ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
תלוי על מה אתה רוכב.
כעיקרון, הקלאץ' בהחלט יכול לשמש לויסות של המהירות בסל"ד נמוך, כדי להחליק את העברת הכוח.
אופנועים עם מערכת הזרקה "רגיזה" כמו הדוקאטי שלי דורשים את זה.
יש כלים חלקים, שבהם אתה יכול לא להשתמש בקלאץ' ברגע שאתה מתגלגל. יש כלים, שבהם זאת הדרך היחידה לבצע קו מדוייק כשאתה לוקח כיכר בהילוך שני.
אני מאוד מעריך את המדריכים של פרוריידינג (רוני בכבודו ובעצמו התעקש שאשתמש בקלאץ' בדוקאטי בפניות איטיות). לכן אני מניח שדובר על שימוש מוגזם בקלאץ' שאתה עושה, במצבים שבהם הוא באמת לא דרוש.
יש הבדל ענק בין אופנוע כמו דוקאטי לאופנוע יפני אחר.
בפניות שהוא התעקש אתך שתשתמש בקלאץ' מדובר בפניות אטיות מאוד שאני מניח במגרש בפתח תקווה, שיש לך בור מורגש בסל"ד בהילוך השני ולכן בלי קלאץ' אתה לא יכול לקחת את הפניה בצורה מושלמת. יש לשים לב להבדלים האלה כי יש אופנועים שנכון אתה חייב להשתמש בקלאץ' בשביל לקחת פניה במהירות נמוכה ויש כאלה(יפנים) שכל עוד אתה על ההילוך הנכון אין צורך לגעת בו.