עמוד 1 מתוך 3 123 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 41

אשכול: ויסות מהירות בעזרת קלאץ'

  1. #1
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    1,126

    ויסות מהירות בעזרת קלאץ'

    בקורס האחרון של פרו ריידינג, למדתי שעדיף לא להשתמש בקלאץ' לויסות מהירות, אלא רק בגז וברקסים (הייתי נוגע ב10% וזה היה עוזר לי בויסותים קטנים)
    אני יודע שכשאני מושך את הידית קלאץ׳ הגיר מתנתק מהמנוע (תקנו אותי אם אני טועה)

    מה קורה שאני מושך אותו 10%? עדיין מתנתק?


  2. #2
    Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    223
    מתנתק חלקית ואז מעביר פחות כוח. כמו בתחילת נסיעה כשמשחררים חלקית ומתחילים לנוע, הוא מעביר כוח בהדרגה כי המגע לא מושלם.
    לפי דעתי המליצו לך לא לעשות זאת כי אז אין לך בלימת מנוע.

  3. #3
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    1,126
    ציטוט נכתב במקור על ידי almooog101 צפיה בהודעה
    מתנתק חלקית ואז מעביר פחות כוח. כמו בתחילת נסיעה כשמשחררים חלקית ומתחילים לנוע, הוא מעביר כוח בהדרגה כי המגע לא מושלם.
    לפי דעתי המליצו לך לא לעשות זאת כי אז אין לך בלימת מנוע.
    אז אם אני מגיע לסיבוב טיפטיפה יותר מהר ממה שהתכוונתי, אפשרי להשתמש בו על מנת לתת אתהתיקון הקטן בכוח?

  4. #4
    Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    223
    ציטוט נכתב במקור על ידי סער666 צפיה בהודעה
    אז אם אני מגיע לסיבוב טיפטיפה יותר מהר ממה שהתכוונתי, אפשרי להשתמש בו על מנת לתת אתהתיקון הקטן בכוח?
    אתה מסתכן בזה שברגע שתעזוב את הקלאץ׳ יזרק לך הגלגל האחורי מהכוח שיקבל.
    הפעמים הבודדות שבהן אני משתמש בקלאץ׳ שלא לשם תחילת נסיעה והילוכים הן כאשר אני עובר על באמפר כי זה מרכך
    לא עולים לי עוד מקרים אבל בטוח יש שאני לא שם לב

    Sent from my LG-H815 using Tapatalk

  5. #5
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    1,126
    ציטוט נכתב במקור על ידי almooog101 צפיה בהודעה
    אתה מסתכן בזה שברגע שתעזוב את הקלאץ׳ יזרק לך הגלגל האחורי מהכוח שיקבל.
    הפעמים הבודדות שבהן אני משתמש בקלאץ׳ שלא לשם תחילת נסיעה והילוכים הן כאשר אני עובר על באמפר כי זה מרכך
    לא עולים לי עוד מקרים אבל בטוח יש שאני לא שם לב

    Sent from my LG-H815 using Tapatalk
    הבנתי.תודה רבה

  6. #6
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    אתה משתמש וותיק ויודע את חוקי הפורום, שים לב לכותרת תקינה.
    פעם הבאה נועל את השרשור

    טכנית קלאצ זה כמו ברקסים רק הפוך.
    כשאתה לוחץ על הברקסים יש חיכוך והעסק נשחק ובו זמנית מאט את האופנוע.
    כשאתה לוחץ חזק מידי אז הצמיג ננעל נכון? ואין שחיקה בברקסים

    אז קלאץ כשאתה עוזב אותו הוא כמו ברקס נעול, כשאתה לוחץ הוא ברקס משוחרר.
    בין לבין זה כמו לחיצה על הברקסים רק ככל שאתה משחרר יותר ככה הלחץ עולה על הקלאצ.
    החלקת קלאצ גורמת לך לשחיקה שלו, שימוש יתר על המידה זה בלאי מהיר יותר



    Sent from my m3 note using Tapatalk
    נערך לאחרונה על ידי strelok89; 01-03-2017 בשעה 10:11.
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  7. #7
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    1,126
    ציטוט נכתב במקור על ידי strelok89 צפיה בהודעה
    אתה משתמש וותיק ויודע את חוקי הפורום, שים לב לכותרת תקינה.
    פעם הבאה נועל את השרשור

    טכנית קלאצ זה כמו ברקסים רק הפוך.
    כשאתה לוחץ על הברקסים יש חיכוך והעסק נשחק ובו זמנית מאט את האופנוע.
    כשאתה לוחץ חזק מידי אז הצמיג ננעל נכון? ואין שחיקה בברקסים

    אז קלאץ כשאתה עוזב אותו הוא כמו ברקס נעול, כשאתה לוחץ הוא ברקס משוחרר.
    בין לבין זה כמו לחיצה על הברקסים רק ככל שאתה משחרר יותר ככה הלחץ עולה על הקלאצ.
    החלקת קלאצ גורמת לך לשחיקה שלו, שימוש יתר על המידה זה בלאי מהיר יותר



    Sent from my m3 note using Tapatalk
    הבנתי את ההסבר, תודה.
    קיבלתי את ההערה על הכותרת.

  8. #8
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    מעבר לשחיקה מואצת וזיהום השמן (ברוב האופנועים הקלאץ טבול בשמן המנוע),
    העובדה שאתה צריך ללחוץ חצי קלאץ' כדי להאט לפני סיבוב מעידה על טכניקת רכיבה לא טובה.
    בהגעה לסיבוב (ובאופן כללי בכל שלב של הרכיבה) אתה צריך להיות משולב בהילוך הנכון ומוכן לפתוח גז אם צריך.
    לפני סיבוב, אם צריך, לוחצים קלאץ' ומורידים הילוך, תו"כ האטה עם הבלמים.

  9. #9
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    1,126
    ציטוט נכתב במקור על ידי ayalzo צפיה בהודעה
    מעבר לשחיקה מואצת וזיהום השמן (ברוב האופנועים הקלאץ טבול בשמן המנוע),
    העובדה שאתה צריך ללחוץ חצי קלאץ' כדי להאט לפני סיבוב מעידה על טכניקת רכיבה לא טובה.
    בהגעה לסיבוב (ובאופן כללי בכל שלב של הרכיבה) אתה צריך להיות משולב בהילוך הנכון ומוכן לפתוח גז אם צריך.
    לפני סיבוב, אם צריך, לוחצים קלאץ' ומורידים הילוך, תו"כ האטה עם הבלמים.
    אני מסכים איתך, שיניתי את המנהג הקלוקל הזה.

  10. #10
    Member הסמל האישי של shaig
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    434
    קלאצ זה רק להחלפת הילוכים, עצירה, והרמת גלגל.

  11. #11
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    תלוי על מה אתה רוכב.
    כעיקרון, הקלאץ' בהחלט יכול לשמש לויסות של המהירות בסל"ד נמוך, כדי להחליק את העברת הכוח.
    אופנועים עם מערכת הזרקה "רגיזה" כמו הדוקאטי שלי דורשים את זה.
    יש כלים חלקים, שבהם אתה יכול לא להשתמש בקלאץ' ברגע שאתה מתגלגל. יש כלים, שבהם זאת הדרך היחידה לבצע קו מדוייק כשאתה לוקח כיכר בהילוך שני.
    אני מאוד מעריך את המדריכים של פרוריידינג (רוני בכבודו ובעצמו התעקש שאשתמש בקלאץ' בדוקאטי בפניות איטיות). לכן אני מניח שדובר על שימוש מוגזם בקלאץ' שאתה עושה, במצבים שבהם הוא באמת לא דרוש.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  12. #12
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    תלוי על מה אתה רוכב.
    כעיקרון, הקלאץ' בהחלט יכול לשמש לויסות של המהירות בסל"ד נמוך, כדי להחליק את העברת הכוח.
    אופנועים עם מערכת הזרקה "רגיזה" כמו הדוקאטי שלי דורשים את זה.
    יש כלים חלקים, שבהם אתה יכול לא להשתמש בקלאץ' ברגע שאתה מתגלגל. יש כלים, שבהם זאת הדרך היחידה לבצע קו מדוייק כשאתה לוקח כיכר בהילוך שני.
    אני מאוד מעריך את המדריכים של פרוריידינג (רוני בכבודו ובעצמו התעקש שאשתמש בקלאץ' בדוקאטי בפניות איטיות). לכן אני מניח שדובר על שימוש מוגזם בקלאץ' שאתה עושה, במצבים שבהם הוא באמת לא דרוש.
    יש הבדל ענק בין אופנוע כמו דוקאטי לאופנוע יפני אחר.
    בפניות שהוא התעקש אתך שתשתמש בקלאץ' מדובר בפניות אטיות מאוד שאני מניח במגרש בפתח תקווה, שיש לך בור מורגש בסל"ד בהילוך השני ולכן בלי קלאץ' אתה לא יכול לקחת את הפניה בצורה מושלמת. יש לשים לב להבדלים האלה כי יש אופנועים שנכון אתה חייב להשתמש בקלאץ' בשביל לקחת פניה במהירות נמוכה ויש כאלה(יפנים) שכל עוד אתה על ההילוך הנכון אין צורך לגעת בו.

  13. #13
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    1,126
    ציטוט נכתב במקור על ידי Biker boyz צפיה בהודעה
    יש הבדל ענק בין אופנוע כמו דוקאטי לאופנוע יפני אחר.
    בפניות שהוא התעקש אתך שתשתמש בקלאץ' מדובר בפניות אטיות מאוד שאני מניח במגרש בפתח תקווה, שיש לך בור מורגש בסל"ד בהילוך השני ולכן בלי קלאץ' אתה לא יכול לקחת את הפניה בצורה מושלמת. יש לשים לב להבדלים האלה כי יש אופנועים שנכון אתה חייב להשתמש בקלאץ' בשביל לקחת פניה במהירות נמוכה ויש כאלה(יפנים) שכל עוד אתה על ההילוך הנכון אין צורך לגעת בו.
    אני רוכב על הונדה, והסיפור עם הקלאץ' נולד מכיוון שהילוך ראשון שני יש הם פחות נחמדים (ויסות מאוד עדין עם המצערת) אם אני מגיע לפניהבהילוך שני בלי קלאץ' ב10% התנועה פחות חלקה ופחות מדוייקת. מעל הילוך שני (שלישי וצפונה) סיפור אחר לחלוטין.

  14. #14
    ציטוט נכתב במקור על ידי סער666 צפיה בהודעה
    אני רוכב על הונדה, והסיפור עם הקלאץ' נולד מכיוון שהילוך ראשון שני יש הם פחות נחמדים (ויסות מאוד עדין עם המצערת) אם אני מגיע לפניהבהילוך שני בלי קלאץ' ב10% התנועה פחות חלקה ופחות מדוייקת. מעל הילוך שני (שלישי וצפונה) סיפור אחר לחלוטין.
    חייב להגיד שאני לא מסכים אתך, הייתי קרוב לשנה וחצי על cbr600rr ומעולם לא הייתי צריך לגעת בקלאץ' בהילוך שני בפרט וזה ההילוך שעבדתי אתו באימוני עמותת מסלול הן במגרש בנס ציונה וכן בפתח תקווה, מדובר היה במהירות שלא ירדה מ60 קמ"ש. אם ההילוך טיפה יותר קופצני, זה אומר שהמהירות שלך נמוכה מידי לפני, אולם בהונדה מהניסיון שיש לי עליו אין את הבור בסל"ד נמוך בהילוך שני ולכן אתה יכול להרשות לעצמך גם לקחת על סל"ד יותר נמוך פנייה הדוקה יותר במגרש אימונים.
    אם מדובר פה באופנוע ליטר,אז אני אסכים אתך בנושא שאולי צריך לתת נגיעות קטנות בקלאץ' בשביל לעבוד אתו בהילוך שני,אבל רק בדגמים הישנים יותר ולא מאז הבקרות שפתרו את העניין הזה.

  15. #15
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    ציטוט נכתב במקור על ידי Biker boyz צפיה בהודעה
    יש הבדל ענק בין אופנוע כמו דוקאטי לאופנוע יפני אחר.
    בפניות שהוא התעקש אתך שתשתמש בקלאץ' מדובר בפניות אטיות מאוד שאני מניח במגרש בפתח תקווה, שיש לך בור מורגש בסל"ד בהילוך השני ולכן בלי קלאץ' אתה לא יכול לקחת את הפניה בצורה מושלמת. יש לשים לב להבדלים האלה כי יש אופנועים שנכון אתה חייב להשתמש בקלאץ' בשביל לקחת פניה במהירות נמוכה ויש כאלה(יפנים) שכל עוד אתה על ההילוך הנכון אין צורך לגעת בו.
    גם אני צריך להישתמש בקלאצ בחלק מהפניות לא כי יש בור, אלא כי יש הרבה יותר עוצמה זמינה מיפני 4 בשורה.
    ואז זה או להוריד הילוך כדי עוד שניה לעלות או להחליק מעט קלאצ.
    זה משהו שקורה בעיקר ברכיבה ספורטיבית ויותר קשור לכלים כמו דוקאטי והבמוו 800 ושיבר וכל מיני טוינים גדולים.

    4 בשורה לא צריך את זה כי האספקת כוח שלהם שונה בעיקר בגלל חוסר מומנט זמין

    Sent from my m3 note using Tapatalk
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

אשכולות דומים

  1. המרה של דו"ח על מהירות מופרזת
    על ידי van.hezkel בפורום אוף טופיק
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 29-11-2016, 15:43
  2. מה מהירות השיוט שלך?
    על ידי shushu בפורום כללי
    תגובות: 47
    הודעה אחרונה: 13-03-2016, 12:30
  3. מד מהירות מזייף
    על ידי Tommy_stark בפורום פורום טכני
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 20-12-2015, 16:18
  4. מהירות אקסטזה
    על ידי hyper בפורום כללי
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 02-07-2015, 09:35
  5. מהירות מקסימלית נמוכה x-max 250
    על ידי dudybou בפורום פורום טכני
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 21-06-2015, 09:40

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO