מתנתק חלקית ואז מעביר פחות כוח. כמו בתחילת נסיעה כשמשחררים חלקית ומתחילים לנוע, הוא מעביר כוח בהדרגה כי המגע לא מושלם.
לפי דעתי המליצו לך לא לעשות זאת כי אז אין לך בלימת מנוע.
בקורס האחרון של פרו ריידינג, למדתי שעדיף לא להשתמש בקלאץ' לויסות מהירות, אלא רק בגז וברקסים (הייתי נוגע ב10% וזה היה עוזר לי בויסותים קטנים)
אני יודע שכשאני מושך את הידית קלאץ׳ הגיר מתנתק מהמנוע (תקנו אותי אם אני טועה)
מה קורה שאני מושך אותו 10%? עדיין מתנתק?
מתנתק חלקית ואז מעביר פחות כוח. כמו בתחילת נסיעה כשמשחררים חלקית ומתחילים לנוע, הוא מעביר כוח בהדרגה כי המגע לא מושלם.
לפי דעתי המליצו לך לא לעשות זאת כי אז אין לך בלימת מנוע.
אתה משתמש וותיק ויודע את חוקי הפורום, שים לב לכותרת תקינה.
פעם הבאה נועל את השרשור
טכנית קלאצ זה כמו ברקסים רק הפוך.
כשאתה לוחץ על הברקסים יש חיכוך והעסק נשחק ובו זמנית מאט את האופנוע.
כשאתה לוחץ חזק מידי אז הצמיג ננעל נכון? ואין שחיקה בברקסים
אז קלאץ כשאתה עוזב אותו הוא כמו ברקס נעול, כשאתה לוחץ הוא ברקס משוחרר.
בין לבין זה כמו לחיצה על הברקסים רק ככל שאתה משחרר יותר ככה הלחץ עולה על הקלאצ.
החלקת קלאצ גורמת לך לשחיקה שלו, שימוש יתר על המידה זה בלאי מהיר יותר
Sent from my m3 note using Tapatalk
נערך לאחרונה על ידי strelok89; 01-03-2017 בשעה 10:11.
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
מעבר לשחיקה מואצת וזיהום השמן (ברוב האופנועים הקלאץ טבול בשמן המנוע),
העובדה שאתה צריך ללחוץ חצי קלאץ' כדי להאט לפני סיבוב מעידה על טכניקת רכיבה לא טובה.
בהגעה לסיבוב (ובאופן כללי בכל שלב של הרכיבה) אתה צריך להיות משולב בהילוך הנכון ומוכן לפתוח גז אם צריך.
לפני סיבוב, אם צריך, לוחצים קלאץ' ומורידים הילוך, תו"כ האטה עם הבלמים.
תלוי על מה אתה רוכב.
כעיקרון, הקלאץ' בהחלט יכול לשמש לויסות של המהירות בסל"ד נמוך, כדי להחליק את העברת הכוח.
אופנועים עם מערכת הזרקה "רגיזה" כמו הדוקאטי שלי דורשים את זה.
יש כלים חלקים, שבהם אתה יכול לא להשתמש בקלאץ' ברגע שאתה מתגלגל. יש כלים, שבהם זאת הדרך היחידה לבצע קו מדוייק כשאתה לוקח כיכר בהילוך שני.
אני מאוד מעריך את המדריכים של פרוריידינג (רוני בכבודו ובעצמו התעקש שאשתמש בקלאץ' בדוקאטי בפניות איטיות). לכן אני מניח שדובר על שימוש מוגזם בקלאץ' שאתה עושה, במצבים שבהם הוא באמת לא דרוש.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
יש הבדל ענק בין אופנוע כמו דוקאטי לאופנוע יפני אחר.
בפניות שהוא התעקש אתך שתשתמש בקלאץ' מדובר בפניות אטיות מאוד שאני מניח במגרש בפתח תקווה, שיש לך בור מורגש בסל"ד בהילוך השני ולכן בלי קלאץ' אתה לא יכול לקחת את הפניה בצורה מושלמת. יש לשים לב להבדלים האלה כי יש אופנועים שנכון אתה חייב להשתמש בקלאץ' בשביל לקחת פניה במהירות נמוכה ויש כאלה(יפנים) שכל עוד אתה על ההילוך הנכון אין צורך לגעת בו.
חייב להגיד שאני לא מסכים אתך, הייתי קרוב לשנה וחצי על cbr600rr ומעולם לא הייתי צריך לגעת בקלאץ' בהילוך שני בפרט וזה ההילוך שעבדתי אתו באימוני עמותת מסלול הן במגרש בנס ציונה וכן בפתח תקווה, מדובר היה במהירות שלא ירדה מ60 קמ"ש. אם ההילוך טיפה יותר קופצני, זה אומר שהמהירות שלך נמוכה מידי לפני, אולם בהונדה מהניסיון שיש לי עליו אין את הבור בסל"ד נמוך בהילוך שני ולכן אתה יכול להרשות לעצמך גם לקחת על סל"ד יותר נמוך פנייה הדוקה יותר במגרש אימונים.
אם מדובר פה באופנוע ליטר,אז אני אסכים אתך בנושא שאולי צריך לתת נגיעות קטנות בקלאץ' בשביל לעבוד אתו בהילוך שני,אבל רק בדגמים הישנים יותר ולא מאז הבקרות שפתרו את העניין הזה.
גם אני צריך להישתמש בקלאצ בחלק מהפניות לא כי יש בור, אלא כי יש הרבה יותר עוצמה זמינה מיפני 4 בשורה.
ואז זה או להוריד הילוך כדי עוד שניה לעלות או להחליק מעט קלאצ.
זה משהו שקורה בעיקר ברכיבה ספורטיבית ויותר קשור לכלים כמו דוקאטי והבמוו 800 ושיבר וכל מיני טוינים גדולים.
4 בשורה לא צריך את זה כי האספקת כוח שלהם שונה בעיקר בגלל חוסר מומנט זמין
Sent from my m3 note using Tapatalk
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor