מישהו מכיר יבואן שמצב כזה לא יכול לקרות אצלו?
אני לא.
קורות טעויות בהזמנת החלקים, קורה שמשלוח מחו"ל מתעכב בנמל. זה ישראל, חביבי.
מטרו לא יוצאי דופן. מה גם, שעדיין לא ברור לי אצל מי הטעות - אצל מטרו, או שהמוסך שלך טעה במק"ט כשהזמין את החלק (שגם זה קורה, כולנו בני אדם).
ולכל אלה שמזכירים שהיבואן מחוייב לספק חלפים במשך 7 שנים - זה נכון, אבל החוק לא מחייב אותו להחזיק אותם במלאי.
מצאתי כאן את נוסח החוק - לא יודע האם זה עדכני:

")ג ( יבואן ישיר ויבואן עקיף יספקו מוצר תעבורה של דגם רכב שהם מייבאים, בתוך

שבעה ימי עבודה מיום קבלת ההזמנה; ואולם יבואן ישיר רשאי לספק מוצר תעבורה

לרכב מדגם שהוא לא מייבא, בתוך 14 ימי עבודה מיום קבלת ההזמנה.



)ד ( הוראות סעיף קטן )ג( לא יחולו בשל עיכוב בהספקה של מוצר תעבורה, שאינו

עולה על 45 ימי עבודה מיום קבלת ההזמנה, ובלבד שהיבואן הישיר או היבואן העקיף

הוכיח כי עשה כל שביכולתו לספק ללקוח מוצר תעבורה בתוך התקופה כאמור באותו

סעיף קטן ונקט את כל האמצעים הדרושים להזמנת מוצר התעבורה מכל מקור סביר

שממנו ניתן להשיגו באותה העת, וכי לא היתה לו שליטה על העיכוב בהספקה."