
נכתב במקור על ידי
KKatkov
לא יכול להסכים איתך.
קודם כל, אתה לא תדומם מנוע מזריקת קלאץ' בהילוך שני, כשהאופנוע מתגלגל - מקסימום תקבל קפיצה. בטח שלא יקרה שום דבר נוראי מטעות של מילימטר.
שנית - הקלאץ' הוא כלי, שיש להתאמן בהפעלתו. אם אתה מתפעל אותו טוב, אז גם באופנוע שלא ודורש הפעלת קלאץ' בפניה איטית, באפשרותך לקבל יותר שליטה על המהירות. הרבה פעמים יותר קל לדייק עם הקלאץ', ולא עם המצערת - בטח עם אופנוע "בועט" או כשיש פער גדול בין ההילוך הראשון הקצר להילוך שני ארוך. במקרה של האופנוע שלי, זה שניהם ביחד.
הערה לפות"ש:
כשאני מדבר על שימוש בקלאץ', הכוונה היא לוויסות המהירות שמתבצע באיזור נקודת החיבור, כשרק אחוז מסויים מכוח המנוע עובר לגלגל, ואתה מגדיר את האחוז הזה עם ידית הקלאץ'. אם הכוונה שלך היא לקלאץ' לחוץ בתוך הפניה (מנוע מופרד מהגלגל) ושחרור הקלאץ' אחרי הפניה, אז זאת טעות חד משמעית והרגל רכיבה גרוע מאוד.
מכל העונים המכובדים בשרשור הזה, ההגדרה שנתת:
"כשאני מדבר על שימוש בקלאץ', הכוונה היא לוויסות המהירות שמתבצע באיזור נקודת החיבור, כשרק אחוז מסויים מכוח המנוע עובר לגלגל, ואתה מגדיר את האחוז הזה עם ידית הקלאץ'."
היא ההגדרה הכי מדוייקת לנושא פתיחת השרשור. מדובר על וויסות עדין מאוד (נגיעה קטנה) ובשום אופן לא סגירה מוחלטת של הקלאץ' בעת הסיבוב.
כמו שציינתי, זה נבע רק בגלל שההילוך השני דורש דיוקים מאוד קשים לביצוע במצערת על מנת לא "לבעוט".
בהרגשה שלי, אותן "בעיטות" היו הרבה יותר גרועות מהנגיעה בקלאץ', גם כפגיעה בריכוז וגם כפגיעה בשליטה על האופנוע.