ציטוט נכתב במקור על ידי o^2 צפיה בהודעה
אני לא בעד רווח חזירי וממש לא בעד קרטלים\מונופולים שעושקים את כולנו.
דווקא בתחום שלי אני תמיד מסתכל מי המתחרים , חותך את המחיר שלהם ומספק יותר תמורה ללקוח במוצר , הכי טוב + הכי זול = תמיד יבואו אלי. אז לא צריך להטיף לי על "תפסיקו להיות יקרנים".

מה שאני מנסה להבהיר הוא דווקא את הקושי על הסוחרים הקטנים יותר , אם אני אספר לך את הנתונים של העסק שלי אתה תגיד "וואו מדהים!" אבל אז אני רואה מה בסוף נשאר אחרי כל מס , עמלה , אגרה והמצאה אחרת וזה פשוט בוטנים (ואני בעסק שהעלות היחידה היא הזמן שלי).

אז כשאני מסתכל על מה שאני מרוויח בעסק לעומת מה שאני מרוויח בתור שכיר , זה לא כזה מלהיב. אולי בקרוב העסק יכפיל וישלש את עצמו ואז זה כבר יתחיל להיות מעניין.

הרי אתה עובד בתחום דומה לשלי ממה שזכור לי מהודעות קודמות שלך , בתחום הזה אפשר להגיע בלי יותר מידי בעיות להכנסה ברוטו של 40-50 בלי להיות גאון הדור או בכיר מאוד.
עכשיו תעשה את החשבון ותגיד לי כמה הכנסה אתה צריך בשביל לייצר את אותו הסכום כעצמאי?
אבל בפועל, ענף הדו"ג הוא מתנהל כדואופול עם מטרו ועופר אבניר ואם אתה נדיב להונדה אז כתלתפול. על כל אלה, הקוטן העצום של הענף הופך את ההתנהלות בו לכשל שוק מובנה. לצערי, על פניו נראה שהרווח חזירי ובמקרים שהעלויות דומות ליבוא אישי, נראה כי היבואנים מחשבים את עלות היבוא אישי ונוקבים מחיר דומה מאד.

אני לא עסוק בלייבא באופן סידרתי אבל בימי ה XRים שלי ייבאתי חלפים מארה"ב לארבעה שיפוצי מנוע נרחבים. מכיוון שאני משתמש באופנוע לצרכי העסק בכל הפעמים שולם מס מלא. בכל ארבעת הפעמים העלות שלי הייתה חצי ממה שהונדה דרשו כאן.

ודבר אחרון, בין השורות, אני מסיק שבעסק שלך את מוכר זמן, ידע ואישיות. אשריך, אתה לא יכול להפסיד כסף בעסק. במקרה הגרוע את יכול לא להרוויח טוב. אבל כל הממבו ג'מבו על המיסים והעמלות והאגרות לא עומד במבחן המציאות. ישראל היא לא המדינה המערבית בעלת המיסוי הגבוהה ביותר. מנגד, השכר נמוך ביחס לגובה המיסוי, יוקר המחיה גבוה בטירוף והשירותים שאני מקבל בעבור המיסים שאני משלם מזעזעים.

איללכא...וג'ק ידידי פגע בול, לו הפער היה סביר רובנו היינו מבצעים את הרכישות שלנו בישראל