לא ניתן לדעת, אין מד חום שמן באופנועים.
אנגלית יודע? תכתוב air oil cooling או סתם oil cooling ותקרא.
נ.ב. גם מנוע קירור נוזל לא מתחמם סתם, אלא רק אם יש תקלה.
הייה לי קטנוע מקורר נוזל, קימקו גראנד דינק 125, עכשיו אולי אעבור לכלי אחר, והוא עם קירור אוויר ושמן.
שמתי לב, שלכלים שלא מקוררים בנוזל אין להם מד חום מנוע.
בקירור אוויר \ שמן איך ניתן לדעת? הם אף פעם לא מתחממים?
ומה זה לעזאזל קירור אוויר עם שמן . . . ?
תו7דה
לא ניתן לדעת, אין מד חום שמן באופנועים.
אנגלית יודע? תכתוב air oil cooling או סתם oil cooling ותקרא.
נ.ב. גם מנוע קירור נוזל לא מתחמם סתם, אלא רק אם יש תקלה.
בגדול, קירור שמן-אוויר עובד על כך ששמן המנוע עובר דרך רדיאטור וכך מקרר את המנוע.
היתרון- חוסך עוד מערכת קירור וכך מעלה את האמינות (אין מערכת לחץ עם אביזרים נלווים), בנוסף, השמן מגיע לתוך המנוע למקומות אליהם מים לא מגיעים.
החסרון- במערכת מים יותר קל לווסת את זרימת הקרר במקומות השונים ולשמור על טמפרטורה אחידה יותר, ולכן ליצור מנועים מדוייקים יותר מבחינת טולרנסים של התפשטות כתוצאה מטמפרטורה.
מנסיון, אני רכבתי על dr עם קירור שמן, גם בשטח, וגם בימים חמים וזה מצויין. אולי הייתי מוסיף ונטה חשמלית, אני מניח שיש כלים שיש להם גם את זה.
גם יש את נושא אכילת השמן של מקוררי אוויר.
והספקים נמוכים יחסית לקירות נוזל
וצריכת דלק גבוהה יותר
Sent from my m3 note using Tapatalk
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
וקרקושים בגלל טולרנסים גדולים יחסית לקירור נוזל ששקט משמעותית.
בדיאלים אלה קרקושים.
בדוקאטי למשל, זה נקרא "סאונד". או "דלי עם ברגים" - תלוי את מי שואלים.
וכן, הנוער של היום איבד את היכולת להשתמש בגוגל. או שפשוט יש כאן ניסיון לייצר דריסת רגל בכל תת-פורום? השרשור הראשון בטכני הועבר, אז ננסה להנפיץ עוד אחד, כזה שג'ק לא יעיף לכללי...
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
שאלה תיאורטית ... ה XV מקורר אוויר שמן .. רכיבה בקיץ זו רכיבה על תנור... מה גם שהאופנוע רגיש למדי לטמפ' גבוהות יוצא מכיול ומזייף.
נניח (בתיאוריה) שהייתי יכול לשים רדיאטור בנפח כפול או משולש... האם הגדלת נפח הרדיאטור תפחית טמפ' בצורה מהותית ? האם ההגדלה יכולה לגרום נזק בגלל הגדלת כמות השמן במנוע ?
האם ניתן להוסיף חיצונית מד טמפ' שמן ?
GTR1400 - הדרך המהירה לאיבוד רשיון. XV1900 - הדרך המהירה לאיבוד השמיעה והיכרות עם כירופרקט צמוד.
הי מיקי
יש לימאהה XV1100 את זה
אני מניח שניתן למצוא גם ל1900 ואם הקוטר של הפתח מילוי זהה אני מניח שזה יתאים גם לך
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
1. ניתן להוסיף מד טמפרטורה חיצוני. לא יודע עד כמה המידע שהוא מספק אמין.
2. ה-XV לא נבנה לתנאים של הארץ. המנוע שלו פולט כמויות חום היסטריות, תצורת הוי-טווין לא אופטימאלית לקירור הצילינדר האחורי שלא חשוף לזרם אוויר. בשילוב עם גודלו של הכלי, שלפעמים לא מאפשר שמירה על קצב בתנועה עירונית צפופה ונאלץ לעמוד בפקק - מתקבל אופנוע שנוטה להתחמם.
3. קירור אויר-שמן זאת תצורה שבה השמן לוקח תפקיד אקטיבי בקירור (כמו מערכת ה-SACS במנועי GSX-R/בנדיט הישנים). לדעתי, במקרה של ה-XV, מדובר ברדיאטור שכל תפקידו הוא לצנן מעט את השמן שעובר במנוע. לכן, רדיאטור גדול יותר אולי היה מקל קצת, אך לא פותר את הבעיה.
4. XV (בעיקר ה-1900) ידועים בבעיות התחממות חמורות בתנאי הקיץ הישראלי, שמגיעות עד לכדי אטמי ראש/בסיס שנפרצים. לא צריך להשליך מזה על כל מקוררי האוויר - סוזוקי בנדיט 600/1200, סוזוקי DR650 (קירור אוויר-שמן SACS), ימאהה דיוורז'ן 400/600 (קירור אוויר) או דוקאטי דזמודואו (696/796/1100 וכו') לא סובלים מבעיות אמינות מיוחדות עקב היותם מקוררי אוויר.
נוסיף על כך, שהרבה קטנועים בסיסיים שנחשבים מאוד אמינים (קימקו מובי, הונדה אינובה) - גם הם מקוררי אוויר, ועדיין מנועיהם מחזיקים מאוד יפה.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
ככלל אצבע - זה אולי נכון.
בפרקטיקה, הכל יותר מורכב.
ערובה לחיים ארוכים, צריכת דלק ושמן נמוכה - זה שימוש מתון הרחק מהספק השיא. נכון לכל מנוע, ונכון שבעתיים למנוע מקרר אויר.
קצת נתונים מניסיון אישי. תנאי השימוש שלי הינם רכיבה בינעירונית ארוכה בעיקר, לרוב בטווח שבין 120-160 קמ"ש. פה ושם שוליים על 50-70 קמ"ש וטיפה נסיעה עירונית.
בנדיט 1200 עם מנוע חדש (לאחר ההחלפה למנוע עם 13K ק"מ). כמעט ולא צרך שמן (לא זוכר האם זה "כמעט" או "בכלל לא"). טופל כל 6K, שמן חצי סינטטי. צריכת הדלק בסגנון שהוזכר לעיל (קרוב יותר לקצה הגבוה של הטווח) הייתה לרוב 1/18-1/16.
דוקאטי מולטיסטראדה 1100 (כרגע עם 76 אלף ק"מ). מטופל כל 12 בשמן סינטטי מלא. לרוב, אני מוסיף כ-300 גרם בין טיפולים. צריכת הדלק נעה לרוב בין 1/19 (טנקים רגועים) ל-1/17 (שיוט במהירות גבוהה או אחוז עירוני גבוה מהרגיל). בחורף הצריכה עולה בכ-0.2-0.4 ליטר/100 ק"מ. ככל הנראה זה נובע מכך שלוקח למנוע הרבה זמן להגיע לטמפ' עבודה, ובתנאי גשם - כל הנסיעה מתבצעת עם חום מנוע נמוך.
יוסאנג 250 - היה עם 67 אלף ק"מ כשנמכר. רוב הנסיעות היו בינעירוניות, שיוט על 100-110 קמ"ש. טיפול כל 4 אלף, שמן חצי סינטטי. בין טיפולים נדרשה הוספה של כ-150 גרם. צריכת הדלק הייתה 1/25-1/27.
את הדיוורז'ן המיטולוגי אפשר להזכיר, אבל הוא לא אינדיקציה, שכן הוא היה במצב מכאני רעוע ולא מכוון מיומו הראשון ועד האחרון. איבד/אכל כ-200 גרם שמן לאלף ק"מ, שתה 1/19-1/15 כתלות בעומס. בד"כ 1/16-1/17. לרוב שייט בינעירוני 120-140, מדי פעם ראה 150 וקצת צפונה. עבר אצלי 40 אלף ק"מ אינטנסיביים, הושבת לטובת פרוייקט שלא קרה (עדיין). מכובד לאופנוע מתחילים בן 20, בסיבוב הלא-ידוע של המד קילומטראז', שמנועו כנראה לא נפתח מעולם. לפחות אני לא ראיתי סימני התערבות מקומית כשפירקתי אותו.
אז נכון, שמבחינת ההספקים, כל הכלים הנ"ל (פרט ליוסאנג) מוציאים פחות כ"ס לליטר מהמקובל בקטגוריה.
אבל בשימוש סביר, הם מפגינים אורך חיים הגיוני למדי, והבנדיט 1200 אפילו נחשב "בלתי שביר". המספרים לעיל לא רחוקים כ"כ ממספרים של אופנועים מקוררי נוזל בנפחים דומים, לפחות כל עוד חסכון של כמה טיפות דלק הוא לא פרמטר עיקרי בבחירה.
מה שהוציא את המנועים המעולים האלה מהמשחק אלה תקנות הזיהום החדשות, יימח שמן.
נערך לאחרונה על ידי KKatkov; 07-03-2017 בשעה 16:26.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
לוקי.. תודה גם לך ... אעשה חיפוש , לא יודע מה התועלת כי המד כנראה יאשש את הדאגה שלי שהמנוע פשוט "רותח" בקיץ.
מצ"ב תמונה של המצנן, שים לב לגודלו לעומת הקונטקטור לפניו .. נראה לי שמי שתכנן אותו בגודל הזה התבלבל ותכנן לקטנוע בנפח 190 סמ"ק ... או אופנוע לאנטרטיקה אך בפירוש לא לארצות חמות
xv radiator.jpg
GTR1400 - הדרך המהירה לאיבוד רשיון. XV1900 - הדרך המהירה לאיבוד השמיעה והיכרות עם כירופרקט צמוד.
ייתכן שפרוייקט הגדלת המצנן והוספת מאוורר חזק יתן לך מענה לתנאים עירוניים.
אני מניח שזה יחסית פשוט להכנה
השאלה כמו שקקטוב רשם כמה זה יהיה יעיל.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
יעיל לקירור זה בטוח יהיה,השאלה כמה זה ישפיע על המערכת שימון.