עמוד 1 מתוך 4 123 ... אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 58

אשכול: קירור אוויר ושמן

  1. #1
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jan 2017
    הודעות
    177

    קירור אוויר ושמן

    הייה לי קטנוע מקורר נוזל, קימקו גראנד דינק 125, עכשיו אולי אעבור לכלי אחר, והוא עם קירור אוויר ושמן.
    שמתי לב, שלכלים שלא מקוררים בנוזל אין להם מד חום מנוע.
    בקירור אוויר \ שמן איך ניתן לדעת? הם אף פעם לא מתחממים?
    ומה זה לעזאזל קירור אוויר עם שמן . . . ?
    תו7דה

  2. #2
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    לא ניתן לדעת, אין מד חום שמן באופנועים.
    אנגלית יודע? תכתוב air oil cooling או סתם oil cooling ותקרא.

    נ.ב. גם מנוע קירור נוזל לא מתחמם סתם, אלא רק אם יש תקלה.

  3. #3
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    בגדול, קירור שמן-אוויר עובד על כך ששמן המנוע עובר דרך רדיאטור וכך מקרר את המנוע.
    היתרון- חוסך עוד מערכת קירור וכך מעלה את האמינות (אין מערכת לחץ עם אביזרים נלווים), בנוסף, השמן מגיע לתוך המנוע למקומות אליהם מים לא מגיעים.
    החסרון- במערכת מים יותר קל לווסת את זרימת הקרר במקומות השונים ולשמור על טמפרטורה אחידה יותר, ולכן ליצור מנועים מדוייקים יותר מבחינת טולרנסים של התפשטות כתוצאה מטמפרטורה.
    מנסיון, אני רכבתי על dr עם קירור שמן, גם בשטח, וגם בימים חמים וזה מצויין. אולי הייתי מוסיף ונטה חשמלית, אני מניח שיש כלים שיש להם גם את זה.

  4. #4
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    גם יש את נושא אכילת השמן של מקוררי אוויר.
    והספקים נמוכים יחסית לקירות נוזל
    וצריכת דלק גבוהה יותר

    Sent from my m3 note using Tapatalk
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  5. #5
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    וקרקושים בגלל טולרנסים גדולים יחסית לקירור נוזל ששקט משמעותית.

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    וקרקושים בגלל טולרנסים גדולים יחסית לקירור נוזל ששקט משמעותית.
    בדיאלים אלה קרקושים.
    בדוקאטי למשל, זה נקרא "סאונד". או "דלי עם ברגים" - תלוי את מי שואלים.
    וכן, הנוער של היום איבד את היכולת להשתמש בגוגל. או שפשוט יש כאן ניסיון לייצר דריסת רגל בכל תת-פורום? השרשור הראשון בטכני הועבר, אז ננסה להנפיץ עוד אחד, כזה שג'ק לא יעיף לכללי...
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    בדיאלים אלה קרקושים.
    בדוקאטי למשל, זה נקרא "סאונד". או "דלי עם ברגים" - תלוי את מי שואלים.
    וכן, הנוער של היום איבד את היכולת להשתמש בגוגל. או שפשוט יש כאן ניסיון לייצר דריסת רגל בכל תת-פורום? השרשור הראשון בטכני הועבר, אז ננסה להנפיץ עוד אחד, כזה שג'ק לא יעיף לכללי...
    בדיאלים לא הגיוני,הם מצטיינים בחוזק חומרים אל תשמיץ אם לא היה לך אחד יותר משנה,אתה רושם לא מניסיון.

  8. #8
    Member הסמל האישי של miki
    תאריך הצטרפות
    Jan 2016
    מיקום
    מושב - אזור הדרום
    הודעות
    399
    שאלה תיאורטית ... ה XV מקורר אוויר שמן .. רכיבה בקיץ זו רכיבה על תנור... מה גם שהאופנוע רגיש למדי לטמפ' גבוהות יוצא מכיול ומזייף.
    נניח (בתיאוריה) שהייתי יכול לשים רדיאטור בנפח כפול או משולש... האם הגדלת נפח הרדיאטור תפחית טמפ' בצורה מהותית ? האם ההגדלה יכולה לגרום נזק בגלל הגדלת כמות השמן במנוע ?
    האם ניתן להוסיף חיצונית מד טמפ' שמן ?
    GTR1400 - הדרך המהירה לאיבוד רשיון. XV1900 - הדרך המהירה לאיבוד השמיעה והיכרות עם כירופרקט צמוד.

