עמוד 2 מתוך 3 ראשוןראשון 123 אחרוןאחרון
תוצאות 16 עד 30 מ 41

אשכול: ויסות מהירות בעזרת קלאץ'

  1. #16
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    1,126
    ציטוט נכתב במקור על ידי Biker boyz צפיה בהודעה
    חייב להגיד שאני לא מסכים אתך, הייתי קרוב לשנה וחצי על cbr600rr ומעולם לא הייתי צריך לגעת בקלאץ' בהילוך שני בפרט וזה ההילוך שעבדתי אתו באימוני עמותת מסלול הן במגרש בנס ציונה וכן בפתח תקווה, מדובר היה במהירות שלא ירדה מ60 קמ"ש. אם ההילוך טיפה יותר קופצני, זה אומר שהמהירות שלך נמוכה מידי לפני, אולם בהונדה מהניסיון שיש לי עליו אין את הבור בסל"ד נמוך בהילוך שני ולכן אתה יכול להרשות לעצמך גם לקחת על סל"ד יותר נמוך פנייה הדוקה יותר במגרש אימונים.
    אם מדובר פה באופנוע ליטר,אז אני אסכים אתך בנושא שאולי צריך לתת נגיעות קטנות בקלאץ' בשביל לעבוד אתו בהילוך שני,אבל רק בדגמים הישנים יותר ולא מאז הבקרות שפתרו את העניין הזה.
    אני עם CB500F

  2. #17
    Senior Member הסמל האישי של R86
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    982
    כל אופנוע שונה בתגובות שלו,גם הונדות
    לכן אם לך זה עבד לא אומר שלו זה גם יעבוד
    עובדה,יש הונדות שלא מגיעות ל60 בהילוך שני..
    יש אופנועים עם מצערת מאוד עצבנית שעד שלא למדת להכיר כל מאית מילימטר/סל"ד/הילוך שלהם,מאוד קשה להיות חלק איתם
    ולכן,בתוך פניות בזווית גדולה/מהירות נמוכה/אחיזה בעייתית/חוסר יציבות פסיכולוגי
    משתמשים בקלאץ'
    רק יודע שבכמה ימים ראשונים על אופנוע שאני לא מכיר אני מקדיש המון ריכוז לידית הגז ולמנוע
    ובכל מקרה בתנאי אחיזה לא משהו (גשם.מעברי חצייה,חרא של סוסים על הכביש וכו') אני משתמש גם בקלאץ כמעט כל פעם שאני חוזר למצערת בהילוכים הנמוכים (1-2)
    מהניסיון שאין לי.
    אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.

  3. #18
    מקבל את הדעות שלכם וכך שכל אופנוע הוא שונה מהאחר, כמו כן התגובות שלהם שונות.
    אני מהניסיון האישי שלי על כמה וכמה אופנועים שבניהם היה גם דוקאטי אחד, מאוד חרד מעניין השימוש בקלאץ' בפניות, שכן האפשרות הגדולה שתטעה בעוצמת הלחיצה במילימטר עליו בעת פנייה יגרום לדימום מנוע וזריקת זנב אחורי ביציאה מהפנייה. מבחינתי זה דבר שמרגיש לא טבעי ובמיוחד לא מתוכנן, בעת ריכוז מלא ברכיבה ספורטיבית.

  4. #19
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    ציטוט נכתב במקור על ידי Biker boyz צפיה בהודעה
    מקבל את הדעות שלכם וכך שכל אופנוע הוא שונה מהאחר, כמו כן התגובות שלהם שונות.
    אני מהניסיון האישי שלי על כמה וכמה אופנועים שבניהם היה גם דוקאטי אחד, מאוד חרד מעניין השימוש בקלאץ' בפניות, שכן האפשרות הגדולה שתטעה בעוצמת הלחיצה במילימטר עליו בעת פנייה יגרום לדימום מנוע וזריקת זנב אחורי ביציאה מהפנייה. מבחינתי זה דבר שמרגיש לא טבעי ובמיוחד לא מתוכנן, בעת ריכוז מלא ברכיבה ספורטיבית.

    לא יכול להסכים איתך.
    קודם כל, אתה לא תדומם מנוע מזריקת קלאץ' בהילוך שני, כשהאופנוע מתגלגל - מקסימום תקבל קפיצה. בטח שלא יקרה שום דבר נוראי מטעות של מילימטר.
    שנית - הקלאץ' הוא כלי, שיש להתאמן בהפעלתו. אם אתה מתפעל אותו טוב, אז גם באופנוע שלא ודורש הפעלת קלאץ' בפניה איטית, באפשרותך לקבל יותר שליטה על המהירות. הרבה פעמים יותר קל לדייק עם הקלאץ', ולא עם המצערת - בטח עם אופנוע "בועט" או כשיש פער גדול בין ההילוך הראשון הקצר להילוך שני ארוך. במקרה של האופנוע שלי, זה שניהם ביחד.

    הערה לפות"ש:
    כשאני מדבר על שימוש בקלאץ', הכוונה היא לוויסות המהירות שמתבצע באיזור נקודת החיבור, כשרק אחוז מסויים מכוח המנוע עובר לגלגל, ואתה מגדיר את האחוז הזה עם ידית הקלאץ'. אם הכוונה שלך היא לקלאץ' לחוץ בתוך הפניה (מנוע מופרד מהגלגל) ושחרור הקלאץ' אחרי הפניה, אז זאת טעות חד משמעית והרגל רכיבה גרוע מאוד.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  5. #20
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    1,126
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    לא יכול להסכים איתך.
    קודם כל, אתה לא תדומם מנוע מזריקת קלאץ' בהילוך שני, כשהאופנוע מתגלגל - מקסימום תקבל קפיצה. בטח שלא יקרה שום דבר נוראי מטעות של מילימטר.
    שנית - הקלאץ' הוא כלי, שיש להתאמן בהפעלתו. אם אתה מתפעל אותו טוב, אז גם באופנוע שלא ודורש הפעלת קלאץ' בפניה איטית, באפשרותך לקבל יותר שליטה על המהירות. הרבה פעמים יותר קל לדייק עם הקלאץ', ולא עם המצערת - בטח עם אופנוע "בועט" או כשיש פער גדול בין ההילוך הראשון הקצר להילוך שני ארוך. במקרה של האופנוע שלי, זה שניהם ביחד.

    הערה לפות"ש:
    כשאני מדבר על שימוש בקלאץ', הכוונה היא לוויסות המהירות שמתבצע באיזור נקודת החיבור, כשרק אחוז מסויים מכוח המנוע עובר לגלגל, ואתה מגדיר את האחוז הזה עם ידית הקלאץ'. אם הכוונה שלך היא לקלאץ' לחוץ בתוך הפניה (מנוע מופרד מהגלגל) ושחרור הקלאץ' אחרי הפניה, אז זאת טעות חד משמעית והרגל רכיבה גרוע מאוד.
    מכל העונים המכובדים בשרשור הזה, ההגדרה שנתת:

    "
    כשאני מדבר על שימוש בקלאץ', הכוונה היא לוויסות המהירות שמתבצע באיזור נקודת החיבור, כשרק אחוז מסויים מכוח המנוע עובר לגלגל, ואתה מגדיר את האחוז הזה עם ידית הקלאץ'."

    היא ההגדרה הכי מדוייקת לנושא פתיחת השרשור. מדובר על וויסות עדין מאוד (נגיעה קטנה) ובשום אופן לא סגירה מוחלטת של הקלאץ' בעת הסיבוב.
    כמו שציינתי, זה נבע רק בגלל שההילוך השני דורש דיוקים מאוד קשים לביצוע במצערת על מנת לא "לבעוט".
    בהרגשה שלי, אותן "בעיטות" היו הרבה יותר גרועות מהנגיעה בקלאץ', גם כפגיעה בריכוז וגם כפגיעה בשליטה על האופנוע.

  6. #21
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    ציטוט נכתב במקור על ידי סער666 צפיה בהודעה
    מכל העונים המכובדים בשרשור הזה, ההגדרה שנתת:

    "
    כשאני מדבר על שימוש בקלאץ', הכוונה היא לוויסות המהירות שמתבצע באיזור נקודת החיבור, כשרק אחוז מסויים מכוח המנוע עובר לגלגל, ואתה מגדיר את האחוז הזה עם ידית הקלאץ'."

    היא ההגדרה הכי מדוייקת לנושא פתיחת השרשור. מדובר על וויסות עדין מאוד (נגיעה קטנה) ובשום אופן לא סגירה מוחלטת של הקלאץ' בעת הסיבוב.
    כמו שציינתי, זה נבע רק בגלל שההילוך השני דורש דיוקים מאוד קשים לביצוע במצערת על מנת לא "לבעוט".
    בהרגשה שלי, אותן "בעיטות" היו הרבה יותר גרועות מהנגיעה בקלאץ', גם כפגיעה בריכוז וגם כפגיעה בשליטה על האופנוע.
    אז מי מהמדריכים בפרוריידינג אמר לך לא לעשות את זה?
    שאני אלשין עליו לרוני

    וד"א - ברכיבת שטח, אין לך מנוס מלהשתמש בקלאץ' בצורה הזאת.
    כשלקחתי את האלמנט הזה מהשטח לכביש, ראיתי שיפור גדול בחלקות הרכיבה. ככה שאני לא רואה שום סיבה שתוותר על ההרגל הזה.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  7. #22
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    1,126
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    אז מי מהמדריכים בפרוריידינג אמר לך לא לעשות את זה?
    שאני אלשין עליו לרוני

    וד"א - ברכיבת שטח, אין לך מנוס מלהשתמש בקלאץ' בצורה הזאת.
    כשלקחתי את האלמנט הזה מהשטח לכביש, ראיתי שיפור גדול בחלקות הרכיבה. ככה שאני לא רואה שום סיבה שתוותר על ההרגל הזה.
    הבנת הפוך,בפרוריידינג הנחו אותי להשתמש רק בגז/ברקס ולהמנע משימוש בקלאץ'
    וזה מה שיישמתי, למעט הבעיה בהילוך שני (ויסותים) וזאת הסיבה שפתחתי פוסט בנושא

  8. #23
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    ציטוט נכתב במקור על ידי סער666 צפיה בהודעה
    הבנת הפוך,בפרוריידינג הנחו אותי להשתמש רק בגז/ברקס ולהמנע משימוש בקלאץ'
    וזה מה שיישמתי, למעט הבעיה בהילוך שני (ויסותים) וזאת הסיבה שפתחתי פוסט בנושא
    זה בדיוק מה שהבנתי.
    ואותי רוני (אחד המדריכים, לא יודע האם פגשת אותו) - הנחה להשתמש בקלאץ' על הדוקאטי.
    אז אולי בהונדה שלך לא חייבים, אבל כנראה שזה לא בגדר ה"אסור"
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  9. #24
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    1,126
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    זה בדיוק מה שהבנתי.
    ואותי רוני (אחד המדריכים, לא יודע האם פגשת אותו) - הנחה להשתמש בקלאץ' על הדוקאטי.
    אז אולי בהונדה שלך לא חייבים, אבל כנראה שזה לא בגדר ה"אסור"
    אז אני הבנתי אותך לא נכון.
    אני לא יודע אם התייחסו לזה שיש לי הונדה, זה נשמע שאצלי הכוונה הייתה כללית ואצלך מאוד ספציפית.

  10. #25
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    303
    לפותח השרשור יש מנוע 500 עם 2 צילינדרים, למרות שהמנוע לא כזה חזק, האופי שלו שונה לגמרי מ-4 בשורה.

    הסיבה שלא לגעת בקלאץ בזמן פניה היא כדי לא להוציא את האופנוע מאיזון בגלל הפעלת הלחץ על הידית והכידון. יש אופנועים (דוקטי למשל) שבהם יש צורך בעבודה עם הקלאץ בגלל אופי המנוע, אבל במקרה של פותח השרשור זה לא המצב.

    עם MT07 וידית גז עם מהלך קצר יותר מהמקורית, אני מסתדר לא רע בכלל בלי לגעת בקלאץ. זה עניין של תרגול וביטחון שמגיע עם האימונים. תקפידו להתאמן עם מדריכים שיתקנו אותכם כמה שאתם יכולים, התוצאות לא יאחרו להגיע.

  11. #26
    Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    141
    כרוכב CB500F אני מזדהה עם סער. בפניות איטיות יחסית (כיכרות) בהילוך שני אני מעדיף לא להיות בסל"ד נמוך מדי כי אז באמת יותר קשה לשלוט על הסל"ד. אני נוגע קצת בקלאץ' ומחזיק מצערת באזור ה-3000 סל"ד (לפי הצורך כדי להיות במהירות הנדרשת), הכל קבוע לאורך הפניה, וזה מאפשר לבצע פניה חלקה וגם יציאה חלקה עם עזיבת הקלאץ' ופתיחת המצערת.
    ויסות מהירות במהלך הפניה, אם נדרש, מבוצע עם המצערת ולא עם הקלאץ'.
    להבנתי השימוש הזה בקלאץ' אינו בעייתי, כל עוד הוא מבוצע בכניסה לפניה ומוקפא לכל אורכה.

  12. #27
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    סתם שאלה, למה לא לעבור לראשון?

    Sent from my m3 note using Tapatalk
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  13. #28
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    1,126
    ציטוט נכתב במקור על ידי strelok89 צפיה בהודעה
    סתם שאלה, למה לא לעבור לראשון?

    Sent from my m3 note using Tapatalk
    הילוך קצר יחסית, ופחות גמיש מהשני, בשלישי ומעלה זה כבר סיפור אחר לגמרי

  14. #29
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    אולי אני לא זוכר טוב איך זה מרגיש על אופנוע 500, אבל אם הסל"ד הנדרש למהירות הוא מתחת ל-3K - זה אומר שהרוכב לא נמצא בהילוך הנכון למהירות, גם אם זה אומר לעבור לראשון.

  15. #30
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    בסדר זה מטרתו של הילוך ראשון אבל אם אתה בסל"ד לא מתאים בשני הפתרון זה להוריד לראשון ולא להחליק מצמד בשני

    Sent from my m3 note using Tapatalk
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

אשכולות דומים

  1. המרה של דו"ח על מהירות מופרזת
    על ידי van.hezkel בפורום אוף טופיק
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 29-11-2016, 15:43
  2. מה מהירות השיוט שלך?
    על ידי shushu בפורום כללי
    תגובות: 47
    הודעה אחרונה: 13-03-2016, 12:30
  3. מד מהירות מזייף
    על ידי Tommy_stark בפורום פורום טכני
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 20-12-2015, 16:18
  4. מהירות אקסטזה
    על ידי hyper בפורום כללי
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 02-07-2015, 09:35
  5. מהירות מקסימלית נמוכה x-max 250
    על ידי dudybou בפורום פורום טכני
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 21-06-2015, 09:40

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO