בדקתי את האפשרות של הלופ (כיוונתי ל5 דקות) וזה אכן עבד.
מה השימוש העיקרי?
תחשוב על רזולוציה כ״כמה זום אני יכול לעשות בפוסט פרודקשן ולשמור על איכות אחידה״ ועל מספר פריימים כ״מה הסיכוי לתפוס מאורע שקורה מאוד מהר״ כמו תאונה או אם תרצה לעשות הילוך איטי....בכל מקרה רוב הצופים שלך לא יראו באיכות מעל 720...בודדים ב1080. ווידאו ב60fps לא נראה טוב. למרות שאני מידי פעם מעלה ב60FPS הייתי ממליץ לך ליצא ב30 כשאתה יכול.
אם יש לך תוכנת עריכה על מחשב מספיק חזק וכרטיס עם נפח ׳ללא הגבלה׳ תשקול לצלם 4K כי זה יאפשר לך לעשות זום פי4 בתוכנת עריכה ועדיין לקבל פריים 1080p...תוכל לעשות זום לרכבים מרוחקים או ללוחיות או לנשים שמחטטות באף מרחוק ולמרות הזום האיכות תישאר מצויינת.
לגבי SUPERVIEW אני אוהב כי זה נותן לי לראות את הקידון בכל הצילומים אבל זה עושה עדשה סופר-רחבה בצדדים עם אפקט מריחה גדול שזה גם גורם למהירות להיראות גבוהה בהרבה מהמציאות. בקליפים שאני מעלה כדי להראות תאונות וכו׳ לפעמים אני חותך את המסגרת בעריכה כדי להימנע מהודעות מטומטמות של ״אתה רוכב מהר מידי״ מאנשים שלא מבינים מה ההשפעה של עדשה רחבה.
לסיכום:
אם אתה רוצה כמה שיותר וידאו בינוני לצורך תיעוד תצלם 720 מספר פריימים הכי קטן שיש בלי פרוטון.
אם אתה רוצה לנצל את האיכות בצורה הטובה ביותר תצלם על 4K מספר פריימים הכי גבוהה ואז בפוסט אחרי קרופ וזום תייצא 1080p 30fps
https://www.youtube.com/channel/UClR...6mK_94jYfxLsIQ
אשמח לדעת למה ווידאו ב 60fps לא יראה טוב, הייתי בטוח שככל שמספר הפריימים לשניה גבוה יותר כך הסרטון יהיה 'חלק' ורציף יותר. שואל באמת, לא כדי להתווכח...
כי אנחנו רגילים מגיל 0 לראות ב24 או 30 פריימים לשנייה.
60 פריימים לא נראה חלק יותר לעין אלא מהיר יותר ופחות טבעי.
סרטוני אקשן לפעמים משתמשים ב60 פריימים כדי לתת את תחושת המהירות וההייפר-ריאליזם שרוצים שנרגיש.
קבל דוגמא (לא יודע אם זה עובד בנייד אז ממליץ לראות את הוידאו במחשב ולשים באיכות 720 48 או 1080 48 וככה תוכל לראות את ההשוואה
https://www.youtube.com/watch?v=NDBW53cgWjs
ה24 נראה קצת מקוטע בגלל שהבחור עשה הכפלת פריימים במקום בלנדינג אבל ה48 מראה לך איך נראה קצב פריימים מהיר
נערך לאחרונה על ידי Rid3r; 05-03-2017 בשעה 12:51.
^^^
תודה על ההסבר. אז במצלמה שיכולה לצלם רק ב 720/60 או 1080/30 היית ממליץ לצלם באופציה השניה?
בכל מקרה ממליץ 1080 למקרה שצריך לעשות זום בעריכה (לוחיות וכו׳).
לגבי 60 או 30...אם אתה מתכנן לצלם אקשן בסלו-מושן (נפיות במסלול וכו׳) הייתי הולך על 60...אם לא בראש שלך להתעסק עם המרה בכל וידאו וסיכוי שתרצה הילוך איטי קטן מאוד (רכיבות יומיומיות מנהלתיות) הייתי הולך על 30 פשוט כי זה חוסך עבודה בעריכה אחרכך.
יש מסכים בעלי קצב רענון נמוך מ60Hz שעליהם סרטונים כאלו ירגישו 'מקרטעים'.
מתחת ל60hz הרבה אנשים רואים ריצוד ומרגישים בחילה לכן משחר הסטוריית המסכים הכיוון הוא לא לרדת מ60Hz באף מסך.
יש מכשירים עם REFRESH RATE כזה שיש להם FRAME RATE נמוך יותר מקצב הריפרוש ולזה כנראה התכוונת (למשל מקרנים שלרוב לא יכולים להציג יותר מ24 פריימים בשנייה אבל כל פריים מרופרש 2-3 פעמים עם תריס נפרד ככה שהתדר הסופי הוא 48 או 72 Hz)
לא חסרים מסכים בתדר 48Hz שהצגת סרטוני 60fps עליהם יוצרת תחושה של וידאו מקרטע.
בווינדוס אני השתמשתי בULEAD ובשנים האחרונות במאק אני משתמש לרוב בiMovie. אלו תוכנות די בסיסיות אבל מספיקות לרוב הצרכים ה״לא מקצועיים״.
הצעד הבא לדעתי הוא Adobe Premiere - עקומת הלמידה לא סימפטית. קשה יותר וגוזל זמל רב יותר לעשות דברים בסיסיים בפרמייר אבל האפשרויות בלתי מוגבלות. אם יש זמן ורצון ללמוד על התוכנה אפשר להגיע לתוצרים ברמה מקצועית.
אבל כמו שאמרתי גם התוכנות ה״בסיסיות״ מספיקות.
הנה קליפ אקשן קטן שצילמתי השבוע בטייק אחד זריז בזמן העבודה כדי להקרין בישיבה בפורים - הקליפ צולם בפחות משעה ונערך בפחות מ3 שעות בiMovie:
*רקע קצר, החברה בדיוק בתהליך מעבר בין משרדים. SI אומר שיש כרגע תקלה במוצר של החברה
https://www.youtube.com/watch?v=Ov3lTW_B-wM