כל הסיפור התחיל שאישתי תיכננה לי את יום ההולדת הראשון שלי בארה״ב, היא יודעת טוב מאוד כמה אני אוהב אופנועים מהתקופה שגרנו בישראל וכמה אני מתגעגע לאופנוע שלי שנמכר לפני המעבר לפה ורוסק לחלקים ע״י הבעלים שבא אחריי. היא הקשיבה לכל מה שאמרתי בנושא האופנועים ולתפילה החוזרת לקנות אופנוע פה ולא סתם אופנוע, החלום - דוקאטי פאניגאלה 1299s. לפני יום ההולדת שלי היא התחילה בבירורים ובסקירה של השוק כדי למצוא את העסקה הטובה ביותר כדי להגשים לי את החלום. כמו שכבר הספקתם להבין, ההפתעה הצליחה ואני עדיין מחייך כל פעם שאני יוצא החוצה בשביל עוד רכיבה. עד כאן החפירה על איך יש לי את האופנוע, עכשיו אני אשתף אותכם באיך זה לחיות עם הצעצוע היפייפה הזה.
עד היום רכבתי רק 1800 מייל עם האופנוע. האופנוע מרגיש חזק בכל טווח הסלד ובגלל הקוויק שיפטר למעלה/למטה ההאצה מרגישה כמו לשבת שורה ראשונה בשיגור מעבורת בקייפ קאנאברל. הבלמים נושכים ושוב תודות לקוויק שיפטר שאגב גם מתאם את הסלד כשמעבירים הילוך, ניתן להאט ואף לבלום בעוצמה אדירה בלי הרבה מאמץ. הגודל הפיזי שלו מזכיר לי אופנועי 600 מה שהופך את ההטיות ושינויי כיוון לקלים ונעימים, כמובן שערימת הטכנולוגיה שמגיעה עם האופנוע משרה סוג של ״רשת ביטחון״ ושבמידה ומשהו יקרה יהיה מי שינסה להוציא אותך מהברוך שהכנסת את עצמך אליו.
מה לגבי נוחות? (אני יודע שזה לא פקטור שמתייחסים אליו שקונים אופנוע כזה אבל פה בארה״ב שניתן לרכוב מאות מיילים לכל כיוון אשר תחפוץ זה משהו שאולי תתעניין בו). אחת מהתוספות שאישתי בחרה לשים על האופנוע היה ״רייס סיט״ סוג של כיסא שאיכשהו פחות נוח מהכיסא שמגיע עם האופנוע עם ציפוי אלקנטרה שנראה מדהים אבל מרגיש כמו לשבת על שטיח פרסי שפרוס על דיקט. הדבר שעד עכשיו אני לא מבין זה מה עבר בראש של מהנדסי דוקאטי שהם חשבו לשים חלק מהסעפת (שוב, נראה מעולה רק פחות פרקטי) מתחת לזנב/מושב של האופנוע? כל פעם שאתה רוכב מתחת ל40 קמ״ש אתה מרגיש לאט לאט איך אתה מתגן את ילדיך לעתיד. פשוט עינוי.
עלות אחזקה - אמינות: כמו שרשמתי למעלה לא רכבתי על האופנוע מספיק כדי לעשות יותר מדי טיפולים אבל הטיפול הראשון שעשיתי שבו הורידו מגבלה אלקטרונית + החליפו שמן ,עשו עדכון תוכנה ושמו בורג שעף (איך לא) מהוויברציות עלה לי 350 דולר. דבר אחד קרה לי שהוגדר כתקלה וזה קרה לפני חודש, באמצע הנסיעה קפצה על גבי המסך התראה ״תקלת חיישן דלק״ שהתברר כחיישן גובה דלק. התקלה נעלמה כלא היתה לאחר גמר מיכל הדלק ותדלוק מחדש. חוץ מזה לא היה שום דבר מעורר חדש. אה הוא גם לא אוכל שמן (מדהים הא?)
אני חייב לציין לטובה את דוקאטי איטליה ששלחו לי מכתב תודה מאיטליה (מודפס כמובן) ממנכ״ל החברה שבו הוא מודה לי על קניית האופנוע ובנוסף הגיע כרטיס עם גרירה חינם מכל מקום לסוכנות הדוקאטי הקרובה בחינם לכל משך האחריות (3 שנים לל הגבלת ק״מ). בנוסף למכתב גם כאשר היתה לי בעיה עם הסוכנות הקרובה לביתי בנושא שירות המענה של דוקאטי צפון אמריקה היה מיידי גם כלפי וגם בצורת טלפון לבעל הסוכנות.
יתרונות:
מנוע/גיר - מנוע מדהים בעל מומנט וכוח לא נגמרים. יצירת אומנות.
גיר חלק עם קלאץ׳ לא רך מדיי עם הקוויק שיפטר שהופך כל רכיבה לתאוצה בישורת במסלול Moto GP.
תצוגה - המסך שמגיע בגרסאת הS פשוט מרהיב. תצוגת TFT מלאה, חדה וברורה גם באור ישיר.
התנהגות - מושלם.
חסרונות:
חום - אלוהים ישמור, היה עדיף לשבת על המכסה שסתומים.
עלויות אחזקה - יקר משמעותית מאופנועים אחרים בקטגוריה.
נגישות - לקח שעה (!) ופירוק מלא של הזנב כדי לשים רגליות מורכב.
לסיכום: את החלום הזה אני אשמור ואמשיך לחיות עוד הרבה זמן אני מקווה, אופנוע מדהים ופרטנר חלומי לרכיבות סוף שבוע.
היה אפשר לשים את האגזוז במקום קצת יותר ידידותי למשתמש אבל הכל מתגמד ליד התחושב שיש לך שיוצאים בבוקר להגיד לו שלום.
תודה שקראתם מקווה שנהנתם.
15253614_10210210194905212_3249106299061542395_n.jpg15492588_10210388873972077_912822936208316273_n.jpg17353647_10155138926919224_7310742060909676431_n.jpg