תראה סרטונים ביוטיוב איך עובד וריאטור ואיך עובדת תיבה פלנטרית של מכונית. לא אותה אופרה
במכוניות גיר אוטומט יש אפשרות כזאת שניתן להגדיר את ההילוך הרצוי ואז להישאר בו כפי שרוצים. מישהו מכיר אם קיים קטנוע עם אותה פונקצייה?
הייתי נוסע על ניו דינק 125 פעם והו הייה לפעמים משמיע רעש מאוד ברור ובולט כשהוא מעביר מעצמו את ההילוכים תוך כדי הנסיעה והייתי רוצה לנסות לשלוט בזה גם בעצמי. עכשיו לא הכוונה שלי לעבור לאופנוע הילוכים, אלא להבין איך הוא מעביר מעצמו הילוכים ושאולי אפשר לשלוט בזה בצורה מסויימת.
יש לזה קשר לוריאטור והרצועה שבתוך הגיר?
תראה סרטונים ביוטיוב איך עובד וריאטור ואיך עובדת תיבה פלנטרית של מכונית. לא אותה אופרה
לא קיים בעליל, אלא אם כן תעצב וריאטור חשמלי/ממוחשב... שזה רעיון מעניין אבל יוקרתי למדי בשביל קטגוריה שאפילו היצרניות כבר לא שמות עליה /=
Sent from my Redmi 3 using Tapatalk
מעניין מה הוא הרגיש כי ניו דינק לא מעביר הילוכים.
תגגל ecvt בשביל לראות איך אפשר לקבל "הילוכים" בקטנוע.
זה לא חלק במכוניות בכלל?
Sent from my Redmi 3 using Tapatalk
אממ, כן ולא. יוצא שמה שההתכוונתי זה secvt, לא ידעתי שהם מוסיפים את הסוזוקי לפני זה.
וואלה לא מכיר, תאיר ענינו...
זה אותו רעיון כמו ה-ecvt?
Sent from my Redmi 3 using Tapatalk
אין קשר.
ברכבים קיימת תיבה רציפה (עקרון זהה לווריאטור בקטנועים) עם מספר יחסי העברה מתוכנתים מראש, מה שמדמה העברת הילוכים. למה לא קיים בקטנועים? מניח שלא ראו צורך, או שזה מוסיף סיבוכיות לגיר (יש צורך במחשב גיר ושאר מכלולים)
אין קשר.
ברכבים קיימת תיבה רציפה (עקרון זהה לווריאטור בקטנועים) עם מספר יחסי העברה מתוכנתים מראש, מה שמדמה העברת הילוכים. למה לא קיים בקטנועים? מניח שלא ראו צורך, או שזה מוסיף סיבוכיות לגיר (יש צורך במחשב גיר ושאר מכלולים).
ברכבים מי ששולט על התיבה הרציפה (יש לי רכב עם כזאת), זה מחשב. במצב "רגיל" אין שום העברות הילוכים כמו בגיר אוטומטי רגיל או רובוטי, זה מרגיש כמו בקטנוע - רציף לחלוטין. ההבדל הוא שבקטנוע השליטה היא מכנית (משקולות, סנדלי סחיבה וצורת הרצועה), לעומת השליטה הממוחשבת במכונית (שבה זה 2 גלגליות קוניות שמחוברות בשרשרת ברזל). בגלל זה בקטנוע התיבה היא יחסית צרה, ובמכונית היא רחבה מאוד - ושינוי תיבת הקטנוע לשליטה רובוטית ייקר אותה ביותר ממחיר הקטנוע כולו, כנראה. מצד שני, בצורה מכנית לא ניתן לקבוע "הילוכים", כי זה רציף.
זה מוסיף משקל, חד וחלק... למה להתעסק כשיש פטנט מכנאי יותר
פשוט ויותר קל?
פעם דיברתי עם חבר שלי שלמד הנדסה... הוא אמר לי שבתור מהנדס הוא חושב שאם יש משהו פרימיטיבי ועובד מעולה + הוא קל משקל הוא יהיה עדיף בגלל שזה יגרום לפחות אכילת דלק (חד וחלק).
Sent from my Redmi 3 using Tapatalk