסיעה והייתי רוצה לנסות לשלוט בזה גם בעצמי. עכשיו לא הכוונה שלי לעבור לאופנוע הילוכים, אלא להבין איך הוא מעביר מעצמו הילוכים ושאולי אפשר לשלוט בזה בצורה מסויימת.

    יש לזה קשר לוריאטור והרצועה שבתוך הגיר?

  2. #2
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    473
    תראה סרטונים ביוטיוב איך עובד וריאטור ואיך עובדת תיבה פלנטרית של מכונית. לא אותה אופרה

  3. #3
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    935
    לא קיים בעליל, אלא אם כן תעצב וריאטור חשמלי/ממוחשב... שזה רעיון מעניין אבל יוקרתי למדי בשביל קטגוריה שאפילו היצרניות כבר לא שמות עליה /=

    Sent from my Redmi 3 using Tapatalk

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    מעניין מה הוא הרגיש כי ניו דינק לא מעביר הילוכים.

    תגגל ecvt בשביל לראות איך אפשר לקבל "הילוכים" בקטנוע.

  5. #5
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    935
    זה לא חלק במכוניות בכלל?

    Sent from my Redmi 3 using Tapatalk

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    אממ, כן ולא. יוצא שמה שההתכוונתי זה secvt, לא ידעתי שהם מוסיפים את הסוזוקי לפני זה.

  7. #7
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    הגיר הרובוטי של הונדה יעשה את העבודה.

  8. #8
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    935
    וואלה לא מכיר, תאיר ענינו...
    זה אותו רעיון כמו ה-ecvt?

    Sent from my Redmi 3 using Tapatalk

  9. #9
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    473
    ציטוט נכתב במקור על ידי ayalzo צפיה בהודעה
    הגיר הרובוטי של הונדה יעשה את העבודה.
    מה הקשר רובוטי?

  10. #10
    Member הסמל האישי של audiR8
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    253
    אין קשר.
    ברכבים קיימת תיבה רציפה (עקרון זהה לווריאטור בקטנועים) עם מספר יחסי העברה מתוכנתים מראש, מה שמדמה העברת הילוכים. למה לא קיים בקטנועים? מניח שלא ראו צורך, או שזה מוסיף סיבוכיות לגיר (יש צורך במחשב גיר ושאר מכלולים)

  11. #11
    Member הסמל האישי של audiR8
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    253
    אין קשר.
    ברכבים קיימת תיבה רציפה (עקרון זהה לווריאטור בקטנועים) עם מספר יחסי העברה מתוכנתים מראש, מה שמדמה העברת הילוכים. למה לא קיים בקטנועים? מניח שלא ראו צורך, או שזה מוסיף סיבוכיות לגיר (יש צורך במחשב גיר ושאר מכלולים).

  12. #12
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    ברכבים מי ששולט על התיבה הרציפה (יש לי רכב עם כזאת), זה מחשב. במצב "רגיל" אין שום העברות הילוכים כמו בגיר אוטומטי רגיל או רובוטי, זה מרגיש כמו בקטנוע - רציף לחלוטין. ההבדל הוא שבקטנוע השליטה היא מכנית (משקולות, סנדלי סחיבה וצורת הרצועה), לעומת השליטה הממוחשבת במכונית (שבה זה 2 גלגליות קוניות שמחוברות בשרשרת ברזל). בגלל זה בקטנוע התיבה היא יחסית צרה, ובמכונית היא רחבה מאוד - ושינוי תיבת הקטנוע לשליטה רובוטית ייקר אותה ביותר ממחיר הקטנוע כולו, כנראה. מצד שני, בצורה מכנית לא ניתן לקבוע "הילוכים", כי זה רציף.

  13. #13
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    935
    זה מוסיף משקל, חד וחלק... למה להתעסק כשיש פטנט מכנאי יותר
    פשוט ויותר קל?
    פעם דיברתי עם חבר שלי שלמד הנדסה... הוא אמר לי שבתור מהנדס הוא חושב שאם יש משהו פרימיטיבי ועובד מעולה + הוא קל משקל הוא יהיה עדיף בגלל שזה יגרום לפחות אכילת דלק (חד וחלק).

    Sent from my Redmi 3 using Tapatalk

  14. #14
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    473
    ציטוט נכתב במקור על ידי Jack_R1 צפיה בהודעה
    ברכבים מי ששולט על התיבה הרציפה (יש לי רכב עם כזאת), זה מחשב. במצב "רגיל" אין שום העברות הילוכים כמו בגיר אוטומטי רגיל או רובוטי, זה מרגיש כמו בקטנוע - רציף לחלוטין. ההבדל הוא שבקטנוע השליטה היא מכנית (משקולות, סנדלי סחיבה וצורת הרצועה), לעומת השליטה הממוחשבת במכונית (שבה זה 2 גלגליות קוניות שמחוברות בשרשרת ברזל). בגלל זה בקטנוע התיבה היא יחסית צרה, ובמכונית היא רחבה מאוד - ושינוי תיבת הקטנוע לשליטה רובוטית ייקר אותה ביותר ממחיר הקטנוע כולו, כנראה. מצד שני, בצורה מכנית לא ניתן לקבוע "הילוכים", כי זה רציף.
    +1 גם ברכב עם תיבה רציפה, תדביק דוושה תקבל העלאת סלד עד לשיא ההספק ותישאר שם ותראה את המהירות עולה. כיף חיים

אשכולות דומים

  1. שירות העברת טסטים
    על ידי noamkepf בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 01-02-2017, 21:04
  2. העברת בעלות על אוטו ללא טסט כמה חודשים
    על ידי goneni5 בפורום אוף טופיק
    תגובות: 11
    הודעה אחרונה: 25-12-2016, 13:53
  3. העברת הילוכים בסל"ד גבוה או נמוך?
    על ידי ktm690smc בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 10
    הודעה אחרונה: 13-10-2015, 12:23
  4. העברת בעלות ללא רשיון
    על ידי MishuGunner בפורום כללי
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 17-09-2015, 05:51
  5. תגובות: 11
    הודעה אחרונה: 21-08-2015, 18:08

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO