ציטוט נכתב במקור על ידי oradul צפיה בהודעה
המכונאי שלי אמר שלרכיבה על הכביש עדיף לכוון את מנוף המצמד ליד מלאה ולא ל2 אצבעות. זה טוב יותר למצמד.
הבנתי את ההיגיון שבזה בכך שאו שזה לא משלב מלא (בשחרור) או שלא מפריד מלא (בסחיטה). ביד מלאה יש טווח רחב ובטוח שמשלב ומפריד באופן מלא.
הוא אמר שאם רוצים 2 אצבעות אז צריך מנופים קצרים ל2 אצבעות כדי שזה יהיה טוב.

לי אישית זה לא מרגיש נוח או בטוח יד מלאה. מרגיש כאילו האחיזה והשליטה עם יד מלאה לא כל כך טוב. עם 2 אצבעות מרגיש טוב יותר. (עניין של רגש אישי)
אבל בהעברת הילוכים עם 2 אצבעות התיבה אכן מרגישה לא חלקה. לפעמים מרגיש כאילו "מקפיץ" הילוך (רק מרגיש כך, לא באמת קופץ), וההעברה מרגישה קשה ומאומצת. גם בהדרכות של הרכיבה המתקדמת הסבירו ש2 אצבעות בטיחותי יותר בגלל שלא משחררים לגמרי את הכידון כמו ביד מלאה.

אז אני פונה פה לחוכמת ההמונים. מה עדיף, 2 אצבעות או יד מלאה, ולמה?

עדיף מה שנוח לך תחת ההגדרה של תפעול נכון.
תפעול נכון = הפרדה מלאה בפרק הזמן הקצר ביותר הנדרש לשם העברת ההילוך.
באופנועים מסוימים, לי אישית, בכלל נוח יותר עם אצבע אחת (בד"כ קלאץ' הידראולי).

בהקשר של מנופים ארוכים/קצרים - אורך המנופים לא בהכרח ישנה הרבה; בזמן שלחלק מהאנשים זה יותר נוח, לרבים אחרים זה מרגיש פחות נוח.
מה שחשוב זה לכוון אותם כך שיתאימו לך כפונקציה של אורך כף היד, אופן האחיזה והאופן שבו אתה מתפעל את ידית הקלאץ'/הברקס.
אם הם לא מתכווננים ניתן להחליף למנופים תחליפיים בעלי יכולת כוונון.

*עריכה*
עד שהגבתי KKatkov כבר ענה לך