  9. #9
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,167
    הי מיקי
    יש לימאהה XV1100 את זה
    אני מניח שניתן למצוא גם ל1900 ואם הקוטר של הפתח מילוי זהה אני מניח שזה יתאים גם לך

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  10. #10
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    ציטוט נכתב במקור על ידי miki צפיה בהודעה
    שאלה תיאורטית ... ה XV מקורר אוויר שמן .. רכיבה בקיץ זו רכיבה על תנור... מה גם שהאופנוע רגיש למדי לטמפ' גבוהות יוצא מכיול ומזייף.
    נניח (בתיאוריה) שהייתי יכול לשים רדיאטור בנפח כפול או משולש... האם הגדלת נפח הרדיאטור תפחית טמפ' בצורה מהותית ? האם ההגדלה יכולה לגרום נזק בגלל הגדלת כמות השמן במנוע ?
    האם ניתן להוסיף חיצונית מד טמפ' שמן ?
    1. ניתן להוסיף מד טמפרטורה חיצוני. לא יודע עד כמה המידע שהוא מספק אמין.
    2. ה-XV לא נבנה לתנאים של הארץ. המנוע שלו פולט כמויות חום היסטריות, תצורת הוי-טווין לא אופטימאלית לקירור הצילינדר האחורי שלא חשוף לזרם אוויר. בשילוב עם גודלו של הכלי, שלפעמים לא מאפשר שמירה על קצב בתנועה עירונית צפופה ונאלץ לעמוד בפקק - מתקבל אופנוע שנוטה להתחמם.
    3. קירור אויר-שמן זאת תצורה שבה השמן לוקח תפקיד אקטיבי בקירור (כמו מערכת ה-SACS במנועי GSX-R/בנדיט הישנים). לדעתי, במקרה של ה-XV, מדובר ברדיאטור שכל תפקידו הוא לצנן מעט את השמן שעובר במנוע. לכן, רדיאטור גדול יותר אולי היה מקל קצת, אך לא פותר את הבעיה.
    4. XV (בעיקר ה-1900) ידועים בבעיות התחממות חמורות בתנאי הקיץ הישראלי, שמגיעות עד לכדי אטמי ראש/בסיס שנפרצים. לא צריך להשליך מזה על כל מקוררי האוויר - סוזוקי בנדיט 600/1200, סוזוקי DR650 (קירור אוויר-שמן SACS), ימאהה דיוורז'ן 400/600 (קירור אוויר) או דוקאטי דזמודואו (696/796/1100 וכו') לא סובלים מבעיות אמינות מיוחדות עקב היותם מקוררי אוויר.
    נוסיף על כך, שהרבה קטנועים בסיסיים שנחשבים מאוד אמינים (קימקו מובי, הונדה אינובה) - גם הם מקוררי אוויר, ועדיין מנועיהם מחזיקים מאוד יפה.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  11. #11
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי strelok89 צפיה בהודעה
    גם יש את נושא אכילת השמן של מקוררי אוויר.
    והספקים נמוכים יחסית לקירות נוזל
    וצריכת דלק גבוהה יותר

    Sent from my m3 note using Tapatalk
    ביואל, במוו, הארלי דווידסון ועוד בעלי קירור אוויר עם תצרוכת דלק טובה ביחס לסמ"ק והשוואה למקוררי מים אחרים.
    הביואל שהיה לי מנוע 1200 עם 100 כח סוס היה עושה 18 קילומטר לליטר שמאמצים אותו ו20 ברגוע לעומת זאת הפגאסו עשה 18 גם אבל עם חצי מהכח והסמ"ק

  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    ציטוט נכתב במקור על ידי strelok89 צפיה בהודעה
    גם יש את נושא אכילת השמן של מקוררי אוויר.
    והספקים נמוכים יחסית לקירות נוזל
    וצריכת דלק גבוהה יותר

    Sent from my m3 note using Tapatalk
    ככלל אצבע - זה אולי נכון.
    בפרקטיקה, הכל יותר מורכב.
    ערובה לחיים ארוכים, צריכת דלק ושמן נמוכה - זה שימוש מתון הרחק מהספק השיא. נכון לכל מנוע, ונכון שבעתיים למנוע מקרר אויר.
    קצת נתונים מניסיון אישי. תנאי השימוש שלי הינם רכיבה בינעירונית ארוכה בעיקר, לרוב בטווח שבין 120-160 קמ"ש. פה ושם שוליים על 50-70 קמ"ש וטיפה נסיעה עירונית.
    בנדיט 1200 עם מנוע חדש (לאחר ההחלפה למנוע עם 13K ק"מ). כמעט ולא צרך שמן (לא זוכר האם זה "כמעט" או "בכלל לא"). טופל כל 6K, שמן חצי סינטטי. צריכת הדלק בסגנון שהוזכר לעיל (קרוב יותר לקצה הגבוה של הטווח) הייתה לרוב 1/18-1/16.
    דוקאטי מולטיסטראדה 1100 (כרגע עם 76 אלף ק"מ). מטופל כל 12 בשמן סינטטי מלא. לרוב, אני מוסיף כ-300 גרם בין טיפולים. צריכת הדלק נעה לרוב בין 1/19 (טנקים רגועים) ל-1/17 (שיוט במהירות גבוהה או אחוז עירוני גבוה מהרגיל). בחורף הצריכה עולה בכ-0.2-0.4 ליטר/100 ק"מ. ככל הנראה זה נובע מכך שלוקח למנוע הרבה זמן להגיע לטמפ' עבודה, ובתנאי גשם - כל הנסיעה מתבצעת עם חום מנוע נמוך.
    יוסאנג 250 - היה עם 67 אלף ק"מ כשנמכר. רוב הנסיעות היו בינעירוניות, שיוט על 100-110 קמ"ש. טיפול כל 4 אלף, שמן חצי סינטטי. בין טיפולים נדרשה הוספה של כ-150 גרם. צריכת הדלק הייתה 1/25-1/27.
    את הדיוורז'ן המיטולוגי אפשר להזכיר, אבל הוא לא אינדיקציה, שכן הוא היה במצב מכאני רעוע ולא מכוון מיומו הראשון ועד האחרון. איבד/אכל כ-200 גרם שמן לאלף ק"מ, שתה 1/19-1/15 כתלות בעומס. בד"כ 1/16-1/17. לרוב שייט בינעירוני 120-140, מדי פעם ראה 150 וקצת צפונה. עבר אצלי 40 אלף ק"מ אינטנסיביים, הושבת לטובת פרוייקט שלא קרה (עדיין). מכובד לאופנוע מתחילים בן 20, בסיבוב הלא-ידוע של המד קילומטראז', שמנועו כנראה לא נפתח מעולם. לפחות אני לא ראיתי סימני התערבות מקומית כשפירקתי אותו.

    אז נכון, שמבחינת ההספקים, כל הכלים הנ"ל (פרט ליוסאנג) מוציאים פחות כ"ס לליטר מהמקובל בקטגוריה.
    אבל בשימוש סביר, הם מפגינים אורך חיים הגיוני למדי, והבנדיט 1200 אפילו נחשב "בלתי שביר". המספרים לעיל לא רחוקים כ"כ ממספרים של אופנועים מקוררי נוזל בנפחים דומים, לפחות כל עוד חסכון של כמה טיפות דלק הוא לא פרמטר עיקרי בבחירה.
    מה שהוציא את המנועים המעולים האלה מהמשחק אלה תקנות הזיהום החדשות, יימח שמן.
    נערך לאחרונה על ידי KKatkov; 07-03-2017 בשעה 16:26.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  13. #13
    Member הסמל האישי של miki
    תאריך הצטרפות
    Jan 2016
    מיקום
    מושב - אזור הדרום
    הודעות
    399
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    1. ניתן להוסיף מד טמפרטורה חיצוני. לא יודע עד כמה המידע שהוא מספק אמין.אם ניתן להרכיב בצורה פשוטה אולי אוסיף ...
    2. ה-XV לא נבנה לתנאים של הארץ. אכן, נאלץ לאשש את דבריך המנוע שלו פולט כמויות חום היסטריות, זו מחמאה לכמויות החום שהוא פולט תצורת הוי-טווין לא אופטימאלית לקירור הצילינדר האחורי שלא חשוף לזרם אוויר. בשילוב עם גודלו של הכלי, שלפעמים לא מאפשר שמירה על קצב בתנועה עירונית צפופה ונאלץ לעמוד בפקק - מתקבל אופנוע שנוטה להתחמם. למזלי, כמעט כל הרכיבות שלי בבינעירוני, לא נכנס לעיר, אך עדיין כמויות החום עצומות... ואם בטעות (בקיץ ) אני עוצר בפקק האופנוע מתחיל לקרטע מיידית....
    3. קירור אויר-שמן זאת תצורה שבה השמן לוקח תפקיד אקטיבי בקירור (כמו מערכת ה-SACS במנועי GSX-R/בנדיט הישנים). לדעתי, במקרה של ה-XV, מדובר ברדיאטור שכל תפקידו הוא לצנן מעט את השמן שעובר במנוע. לכן, רדיאטור גדול יותר אולי היה מקל קצת, אך לא פותר את הבעיה. לאחר אמירתך הלכתיי לראות את גודלו של מצנן השמן, בו נגיד שהייתי מופתע עד מאוד מגודלו , עד השרשור הזה לא ייחסתי חשיבות יתרה לכך. אתה יודע מה גודלו ? סדר גודל של טלפון סלולארי עם מסך " 6 !!! המצנן הזה אמור לפלוט חום של מנועע 1900 סמ"ק ...אין פלא שהוא לא מצליח לסלק חום בפקק הכי קטן בקיץ.
    4. XV (בעיקר ה-1900) כן, זה הדגם ברשותי ... ידועים בבעיות התחממות חמורות בתנאי הקיץ הישראלי, אתה בטוח ? כי אפשר לספור את בעלי ה XV בארץ על שתי ידיים וגם זה באופטימיות אני מכיר בעל XV1900 נוסף שקנה את האופנוע חדש עם 0 ק"מ ביום שהאופנוע שלי נקנה ועד כה לא היו לו כל בעיות וגם לא לשלי ... שמגיעות עד לכדי אטמי ראש/בסיס שנפרצים. מקווה שלא אזדקק לכל המרעין בישין הללו .
    לוקי.. תודה גם לך ... אעשה חיפוש , לא יודע מה התועלת כי המד כנראה יאשש את הדאגה שלי שהמנוע פשוט "רותח" בקיץ.
    מצ"ב תמונה של המצנן, שים לב לגודלו לעומת הקונטקטור לפניו .. נראה לי שמי שתכנן אותו בגודל הזה התבלבל ותכנן לקטנוע בנפח 190 סמ"ק ... או אופנוע לאנטרטיקה אך בפירוש לא לארצות חמות
    xv radiator.jpg
    GTR1400 - הדרך המהירה לאיבוד רשיון. XV1900 - הדרך המהירה לאיבוד השמיעה והיכרות עם כירופרקט צמוד.

  14. #14
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,167
    ייתכן שפרוייקט הגדלת המצנן והוספת מאוורר חזק יתן לך מענה לתנאים עירוניים.
    אני מניח שזה יחסית פשוט להכנה
    השאלה כמו שקקטוב רשם כמה זה יהיה יעיל.


    Sent from my LG-H815 using Tapatalk

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  15. #15
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    יעיל לקירור זה בטוח יהיה,השאלה כמה זה ישפיע על המערכת שימון.

אשכולות דומים

  1. תגובות: 28
    הודעה אחרונה: 11-11-2016, 21:49
  2. אפוד קירור
    על ידי matanbar26 בפורום פורום ציוד
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 16-03-2016, 17:04
  3. תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 06-03-2016, 09:53
  4. בחירת נוזל קירור
    על ידי adird בפורום פורום טכני
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 23-01-2016, 01:45
  5. תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 03-06-2015, 11:40

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO