יש השפעה גם למשקל הרולים בוריאטור.
***עריכה: הפוסל במומו פוסל. ההנהלה***
יש לי שאלה לגבי משהו שהבנתי מכמה מקורות ששמעתי מהם, אבל רציתי לוודא אם זה באמת נכון...ממה שהבנתי, מסתבר שבקטנועים, גלגל אחורי שהוא קטן יותר התמסורת בכלי עובדת יותר מהר וכך התאוצות והפתיחות יותר טובות. האם זה נכון? אחרי ששמעתי על כך, הבנתי שהדגמים שיש להם גלגלי 10 אינץ אחוריים, כניראה בעלי התאוצות והפתיחות הכי טובות מהסיבה הזאת. האם זה נכון שככל שהגלגל האחורי קטן יותר התאוצות והפתיחות חזקות יותר? הבנתי ש היתרון הזה קיים בעיקר בדגמים כמו דיוק 125 קלאסיק, ניו ליד וכדומה, דגמים בעלי גלגל 10 אינץ אחורי שהוא זה שאחראי לזה.
יש השפעה גם למשקל הרולים בוריאטור.
***עריכה: הפוסל במומו פוסל. ההנהלה***
נערך לאחרונה על ידי uriar; 14-03-2017 בשעה 08:01.
רגע, אז למה מיו 100 בעל גלגלי "10 מאיץ פחות טוב מההונדה SH300 שלי עם גלגלי ה-"16?
יש הרבה גורמים שמשפיעים על התאוצה של כל כלי רכב: משקל, כוח מנוע, עקומת מומנט, המון גורמים בגיר (יחסי העברה, תגובה ועוד) ועוד ועוד. וגם קוטר הגלגלים. אם תיקח שני קטנועים זהים כשלאחר גלגלים קטנים ולשני גדולים סביר שהראשון יאיץ יותר טוב והשני יסגור יותר. נדיר מאוד שיהיה מצב כזה של שני אופנועים זהים על גלגלים בקוטר שונה.